Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Маркетингові системи

З погляду взаємодії в ланцюгу виробник – споживач розрізняють:

1.Традиційну маркетингову систему.Така система складається з одного або кількох незалежних виробників, оптових та роздрібних фірм. Кожна з фірм самостійно займається підприємницькою діяльністю, тому прагне отримати максимальний прибуток, навіть якщо це може нашкодити системі вцілому. Жоден з учасників каналу розподілу не може контролювати інших. Ніхто також не має повноважень розподіляти функції серед учасників каналу та урегульовувати конфлікти, що виникають.

2. Вертикальну маркетингову систему, що складається з виробників, оптових та роздрібних торгових фірм, які функціонують як єдина система. Один з учасників каналу або є власником (співвласником) інших фірм-учасників, або укладає з ними угоди, або має вплив, достатній для того, щоб об’єднати інших учасників. Домінуюче місце в вертикальній маркетинговій системі може займати як виробник, так і оптова чи роздрібна торгова фірма. Вертикальні маркетингові системи створено з метою забезпечення контролю над роботою всього каналу та управління конфліктами (рис. 7.3).

 

 
 

 

 


ВМС
Рисунок 7.3. Вертикальні маркетингові системи

Корпоративні ВМС.В таких системах координація зусиль та управління конфліктами здійснюється за рахунок того, що всі рівні каналу розподілу належать одному власникові.

Договірні ВМСскладаються з незалежних компаній, об’єднаних на основі укладених угод, які здійснюють різну діяльність з виробництва та розподілу. Метою такого об’єднання є збільшення обсягів продажу чи економія коштів, яких кожне підприємство окремо не могло б досягти. Існує три основних типи договірних ВМС:

a) добровільні об’єднання роздрібних торговців під егідою оптовиків. Такі об’єднання створюються оптовиками для того, щоб допомогти роздрібним торговцям успішно конкурувати з розгалуженими мережами магазинів великих організацій. Оптовик розробляє спеціальні програми стандартизації методів роздрібного продажу для своїх підлеглих, що дозволяє їм підвищити конкурентноздатність.

b) кооперативи роздрібних торговців – це об’єднання роздрібних торговців, які створюють спільні підприємства для того, щоб здійснювати оптові закупки, а інколи й виробництво товарів. Члени таких утворень купують більшу частину товарів через свої кооперативи, а також спільно здійснюють рекламну діяльність. Прибуток розподіляється між учасниками пропорційно до обсягу зроблених ними закупок.

c) Франчайзинг – це право на роботу під ім’ям виробника. Учасники франчайзингових організацій, які називаються франчайзі, є ланкою між різними етапами процесу виробництва та розподілу товарів. Франчайзинг буває:

- виробника (“Ford”“Winner Ford Ukraine”);

- торговця (“ Макдональдс ”);

- послуги (Фірма “Социс Гелап” в Україні);

- промислова (“Pepsi – Cola Inc.” – “Росинка”, право на виробництво з використанням торгової марки / товарного знака).

Корисність використання франчайзингу – отримання “ноу-хау”, технічні й економічні консультації, оригінальний асортимент. Успіху – 75-80%. У звичайних умовах провали фірм на ринку сягають до 80%.

Керовані ВМС.В таких системах координуються послідовні етапи виробництва та розподілу товару. Така координація здійснюється завдяки розмірам та могутності одного із учасників системи, а не за допомогою єдиного власника всіх підприємств, які беруть участь у виробництві та розподілі товару, і не за допомогою мережі підприємств, пов’язаних договірними зобов’язаннями.

3. Горизонтальну маркетингову систему,в якій дві чи кілька компаній одного рівня об’єднують свої зусилля для освоєння нових маркетингових можливостей. Працюючи разом, компанії можуть об’єднувати свої капітали, виробничі потужності та маркетингові ресурси для того, щоб зробити більше, ніж може зробити одна компанія. Компанії об’єднуються як із своїми конкурентами, так і з фірмами, які з ними не конкурують. Вони можуть працювати разом на короткостроковій чи постійній основі або створити окреме підприємство.

4. Комбіновану (багатоканальну) маркетингову систему.Така багатоканальна система з’являється тоді, коли фірма формує декілька каналів розподілу, щоб охопити більше сегментів ринку (використовує декілька прямих і непрямих каналів).

 


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. IV. Розподіл нервової системи
  5. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  6. IV. Філогенез кровоносної системи
  7. POS-системи
  8. VI. Філогенез нервової системи
  9. Автокореляційна характеристика системи
  10. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  11. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  12. Автоматизовані форми та системи обліку.




Переглядів: 2355

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Дилер – фізична або юридична особа, яка провадить діяльність за свій рахунок і від свого імені. | Поняття про маркетингову логістику

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.