МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Кодування цілих чисел зі знаком.Усе сказане вище відносилося до випадку позитивних чисел. Для представлення від’ємних чисел використовується так званий додатковий код. Не вдаючись у математичне обґрунтування такого методу представлення, відразу сформулюємо правила перетворення у виді "готового рецепта". Для перекладу числа в додатковий код необхідно проробити наступне: 1. у двійковому представленні числа всі одиниці замінити нулями і навпаки ("проінвертувати" усі розряди числа); 2. до отриманого результату додати одиницю. Застосуємо сформульований алгоритм до числа -5. Спочатку представимо модуль числа в двійковому вигляді, доповнивши його нулями ліворуч до необхідної кількості розрядів. Нехай нас цікавить стандартне 16-розрядне значення, тоді десяткове число 5 перетвориться до виду 0000 0000 0000 0101 . Зробимо заміну нулів і одиниць; одержимо 1111 1111 1111 1010 . Залишається додати одиницю і відповідь готова: 1111 1111 1111 1011. Особлива увага приділяється старшому розряду. Він називається знаковим і дорівнює 0 для знака "плюс" і 1 для "мінуса". При визначенні величини числа знаковий розряд не використовується, так що числа зі знаком можуть мати максимальне значення, що складається з 15 двійкових розрядів. Зверніть увагу на кілька цікавих фактів про додатковий код. По-перше, повторне застосування розглянутих вище правил перетворень у додатковий код повертає вхідне число. По-друге, додавання вхідного числа з його додатковим кодом завжди дає нульовий результат, тому що X + (-X) = 0. Узагальнюючи цю властивість, можна затверджувати, що замість вирахування завжди можна скористатися додаванням зменшуваного з додатковим кодом від'ємника. Питання до лекції: 1. Для чого потрібно вивчати системи числення, які використаються в комп'ютері? 2. Що називається системою числення? 3. На які два типи можна розділити всі системи числення? 4. Які системи числення називаються непозиційними? Чому? Приведіть приклад такої системи числення й записи чисел у ній? 5. Які системи числення застосовуються в обчислювальній техніці: позиційні або непозиційні? Чому? 6. Які системи числення називаються позиційними? 7. Як зображується число в позиційній системі числення? 8. Що називається підставою системи числення? 9. Що називається розрядом у зображенні числа? 10. Як можна представити ціле позитивне число в позиційній системі числення? 11. Приведіть приклад позиційної системи числення. 12. Опишіть правила запису чисел у десятковій системі числення: а) які символи утворять алфавіт десяткової системи числення? б) що є підставою десяткової системи числення? в) як змінюється вага символу в записі числа залежно від займаної позиції? 13. Які числа можна використати як підстава системи числення? 14. Які системи числення застосовуються в комп'ютері для подання інформації? 15. Охарактеризуйте двійкову систему числення: алфавіт, підстава системи числення, запис числа. 16. Чому двійкова система числення використовується в інформатиці? Читайте також:
|
||||||||
|