Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Переклад цілого числа з десяткової системи числення у двійкову.

Переведення чисел із десяткової системи числення у 2-ву, 8-ву, 16-ву.

Алгоритм

1. Послідовно виконати ділення вихідного цілого десяткового числа й одержуваних цілих часток на підставу системи (на 2) доти, поки не вийде частка, менше дільника (тобто менше 2).

2. Записати отримані залишки у зворотній послідовності.

Приклад.Рішення.

32510 = 1010001012                
      -324              
      1 -162            
        0 -80          
          1 -40        
            0 -20      
              0 -10    
                0 -4  
                  1 -2 1  
                    0    

Аналогічним чином відбувається переведення у 8-ву (ділимо на 8) та у 16-ву (ділимо на 16) системи числення.

Отже, щоб перевести ціле десяткове число в систему числення по підставі р, треба його ділити на р доти, поки останній результат ділення не стане менше р і виписувати цілі залишки від ділення. Отримані залишки, записані у зворотному порядку, утворять число в системі числення по підставі р.

Приклад. Переведемо десяткове число 45 у різні системи числення: по підставі 2, 8, 16.

 

Число в 10 с.ч., результат ділення на 2 Остача від ділення на 2 Примітка
(45= 22*2+1)
(22= 11*2+0)
(11= 5*2+ 1)
( 5= 2*2+ 1)
( 2= 1*2+ 0)
( 1=0*2+ 1)

 

Випишемо залишки від ділення на 2 у зворотному порядку й одержимо число в 2‑ чной системі числення 4510=1011012

Число в 10 с.ч., результат ділення на 8 Остача від ділення на 8

 

Випишемо залишки від ділення на 8 у зворотному порядку й одержимо число в 8-ричной системі числення 4510=558

Число в 10 с. ч., результат ділення на 16 Остача від ділення на 16
13 (D)

 

Випишемо залишки від ділення на 16 у зворотному порядку й одержимо число в 16-тьковій системі числення 4510=2D16.

 

Отже, можна сформулювати наступні правила переведення чисел із однієї системи числення в іншу:

· Для переведення із10-вої системи числення в будь-яку іншу систему числення необхідно ділити «до упору» дане число на підставу даної системи, у яку переводимо число, а потім записати залишки зліва на право.

· Для переведення із будь-якої системи числення в 10-ву систему числення необхідно помножити зміст кожного розряду на підставу системи в степені, що дорівнює порядковому номеру розряду та знайти суму.

· Переведення числа з вісімкової системи у двійкову здійснюється заміною зліва направо вісімкової цифри трьома двійковими цифрами.

· Переклад числа із двійкової системи числення у вісімкову здійснюється заміною справа наліво кожної тріади двійкових цифр на одну вісімкову цифру.

Приклади:

 

 


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. IV. Розподіл нервової системи
  5. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  6. IV. Філогенез кровоносної системи
  7. POS-системи
  8. VI. Філогенез нервової системи
  9. Абсолютна величина числа позначається символом .
  10. Автододавання та автообчислення.
  11. Автокореляційна характеристика системи
  12. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ




Переглядів: 1301

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Системи числення. | Кодування цілих чисел зі знаком.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.