МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Просторові дані і геоінформаційні системиРис. 3.7. Приклад реалізації часової БД
У загальному випадку просторові дані є сутностями з просторовою прив'язкою. Просторові дані використовуються в рамках географічних та навігаційних інформаційних систем (або мобільних ІС) [39]. Навігаційні або мобільні ІС - різновиди геоінформаційних систем (ГІС), в яких параметри руху об'єктів прив'язані до географічної карти. БД мобільних систем називають «БД, які кочують», тому що вони розташовані в пам'яті портативного комп'ютера, підключеного по мережі до БД головного офісу компанії. Керування просторовою інформацією має справу з крапками, лініями та іншими геометричними об'єктами. До властивостей геометричних показників, які повинні зберігатися в просторовій базі даних, відносять: • поєднання (одного топологічного об'єкта на карті з іншим); • сусідство (одного топологічного об'єкта на карті з іншим); • порядок (лінійна послідовність об'єктів); • метричні відносини (нечітко задані відстані, наприклад Використовуючи географічні об'єкти, які зберігаються в БД ГІС, можна виконувати запити, характер яких демонструють такі приклади. 1.Де саме розташовані джерела ресурсів «YYY» у районі 2.Який стан транспортного сполучення між джерелом сировини «YYY» та місцями його використання «NNN» та «МММ»? 3.Якою є міра забруднення навколишнього середовища в районі «XXX»? 4.Якими є обсяги виробництва і споживання товарів першої необхідності в районі «XXX»? 5.Які існують джерела поповнення запасів товарів першої необхідності в районі «XXX»? 6.Яким є потенціал робочої сили в районі «XXX»? 7.Знайти найкоротший шлях між пунктом «XXX» та пунктом <YYY». 8.Знайти найдешевший шлях між пунктом «XXX» та пунктом «YYY». 9. Чи є будь-яке шосе, що будується в цей час між пунктом «XXX» та пунктом «YYY»? 10.Чи є які-небудь тунелі між пунктом «XXX» та пунктом «YYY», придатні для перевезення небезпечних вантажів? 11.Який найкращий маршрут у ранкові/вечірні години пік для переїзду з пункту «XXX» у ділову частину міста? 12.Яка густина населення в певному географічному місці? Географічні інформаційні системи та навігаційні системи дозволяють давати відповідь на такі запити або в заздалегідь заданий момент часу, або в оперативному режимі. Наприклад, на запити про найкращий маршрут від одного місця до іншого в центральному районі міста система може представити результат безпосередньо перед початком поїздки або вже під час поїздки. У першому випадку маршрут можна спланувати заздалегідь на основі даних, які зберігаються в географічній базі даних (наприклад, яке шосе дуже завантажене в деякий конкретний час, тощо). В іншому випадку має підтримуватися зв'язок у реальному часі з джерелом інформації для того, щоб забезпечувати актуальність даних з точністю до секунд. При цьому частиною такої системи повинні бути засоби оновлення бази даних у реальному часі. Нарівні з очевидною необхідністю мати справу зі складними типами даних та зв'язків просторові бази даних, призначені для використання в ГІС або в навігаційних системах, повинні задовольняти й іншим вимогам, у тому числі [48-51]: • забезпечувати зберігання великих обсягів даних, пов'язаних: зі складністю опису геометричної структури самих об'єктів зберігання та глибокою ієрархічною залежністю, властивою об'єкта даних таких типів; • забезпечувати доступ у режимі реального часу. Такі властивості даних, як густина (у часі), гранулярність інформації (коли для одного й того ж об'єкта в просторових базах даних зберігаються дані з різними рівнями деталізації), швидкість руху та багато інших характеристик мобільних систем повинні бути прийняті до уваги інструментарієм пошукового середовища керування даними; • забезпечувати обробку запитів. Очевидно, що стандартних реляційних запитів недостатньо для вибірки просторових даних; • підтримувати векторні та растрові типи даних.
У векторній моделіінформація про крапки, лінії та полігони кодується та зберігається у вигляді набору координат Х,Y. Місце розташування крапки (крапкового об'єкта), наприклад свердловини, описується парою координат (Х,Y). Векторна модель зручна для опису дискретних об'єктів і не підходить для опису їх безперервних властивостей. Растрова модельоптимальна для роботи з безперервними властивостями. Растрове зображення являє собою набір значень для окремих елементарних складових (осередків), наприклад, відскановане фото або рисунок. Обидві моделі мають свої переваги і недоліки. Сучасні ГІС можуть працювати як із векторними, так і з растровими моделями даних. Продовжується дослідницька робота, пов'язана з обробкою запитів для користувачів мобільних інформаційних систем. Геоінформаційні рішення вдало вписуються в інструментарій маркетингових досліджень [34]. Масштабні маркетингові дослідження неможливі без маркетингової інформаційної системи (МІС), яка дозволяє адміністративному корпусу корпорації оперативно реагувати на зміни ринкової кон'юнктури, перебудовувати власну маркетингову політику за рахунок підвищення обсягів, точності, швидкості, надійності, достовірності передачі, накопичення, обробки інформації. Проблеми збору, систематизації, обробки маркетингової інформації для великих підприємств, особливо для корпорацій, - це проблеми переходу від хаосу, викликаного, з одного боку, перехідним періодом у розвитку економіки, з іншого - зростаючим потоком різноманітної інформації (у тому числі такої, яка поступає по канапах FIDONET, INTERNET, INTRANET, ЕХТRАNЕТ та з інших джерел) до організації і ясності. Збирання інформації про діяльність конкурентів, необхідної для функціонування МІС, є самостійною, надзвичайно трудомісткою задачею. Однак керівництво великих фірм не зупиняється перед витратами для організації такої діяльності. При цьому збирається та обробляється первинна маркетингова інформація (результати соціологічних досліджень і опитів покупців за допомогою різних систем анкетування, неформальних бесід) та вторинна маркетингова інформація (вона одержується з пеоглядів ринків, публікацій торгових палат і оглядів підприємств, збірників торгових договорів, видань банків, рекламних агентств, статистичних довідників, спеціальних довідок, інтелектуальних агентів та інтелектуальних ешелонів вилучення інформації в глобальних мережах (Internet, Intranet, Extranet). Повнофункціональна МІС має відповідати вимогам корпоративної динамічної СППР. Це зумовлене такими чинниками. По-перше, за колом задач, які вирішуються, та способами їх розв'язання МІС відноситься до класу аналітичних систем, які дозволяють фахівцям з маркетингу не тільки систематизувати первинну та вторинну маркетингову інформацію, а й виконувати аналіз даних з різних показників та в різних аспектах (часових, географічних, соціологічних) і приймати рішення в умовах невизначеності. По-друге, концепція глобалізації бізнесу та створення віртуальних корпорацій вимагає розподілу компонентів інформаційної системи, спираючись при цьому на технології корпоративних інформаційних систем. Розробка інтерфейсу, що призначений для користувача маркетингової системи, у стилі ГІС призначена не тільки для наочного відображення просторово розподілених даних - це елемент підвищення оперативності аналізу та прийняття управлінських рішень, оскільки орієнтує користувача системи в географічному і вартісному аспектах аналізу маркетингової інформації, дозволяє отримати прогноз реалізації власної продукції, розробити стратегію і тактику щодо позіціювання продукції корпорації на ринку. Найбільш відомою на сьогоднішній день ГІС є Arc View GIS - розгалужена настільна система для проведення стандартних аналітичних операцій та простого перегляду отриманих даних. Крім функціональності, одним з головних достоїнств Arc View GISє забезпечення простоти роботи з пакетом навіть для недосвідченого користувача. Читайте також:
|
||||||||
|