Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Уроки № 51-53

Тема: Написання прислівників разом і окремо. Тематичне тестування (тема: Прислівник, правопис прислівників)

Мета:пояснити правила написання прислівників разом і окремо; формувати вміння обгруновувати вибір написання; з’ясувати рівень засвоєння учнями знань та сформованості вмінь і навичок з теми “Прислівник, правопис прислівників”; розвивати увагу, логічне мислення, закріплювати вміння застосовувати здобуті теоретичні знання на практиці, навички колективної й самостійної роботи.

Тип уроку:комбінований урок (вивчення нового матеріалу; перевірка й облік здобутих знань, умінь і навичок.

Обладнання:підручник, тести для тематичного контролю.

 

Хід уроків

І. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

* Робота з підручником. Виконання вправи 300 (опрацювання таблиці “Разом пишуться прислівники”).

ІІІ. Виконання вправ на закріплення вивченого.

* Прочитати речення. Вказати прислівники, пояснити їхнє написання. Визначити в словах орфограму “Написання прислівників разом”.

У Хоролі всього доволі. Спершу робота, а потім гульки. Уперед не висовуйся, всередині не тупцюй і позаду не шкандибай – ото тобі буде рай. Їж вволю, а пий у міру. Клади перед людьми хліб на столі, то будеш у людей на чолі. Вчи дітей їсти кашу вдома. Наздогад тільки лапті плетуть. Поночі всі корови чорні. Хата без господаря знадвору, а без господині зсередини порожня. День у день як пень у пень.

Народна творчість.

* Переписати, знімаючи риску. Визначити в словах орфограму “Написання прислівників разом”.

Мандруємо вогким туманом на/зустріч сліпій сніговиці... (Леся Українка.) Сніги ж ішли на/вскіс, ішла зима. (М.Стельмах.) І уже беруть в роботу і морозці, і вітри і на/зустріч, і на/впроти, і с/піднизу, і з/гори. (П.Усенко.) Я все ж незгорблений пройду, на/півдорозі не впаду. (Л.Дмитерко.) Ніч прийшла милосердна, схиляюся ночі до/земно. (Є.Гуцало.) У/досвіта дві хмароньки зустрілися в/горі. (Олександр Олесь.) То темніючи, то просвітлюючись, урочисто гудуть ліси і раз од разу на/відмаш кидають на полотнище дороги чіткі етюди. (М.Стельмах.). Сніжинки, сніжинки на/дворі, а в серці моєму весна. (В.Сосюра.) Просто до батьківської оселі пшеницями й стежечка на/впростець. (М.Самійленко.) Він знав життя і в/брід, і в/плав. (А.Малишко.) Доріжка в житі – то ж яка принада! Роззувшись, чимчикуй собі чим/дуж. (Л.Дмитерко.) Олень біг на/вперестриб, кущ під ним чи хмарка. (Д.Павличко.) Блакитне озеро барвінку захвилювалося в/низу. (А.Швець.) Чебрецями зацвіла толока, а оба/біч хиляться жита. (О.Довгий.)

* Диктант з коментуванням.

 

І. Душа сама назавжди вибирає, з ким бути їй. (Е.Дікінсон.) Як хвиля хвилю, рана рану народжує безперестану. (Д.Павличко.) Дивіться час від часу вгору, дивіться час від часу в гори. (В.Коротич.) Забилось українське серце іспанській пісні в унісон. (Л.Дмитерко.) Пливе до нас назустріч лебідь по ставку зеленім. (М.Рильський.) Навпростець я подамсь, на лимани, підіймусь на високі кургани. (М.Нагнибіда.) Я біг, я падав з високості і піднімався нашвидку. (Д.Павличко.) Де в стрісі дірку має вітерець, там вихор крівлю знищить нанівець. (Я.Радисерб-Веля.) Наостанок усі мудрішають. (Нар.творч.)

ІІ. Стояла тиха і по-своєму хвилююча година. Згори на верховіття лісу опускався сизий присмерк, а внизу з-під кожного куща виповзав туман. Здавалося, над землею коливалося два неба. Сіре було знизу, а вище було сизе. Туман і присмерк щільніше підходили один до одного, нарешті злилися у вечір. Міцніше запахло березовим дьогтем. (За М.Стельмахом.)

ІV. Перевірка рівня засвоєння знань і сформованості вмінь з теми “Прислівник, правопис прислівників”.

*Пояснення способів проведення перевірки знань та вмінь (інструктаж до проведення тестування).

*Проведення тестування.

*Відповіді вчителя на запитання учнів (після того, як тестові завдання виконано).

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ (зразки)

1. Прислівник - це

а) змінна самостійна частина мови;

б) незмінна самостійна частина мови;

в) особлива форма дієслова.

Скласти (пригадати) й записати речення з прислівником, поставити до прислівника питання (напр.: Навпростець і вода не тече. (Нар.творч.) Навскіс занурився Великий віз на небі. (П.Тичина.) І тихо-тихо сяють зорі, холодним блиском миготять. (М.Вороний.) Мить дивами виповнена вщерть. (М.Самійленко.)

2. Прислівник виражає

а) ознаку або приналежність предмета якійсь особі;

б) ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета;

в) ознаку предмета за дією.

Скласти (пригадати) й записати речення з прислівником, підкреслити його як член речення (напр.: Шляхів нема, а тільки де-не-де поплутані стежинки йдуть на безвість. (Леся Українка.) Я більш люблю шляхи земні, аніж шляхи космічні. (В.Самійленко.)

3.За допомогою слів значно, багато, куди, ще, трохи утворюється

а) проста форма найвищого ступеня порівняння прислівників;

б) проста форма вищого ступеня порфвняння прислівників;

в) складена форма вищого ступеня порівняння прсилівників.

Утворити всі можливі форми ступенів порівняння від прислівника широко або скласти (пригадати) й записати речення з прислівником у формі вищого чи найвищого степеня порівняння (напр.: Тихше, тихше! Не диши! Нас почують комиші. (Олександр Олесь.) Швидше ж бо, швидше туди, де кипіння! (П.Тичина.)

4. Прислівники мимохіть, нашвидкуруч, повсякчас утворено

а) префіксальним способом;

б) суфіксальним способом;

в) способом злиття основ.

Дібрати й записати приклад прислівника, що є складним словом (напр.: мимоволі, сьогодні) або скласти (пригадати) й записати речення з таким прислівником (напр.: І от колишньої минулості завісу нарешті мушу я підняти мимохіть. (М.Вороний.) Колись Гуллівер возлежав горілиць. (І.Драч.)

5. Прислівник із нн вжито у реченні

а) Льотчикам натомлено дрімалось. (Б.Олійник.);

б) Вдарила ніжність у груди крилом дебедино. (Б.Олійник.);

в) Поет співав глибинно, старовинно. (І.Драч.).

Дібрати прислівник з нн, розібрати його за будовою (напр.: законно, незрівнянно) або прислівник з нн ввести до речення (напр.: І мелька невпинно голка у худесенькій руці. (М.Старицький.)

6. Разом з не пишуться прислівники

а) незабаром, невдовзі, негайно;

б) не дуже, не завжди, не по-братньому;

в) не високо, а низько; не чисто, а брудно.

Прислівник, що пишеться з не разом, увести до речення (напр.: До гнізда нечутно плив лелека. (В.Самійленко.) Нелегко долати життєві напасті у наш безнадійний і проклятий час. (Г.Чубач.) А так же зручно малося в житті: ладком, неквапно. (Б.Олійник.)

V. Підбиття підсумків уроку.

VІ. Домашнє завдання.Вправа 304.

 


Читайте також:

  1. N Уроки класного читання
  2. Завершення української національно-демократичної революції, її наслідки та уроки
  3. Інтегровані уроки
  4. Інтегровані уроки.
  5. Існує й інша, повніша восьмиетапна модель змін, висловлена (John P.Kotter).У 1995-1996 рр. і викладена Р. Дафтом у книзі « Уроки лідерства », ст. 476.
  6. Історичне значення та основні уроки Української національної революції 1917-1921рр.
  7. Історичне значення та основні уроки Української національної революції 1917-1921рр.
  8. Історичне значення та уроки боротьби укр. народу за незалежність.
  9. Нестандартні уроки
  10. Основні уроки української національної революції 1917-1920 рр.
  11. Підсумки та уроки національно-визвольних змагань в Україні в 1917 – 1920 рр.
  12. Причини поразки та історичні уроки української національно-демократичної революції 1917-1920 р.




Переглядів: 653

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Текст для контрольного читання мовчки | Криниця

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.