Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Впровадження та ефективність наукових досліджень.

Ефективність результатів наукових досліджень та її критерії.

Науковий результат – це кінцевий підсумок, що завершує наукове дослідження. Він повинен відповідати вимогам наукової новизни, достовірної і практичної значущості.

Об’єкт і предмет дослідження

Згідно із сучасними вимогами ВАК України формування об’єкта і предмета дослідження не є обов’язковим елементом дисертаційного дослідження. Однак досвід показує, що нечітке уявлення про об’єкт і предмет дослідження зумовлює довільне тлумачення проблеми, стихійність при зборі наукових фактів.

Об’єкт дослідження – це процес або явище, що породжують проблемну ситуацію і обрані для вивчення, у разі, коли цю частину об’єктивної реальності обирають темою дослідження, вона стає предметом дослідження.

Предмет – це, що міститься в межах об’єкта.

Предмет дослідження – це теоретичне відтворення об’єктивної дійсності, тих суттєвих зв’язків та відношень, які підлягають безпосередньому вивченню в даній темі, є головним, визначальним для конкретного дослідження.

Об’єкт і предмет дослідження як категорії наукового процесу співвідносяться між собою як загальне і часткове. В об’єкті виділяється та його частина, яка є предметом дослідження. Саме на нього і спрямована основна увага здобувача, саме предмет дослідження визначає тему наукової роботи, яка зазначена на титульному аркуші як її назва. Об’єкт та предмет дослідження обов’язково мають бути новими.

Тема, об’єкт і предмет, мета і завдання дослідження перебувають у нерозривному зв’язку, у своїй сукупності вони зумовлюють зміст положень, що виносяться здобувачем на захист, висновків і рекомендацій наукової праці. Тут можна простежити таку закономірність.

Якщо для формулювання назви дисертації має велике значення об’єкт дослідження і кінцевий результат, то для визначення мети дослідження, крім того, має значення такий елемент, як шлях досягнення кінцевого результату, про який не йдеться у формулюванні теми.

Наукова праця повинна містити наукові результати.

Науковий результат – це творчий продукт окремого розділу і наукової праці в цілому. Суть наукового результату повинна бути сформульована в коротких висновках до наукової праці.

 

Наступним етапом розробки теми є впровадження результатів дослідження у виробництво і визначення їх дійсної економічної ефективності.

Впровадження фундаментальних і прикладних наукових досліджень у виробництво здійснюється через розробки, проведені, як правило, у дослідно-конструкторському бюро, проектних організаціях, досвідчених заводах і майстернях.

Ефективність наукових досліджень –це зниження затрат на виробництво продукції тієї галузі, де впроваджують закінчені науково-дослідницькі роботи і дослідно-конструкторські розробки (НДР і ДКР).

 

Основні види ефективності наукових досліджень:

Ø економічна ефективність – ріст національного доходу, підйом продуктивності праці, якість продукції, зниження затрат на наукові дослідження;

Ø соціально-економічна ефективність – ліквідація тяжкої праці, покращення санітарно-гігієнічних умов праці, очищення навколишнього середовища;

Ø укріплення обороноздатності країни;

Ø престиж вітчизняної науки.

Оцінка народногосподарської необхідності розробки тем визначається розрахунком критерію економічної ефективності.

 

КЭ = ЭПП,

ЭП передбачуваний економічний ефект

ЗП витрати на наукове дослідження.

Чим > коефіцієнт, тим ефективніша тема і вище її природно-господарська ефективність.

У неї вона коливається від 2 до 10 грн. на 1 грн. витрат.

Однак критерієм КЭ не враховується об'єм упровадженої продукції, період упровадження, тому більш ефективним є критерій, що обчислюються по формулі:

 

КЭ = СГ √Т/ ЗО,

СГвартість продукції за рік після освоєння і впровадження у виробництво

Т – тривалість упровадження, в роках

ЗОзагальні витрати на виконання наукового дослідження

 

В останні роки при виборі тем усе частіше застосовувалися методи експертних оцінок.

Суть цих методів в тому, що планування теми оцінюють спеціалісти – експерти. Кожному експерту видається оцінювальна бальна шкала, за допомогою якої він установлює бали по темі (таблиця)

Результати оброблюються різними методами. Найбільш простий – метод максимального бала – віддається перевага тій темі, яка набирає найбільший сумарний бал.

Тема є перспективною, якщо сума балів позитивна.


Читайте також:

  1. X Впровадження Зростання Зрілість Спад Час
  2. Аксіоматизація знань та причинні зв'язки у методології наукових досліджень
  3. Аналізу соціальної взаємодії присвячено чимало наукових теорій.
  4. Анотування і реферування наукових текстів
  5. Бюджетне фінансування наукових досліджень здійснюється шляхом базового та програмно-цільового фінансування.
  6. В плануванні й організації наукових досліджень в економіці використовуються програмно-цільові методи.
  7. В плануванні й організації наукових досліджень в економіці використовуються програмно-цільові методи.
  8. Вибір оптимального розкладу (режиму) роботи в наукових організаціях.
  9. Види соціологічних досліджень.
  10. Вимоги до наукових гіпотез
  11. Винагорода за брокерську діяльність та ефективність її здійснення
  12. Виробничі потужності та ефективність їх використання у будівництві




Переглядів: 2780

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мета і завдання дослідження | Можливі результати теоретично-експериментального аналізу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.