Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Наймання персоналу на підприємство

 

Схема 9.1. Процес наймання персоналу

 

 

Схема 9.2. Зміст наймання персоналу

 

 
 

 


 

Схема 9.3. Процес залучення персоналу

 

 

 

 

Залучення персоналу  
       
    Залучення персоналу
   
     
    Аналіз змісту роботи
   
     
    Визначення вимог до кандидатів на вакантну посаду
   
     
    Прийняття рішення щодо мотивації і перспектив
    кар'єрного зростання
     
     
      Відбір джерел залучення персоналу

 

Здійснення практичних дій щодо залучення персоналу

 


Схема 9.4. Методи та перелік питань для аналізу змісту роботи

 

 
 

 


 

 

 
 

Схема 9.15. Основні типи інтерв 'ю

 

 

Схема 9.16. Форма запису результатів інтерв'ю

 


Таблиця 9.2. Основні теми для Інтерв'ю з кандидатом на вакантну посаду

 

№ п/п Теми Питання
Освіта і підготовка Чи вважаєте Ви, що Ваші результати були точним відображенням Ваших можливостей? Чи збираєтеся Ви продовжувати свою освіту?
Трудова діяльність Що з попередньої роботи відповідає цій? Чого Ви хотіли б уникнути в роботі? Чому?
Хобі Яких успіхів у своєму хобі Ви досягли? Чи займаєтеся Ви спортом?
Амбіції і мотивація Чи є у Вас альтернатива цій роботі? Що Ви думаєте про понаднормову роботу? Який буде Ваш наступний крок, якщо Ви одержите цю роботу?
Робота і організація Які якості/навички необхідні, на Вашу думку, на цій роботі? Що може бути найбільш/найменш привабливим у Вашій роботі?
Спеціальні і технічні питання Чи можете Ви намалювати просту діаграму, що пояснює ідею? Якби у Вас були засоби, яке дослідження Ви б провели?
Питання на загальні теми Які щоденні газети Ви читаєте? Що Ви вважаєте невірним у нашій системі освіти?
Родина Як Ви ставитеся до подорожей усією родиною? Чи допомагаєте Ви своїм близьким?
Здоров'я Чи є у Вас проблеми зі здоров'ям? Чи є у Вас хронічні та професійні захворювання?
Питання щодо самооцінки Як би Ви описали себе?

Схема 9.17. Помилки, властиві міжособистісному сприйняттю


Таблиця 9.3. Якості працівників, що виявляються в процесі відбору персоналу

 


№ п/п Групи якостей Якості
Ставлення до праці · почуття особистої відповідальності за доручену справу; · чуйне і поважне ставлення до людей; · працьовитість; · особиста дисциплінованість і вимогливість до дотримання дисципліни іншими; · рівень естетики роботи
Рівень знань і досвід роботи · рівень освіти; · наявність кваліфікації, що відповідає займаній посаді; · знання передових методів роботи та ступінь їх використання на практиці; · стаж роботи за даною спеціальністю
Організаторські здібності · уміння організувати систему управління; · уміння організувати свою працю; · володіння передовими методами керівництва; · уміння проводити ділові наради; · здатність до самооцінки своїх можливостей і своєї праці; · уміння організувати працю підлеглих; · здатність до оцінки можливостей і праці інших
Уміння працювати з людьми · уміння створювати згуртований колектив; · уміння підібрати, розставити і закріпити кадри; · уміння працювати з колегами і вищим керівництвом; · уміння працювати із зовнішніми партнерами

Закінчення табл. 9.3.

 

№ П/П Групи якостей: Якості
Уміння працювати з документами і інформацією · уміння коротко і ясно формувати цілі; · уміння складати ділові листи, накази, розпорядження; · уміння чітко формулювати доручення, давати завдання; · знання можливостей сучасної організаційної техніки й уміння використовувати її у своїй роботі; · уміння опрацьовувати документи
Уміння своєчасно приймати і реалізовувати рішення · уміння своєчасно приймати рішення; · здатність забезпечити контроль за виконанням рішень; · уміння швидко орієнтуватися в складному становищі; · уміння вирішувати і попереджати конфліктні ситуації; · здатність до дотримання психогігієни; · уміння володіти собою; · впевненість у собі
Здатність розробляти і впроваджувати інновації · уміння розробляти нововведення; · уміння виявляти і підтримувати новаторів, ентузіастів і раціоналізаторів; · уміння виявляти і нейтралізувати скептиків, консерваторів, авантюристів; · ініціативність; · сміливість і рішучість у підтримці і впровадженні нововведень; · мужність і здатність йти на обґрунтований ризик
Морально-етичні риси характеру · чесність, сумлінність, порядність; · наполегливість; · товариськість; · скромність, простота; · охайність і акуратність зовнішнього вигляду; · добре фізичне і психологічне здоров'я

 


Схема 9.18. Документи, що застосовуються в процесі відбору персоналу

 

 

Схема 9.19. Схема оцінки претендентів на вакантну посаду

 

Методи оцінки являють собою спосіб збору інформації про відповідність претендента вимогам, що пропонуються до посадової особи, здатності реалізувати встановлені повноваження, виконати певні обов'язки, а також спосіб оцінки потенціалу претендента, його якостей, зафіксованих у моделі оцінки

 

Схема 9.20. Методи оцінки кандидатів на ва­кантну посаду

 


Таблиця 9.4. Види тестів, що застосовуються в процесі відбору персоналу

 


Найменування Короткий опис
Методика «Оперативна пам'ять» Для вивчення короткочасної пам'яті в тих випадках, коли вона несе основне функціональне навантаження
Методика «Пам'ять на числа» Для оцінки зорової пам'яті, її обсягу і точності
Методика «Пам'ять на образи» Для вивчення образної пам'яті
Методика «Червоно-чорна таблиця» Для оцінки переключення уваги
Методика Мюнстерберга Для визначення вибірковості уваги
Методика «Розміщення чисел» Для оцінки довільної уваги
Методика «Компаси» Для визначення просторових уявлень
Методика «Складні аналогії» Для оцінки логічного мислення
Методика Равена Для вивчення логічності мислення
Опитувальник К. Леонгарда Для виявлення напрямків характеру
Тест-опитувальник Кеттела 16 РР. Форма А — 187 питань, форма 3 — 105 питань Оцінка виразності 16 особистісних рис, запропонованих Кеттелом як модель структури особистості (доброзичливість, інтелект, домінантність, безтурботність та ін.)
Особистісний опитувальник (варіант тесту ММРІ, 556 питань) Оцінка відповідності психологічних особливостей особистості професіограмам більш ніж по 60 видах діяльності
Ціннісні орієнтації М. Рокича Визначає змістовну сторону спрямованості особистості і складає основу її відносин до навколишнього світу, до інших людей, до себе, ядро мотивації, основу життєвої концепції

Закінчення табл. 9.4.

 

Найменування Короткий опис
Орієнтаційна анкета Б. Басса Для визначення особистісної спрямованості
Методика В.П. Захарова (на основі опитувальника А.Л.Журавльова) Визначення стилю керівництва трудовим колективом
Тест-опитувальник Т. Ліри (діагностика міжособистісних відносин) Оцінка взаємодії особистості з оточенням, формування ідеальних образів «я» і найближчого оточення. Виявлення внутрішніх конфліктів, пов'язаних з самореалізацією особистості
Тест-опитувальник К. Томаса (діагностика реагування на ситуації конфлікту) Оцінка типу поведінки особистості у конфліктній ситуації по п'ятьох узагальнених типах: суперництво, запобігання конфлікту, компроміс, співробітництво, пристосування
Диференційно-діагностичний опитувальник Е.А. Клімова Оцінка відповідності професійних схильностей особистості по п'ятьох основних сферах діяльності: людина — техніка, людина — знакова система, людина — художній образ, людина — природа
Колірний тест Люшера Діагностика психофізичного стану особистості і розробка характеристик, що можуть бути використані для побудови психологічного портрету

 


Схема 9.21. Поняття трудового договору та його структура

 

 


Читайте також:

  1. Автопідприємство пасажирських автомобілів
  2. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  3. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  4. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  5. Аналіз чисельності, складу і руху персоналу
  6. АНТИКРИЗОВЕ ФІНАНСОВЕ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
  7. Атестація персоналу
  8. Атестація як особливий метод оцінки персоналу
  9. Бюджетування в управлінні підприємством
  10. Вербування персоналу
  11. Взаємодія важелів. Оцінка сукупного ризику, зв'язаного з підприємством.
  12. Взаємозв’язок основної мети підприємства за мотивації персоналу




Переглядів: 667

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 9. РЕГУЛЮВАННЯ ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕРСОНАЛУ | Професійна орієнтація й управління трудовою адаптацією в системі управління персоналом

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.