Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сутьність менеджменту.

Література

ПЛАН

ТЕМА: СУТНІСТЬ МЕНЕДЖМЕНТУ

ЛЕКЦІЯ

1. Сутність менеджменту.

2. Цілі і завдання менеджменту.

3. Принципи менеджменту.

 

1.Балабанова Л.В., Полянская Л.А., Савельєва К.В.

Менеджмент: підручник-Донецьк (ДонНУЕТ) 2009.-21-24 (школа маркетингового менеджменту). Савельєва К.В.

 

Діяльність кожного сучасного підприємства неможлива без ме­неджменту, оскільки саме менеджмент покликаний забезпечити під­приємство конкурентними перевагами, які в умовах ринкової еконо­міки виступають як запорука успіху діяльності підприємства. Для за­безпечення ефективності менеджменту підприємства повинні з усього накопиченого досвіду в цій області знань, обрати для себе ті методи та інструменти управління, що максимально відповідають умовам та ситуації, що склались в внутрішньому та зовнішньому середовищах підприємства. А це можливо лише за умови усвідомлення сутності менеджменту, знання історії його розвитку та оволодіння його ін­струментарієм.

Усвідомлення сутності менеджменту неможливе без вивчення еволюції даного терміну. Еволюція терміна "менеджмент" свідчить про різноманіття понять, що виражаються цим словом. Так, англійсь­ке слово "менеджмент" виникло в тісному взаємозв'язку з родом за­нять, яким займалася більшість населення. Воно позначало вміння го­сподарювати, розпоряджатися коштами й предметами праці, об'їж­джати коней. Зміна роду занять населення і поява безлічі професій і видів праці обумовили потребу в виділенні окремого виду діяльнос­ті, що забезпечує ефективність взаємодії в єдиному виробничому процесі різних виконавців, колективи, соціальні групи. Зміст поняття «менеджмент» з часом трансформувався і відображав різноманітні вимоги до управління як до мистецтва ведення справ, як до стилю ро­боти, як до органу, системи управління, управляючої підсистеми.

Менеджмент - це управління певним соціальним об'єктом, воло­діння майстерністю управління, високий професіоналізм, що дозво­ляє з'єднати в одній особі хазяїна власності й організатора виробниц­тва, що забезпечує високу продуктивність праці без суворого адмініс­трування.

У міжнародній практиці «менеджмент» є синонімом управління соціально-економічними процесами. Отже можна говорити, що тер­мін „менеджмент" не є тотожнім терміну7 „управління".

Оксфордський словник англійської мови, дає чотири тлумачення слова "менеджмент": спосіб (манера) спілкування з людьми, мистецт­во управління; специфічні здатності й адміністративні навички; орган управління, адміністративна одиниця.

Основою для визначення поняття «менеджмент» служать погля­ди А. Сміта на природу вільного підприємництва, роль ринку й функ­ції держави. На його думку, природне бажання людей поліпшувати свій добробут - настільки могутній стимул, що якщо йому дати мож­ливість діяти без перешкод, він сам здатний привести суспільство до процвітання.

Завданням менеджменту є визначення й використання стимулів, що властиві кожному учасникові структури управління для системно­го використання їх в управлінні.

Менеджментом називається й навчальна дисципліна (викладан­ня якої в одному з коледжів США почав в 1881 році Джозеф Вартон). У цей час на Заході менеджмент існував як один з найпоширеніших напрямків вищої й середньої професійної освіти, як найважливіший елемент підготовки будь-якого фахівця.

Менеджмент являє собою сукупність наукових знань і практич­ного досвіду міждисциплінарного характеру з таких областей як еко­номіка, організація, соціологія, психологія, педагогіка, право, техніч­ні науки, політекономія, які знйчно вплинули на його розвиток.

Менеджмент - самостійний вид професійно здійснюваної діяль­ності, що спрямована на досягнення в ході господарської діяльності економічних і соціальних цілей шляхом раціонального використання ресурсів із застосуванням принципів, функцій і методів механізму менеджменту. Менеджмент - це управління в господарсько-економічних системах на рівні фірми, підприємства, організації.

Таким чином, менеджмент можна розглядати як управління в соціально-економічних системах, що охоплює такі поняття, як:

- спосіб, манера спілкування з людьми;

- влада й мистецтво управління;

- методологія вирішення проблем;

- особливого роду вміння й адміністративні навички;

- орган управління, адміністративна одиниця.

Тобто менеджмент являє собою філософію, культуру управлін­ня.

Менеджмент має на увазі не тільки сферу діяльності, область знань, процес, але й професіоналів-менеджерів, що здійснюють упра­вління.

Термін „менеджмент" визначають як управління соціально-економічними процесами на рівні організації. У сучасній теорії й практиці під менеджментом розуміється також процес керівництва (управління) окремим працівником, робочою групою й організацією в цілому, тобто управління в соціально-економічних системах. Госпо­дарюючі суб'єкти є соціально-економічними системами оскільки їх функціонування спрямоване як на рішення економічних, так і соціа­льних завдань. Соціальні завдання випливають із ролі людського фа­ктора в управлінні, спрямовані на задоволення потреб всіх зацікавле­них у підприємстві осіб.

Менеджмент також розглядають як процес планування, органі­зації і контролю, що необхідний для формулювання і досягнення цілей організації.

Не зважаючи на те, що існує багато підходів до визначення сут­ності та терміну менеджменту, більшість авторів застосовують термін „менеджмент" стосовно управління організацією. В інших випадках (управління різними органами державної влади, управління техніч­ними засобами та системами, тощо, для позначення знеособленої сис­теми управління) слід використовувати термін „управління" або „ад­міністрування".

 

 

 

 


Читайте також:

  1. Види та принципи менеджменту.
  2. Відмінності виробничого та операційного менеджменту.
  3. Етапи розвитку менеджменту.
  4. Етапи розвитку міжнародного менеджменту.
  5. Закони, закономірності та принципи менеджменту.
  6. Закономірності менеджменту.
  7. Інновації як об’єкт менеджменту. Функції та завдання інноваційного менеджменту
  8. Контроль як функція міжнародного менеджменту.
  9. Контролювання та регулювання як загальні функції менеджменту.
  10. Менеджмент як вид професійної діяльності. Сфери менеджменту. Рівні менеджменту. Ролі менеджера в організації. Якості менеджера
  11. Менеджмент як вид професійної діяльності. Сфери менеджменту. Рівні менеджменту. Ролі менеджера в організації. Якості менеджера.
  12. Міжнародне співробітництво в системі міжнародного інноваційного менеджменту.




Переглядів: 548

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Принципи управління.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.