МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Сутьність менеджменту.Література ПЛАН ТЕМА: СУТНІСТЬ МЕНЕДЖМЕНТУ ЛЕКЦІЯ 1. Сутність менеджменту. 2. Цілі і завдання менеджменту. 3. Принципи менеджменту.
1.Балабанова Л.В., Полянская Л.А., Савельєва К.В. Менеджмент: підручник-Донецьк (ДонНУЕТ) 2009.-21-24 (школа маркетингового менеджменту). Савельєва К.В.
Діяльність кожного сучасного підприємства неможлива без менеджменту, оскільки саме менеджмент покликаний забезпечити підприємство конкурентними перевагами, які в умовах ринкової економіки виступають як запорука успіху діяльності підприємства. Для забезпечення ефективності менеджменту підприємства повинні з усього накопиченого досвіду в цій області знань, обрати для себе ті методи та інструменти управління, що максимально відповідають умовам та ситуації, що склались в внутрішньому та зовнішньому середовищах підприємства. А це можливо лише за умови усвідомлення сутності менеджменту, знання історії його розвитку та оволодіння його інструментарієм. Усвідомлення сутності менеджменту неможливе без вивчення еволюції даного терміну. Еволюція терміна "менеджмент" свідчить про різноманіття понять, що виражаються цим словом. Так, англійське слово "менеджмент" виникло в тісному взаємозв'язку з родом занять, яким займалася більшість населення. Воно позначало вміння господарювати, розпоряджатися коштами й предметами праці, об'їжджати коней. Зміна роду занять населення і поява безлічі професій і видів праці обумовили потребу в виділенні окремого виду діяльності, що забезпечує ефективність взаємодії в єдиному виробничому процесі різних виконавців, колективи, соціальні групи. Зміст поняття «менеджмент» з часом трансформувався і відображав різноманітні вимоги до управління як до мистецтва ведення справ, як до стилю роботи, як до органу, системи управління, управляючої підсистеми. Менеджмент - це управління певним соціальним об'єктом, володіння майстерністю управління, високий професіоналізм, що дозволяє з'єднати в одній особі хазяїна власності й організатора виробництва, що забезпечує високу продуктивність праці без суворого адміністрування. У міжнародній практиці «менеджмент» є синонімом управління соціально-економічними процесами. Отже можна говорити, що термін „менеджмент" не є тотожнім терміну7 „управління". Оксфордський словник англійської мови, дає чотири тлумачення слова "менеджмент": спосіб (манера) спілкування з людьми, мистецтво управління; специфічні здатності й адміністративні навички; орган управління, адміністративна одиниця. Основою для визначення поняття «менеджмент» служать погляди А. Сміта на природу вільного підприємництва, роль ринку й функції держави. На його думку, природне бажання людей поліпшувати свій добробут - настільки могутній стимул, що якщо йому дати можливість діяти без перешкод, він сам здатний привести суспільство до процвітання. Завданням менеджменту є визначення й використання стимулів, що властиві кожному учасникові структури управління для системного використання їх в управлінні. Менеджментом називається й навчальна дисципліна (викладання якої в одному з коледжів США почав в 1881 році Джозеф Вартон). У цей час на Заході менеджмент існував як один з найпоширеніших напрямків вищої й середньої професійної освіти, як найважливіший елемент підготовки будь-якого фахівця. Менеджмент являє собою сукупність наукових знань і практичного досвіду міждисциплінарного характеру з таких областей як економіка, організація, соціологія, психологія, педагогіка, право, технічні науки, політекономія, які знйчно вплинули на його розвиток. Менеджмент - самостійний вид професійно здійснюваної діяльності, що спрямована на досягнення в ході господарської діяльності економічних і соціальних цілей шляхом раціонального використання ресурсів із застосуванням принципів, функцій і методів механізму менеджменту. Менеджмент - це управління в господарсько-економічних системах на рівні фірми, підприємства, організації. Таким чином, менеджмент можна розглядати як управління в соціально-економічних системах, що охоплює такі поняття, як: - спосіб, манера спілкування з людьми; - влада й мистецтво управління; - методологія вирішення проблем; - особливого роду вміння й адміністративні навички; - орган управління, адміністративна одиниця. Тобто менеджмент являє собою філософію, культуру управління. Менеджмент має на увазі не тільки сферу діяльності, область знань, процес, але й професіоналів-менеджерів, що здійснюють управління. Термін „менеджмент" визначають як управління соціально-економічними процесами на рівні організації. У сучасній теорії й практиці під менеджментом розуміється також процес керівництва (управління) окремим працівником, робочою групою й організацією в цілому, тобто управління в соціально-економічних системах. Господарюючі суб'єкти є соціально-економічними системами оскільки їх функціонування спрямоване як на рішення економічних, так і соціальних завдань. Соціальні завдання випливають із ролі людського фактора в управлінні, спрямовані на задоволення потреб всіх зацікавлених у підприємстві осіб. Менеджмент також розглядають як процес планування, організації і контролю, що необхідний для формулювання і досягнення цілей організації. Не зважаючи на те, що існує багато підходів до визначення сутності та терміну менеджменту, більшість авторів застосовують термін „менеджмент" стосовно управління організацією. В інших випадках (управління різними органами державної влади, управління технічними засобами та системами, тощо, для позначення знеособленої системи управління) слід використовувати термін „управління" або „адміністрування".
Читайте також:
|
||||||||
|