МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
Класифікація обігових активів з точки зору їхПлан Питання ДЛЯ самоконтролю знань 1. Охарактеризуйте підприємство, його майно та окремі елементи майна як об’єкти купівлі-продажу. Які властивості притаманні підприємству як товару? 2. Перелічіть види вартості підприємства, які використовуються, і охарактеризуйте кожний з них. 3. Наведіть методи оцінки вартості підприємства залежно від мети оцінювання та виду вартості. 4. В чому полягає сутність майнових методів оцінки вартості підприємства? 5. Які методичні підходи використовуються для оцінки вартості активів, що знаходяться в розпорядженні підприємства? 6. Розкрийте зміст методики експертної оцінки окремих елементів торгівельного майна підприємства. 7. Розкрийте сутність доходних методів оцінки вартості підприємства. 8. Дайте характеристику сутності методу капіталізації, умов його використання і послідовності робіт з визначення вартості підприємства. 9. В чому полягає сутність методу дисконтування майбутніх доходів? Визначте його особливості і основні етапи роботи щодо оцінки вартості підприємства. 10. Охарактеризуйте аналогові методи оцінки вартості підприємства: а) метод ринку капіталів; б) метод угод; в) метод галузевих коефіцієнтів. 11. Визначте сферу застосування різних методів оцінки вартості підприємства, їх переваги та недоліки.
ЛЕКЦІЯ №
ТЕМА «Управління обіговими активами»
1. Сутність стратегії управління обіговими активами та стратегічні цілі. 2. Послідовність розробки стратегії управління обіговими активами.
Під стратегією управління обіговими активами торговельного підприємства прийнято розуміти цілеспрямований процес формування обсягу та складу обігових активів, який дозволяє забезпечити досягнення стратегічних цілей та завдань управління. Управління обіговими активами торговельного підприємства здійснюється з метою досягнення певної системи.
Стратегічні цілі управління обіговими активами
Сутність кожної мети управління полягає у наступному: Оптимізація розміру обігових активів, що обслуговують господарські потреби підприємства. Оскільки економічні ресурси надаються підприємству на платній основі, кожне підприємство зацікавлене в скороченні своїх фінансових потреб з метою мінімізації витрат на їх обслуговування. Це може бути досягнуто шляхом планування потреби підприємства в формуванні обігових активів, нормуванні обсягів окремих груп обігових активів, контролю за ступенем виконання розроблених планів і нормативів та організації роботи з виявлення можливостей скорочення потреби в обігових активах. Прискорення швидкості кругообігу (або скорочення тривалості обороту) обігових активів. Потреба підприємства в формуванні обігових активів (ОбАнеоб) залежить від обсягів товарообігу (Т), тривалості кругообігу обвгових активів та тривалості періоду (Д). Кількісно ця залежність може бути описана так:
ОбАнеоб = ТНОбА / Д
Зростання обсягів діяльності потребує адекватного зростання потреби в обігових активах, і відповідно – витрат на їх формування. Протидією цьому є підвищення швидкості кругообігу, яке дозволяє скоротити потребу в обігових активах. Можливе скорочення потреби підприємства за рахунок прискорення швидкості кругообігу може бути обчислене так:
ЕобА = (ООбАф - ООбАнорм)Т / Д,
де ООбАф – фактичне значення періоду кругообігу активів, в днях; ООбАнорм – оптимальна (нормативна) тривалість кругообігу, в днях. Забезпечення поточної платоспроможності та ліквідності активів підприємства. Одним із вагомих завдань управління обіговими активами є забезпечення умов для стабільної платоспроможності підприємства протягом усього періоду його життєдіяльності. Під платоспроможністю розуміється можливість підприємства забезпечувати виконання всіх своїх платіжних зобов’язань для безперервного фінансування господарської діяльності підприємства. Стан поточної платоспроможності визначається обсягом грошових коштів, що знаходяться в розпорядженні підприємства на будь-яку дату порівняно з розміром платіжних зобов’язань та платежів, які на цю дату необхідно здійснити. Ліквідність торговельного підприємства визначається можливістю та тривалістю перетворення в грошову форму всіх обігових активів, що є у підприємства для виконання зовнішніх зобов’язань. Стан ліквідності характеризує можливість виконання зобов’язань з повернення позикового капіталу за рахунок наявних обігових активів, та час, потрібний для цього. Управління ліквідністю та платоспроможністю відбувається шляхом дотримання певних пропорцій між обсягом формування матеріальних обігових активів, дебіторською заборгованістю та грошовими коштами підприємства. Підвищення прибутковості використання обігових активів. Будь-яке підприємство зацікавлене в зростанні доходу (прибутку), який отримується, зокрема за рахунок ефективного використання обігового капіталу. Досягнення цього завдання потребує: - дослідження кожного етапу кругообігу активів для визначення понад нормативних активів, активів, що не використовуються в господарському обігові або проносять збитки; - розробку та реалізацію програми ліквідації виявлених активів та вивільнення грошових коштів, що в них вкладені; - включення “мертвого капіталу” до роботи. Забезпечення інфляційної захищеності обігових активів. Вагомим недоліком обігових активів є їх інфляційна незахищеність, перш за все, монетарних активів (грошових коштів, дебіторської заборгованості покупців тощо). Гроші, авансовані в формування немонетарних обігових активів (товарних та інших матеріальних запасів, дебіторської заборгованості постачальників) також певною мірою страждають від інфляції, але рівень інфляційних втрат порівняно менший. Забезпечення інфляційної захищеності обігових активів потребує, з одного боку, підтримання певних пропорцій між обсягом монетарних та немонетарних активів, з другого – розробки та впровадження спеціальних інструментів захисту обігових активів від інфляції. Зниження вартості формування обігових активів. Формування обігових активів проводиться за рахунок різних джерел фінансування, що є в розпорядженні підприємства. Оскільки кожне з них має свою вартість залучення, підприємство ставить за мету мінімізацію витрат за рахунок управління структурою фінансування обігових активів. Це досягається за рахунок визначення джерел фінансування та підтримання певних пропорцій їх використання. Особливе значення для фінансової стійкості та платоспроможності торговельного підприємства має наявність власних обігових активів, тобто обігових активів, що формуються за рахунок власних джерел фінансування. Розмір власних обігових активів визначається так: ВОБА = ВК+ДП-ПА, де ВК – власний капітал (1 розділ пасиву балансу); ДП – довгострокові пасиви (2 розділ пасиву балансу); ПА – позаобігові активи (1 розділ активу балансу).
Застосування наведеної методики є коректним лише за умови, що довгострокові пасиви, які використані для здійснення капітальних вкладень в розвиток підприємства (що відображено у відповідній статті 1 розділу активу балансу), мають цільовий інвестиційний характер. Для контролю за ступенем досягнення означеної системи цілей управління обіговими активами підприємства проводять групування обігових активів відповідно до мети управління ними, що наведено у таблиці.
Читайте також:
|
|||||||||||
|