Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Буддизм в Україні

Історія розповсюдження буддизму в Україні починається з 1988 року, коли з Бурятії в м. Донецьк приїхав преп. Дорже Жамбо, який спочатку як мирський послідовник Дхарми, а з 1989 р. - вже як чернець, почав проповідь вчення Будди. Завдяки його проповідям на Україні з'явилися спочатку перші буддисти-миряни, а потім і ченці. Відразу ж після розвалу Радянського Союзу в 1991 році була зареєстрована перша в Україні буддійська община в м. Донецьку. Декілька пізніше в тому ж році були зареєстровані ще дві обласні буддійські общини: Луганська і Харківська, а також з'явилися буддійські групи в Києві. У 1993 році керівники українських общин і груп ухвалили рішення про об'єднання в єдину організацію - Духовне управління буддистів України, головою якого - Чойдже-ламою, - був одноголосно вибраний преп. Дорже Жамбо. У цьому ж році одна з мирянок пожертвувала Ордену свій будинок із земельною ділянкою, де і був заснований перший в Україні буддійський монастир - Храм Шейчен-лінг в Донецькій області. Сама ж мирянка прийняла чернечих обітниць, ставши першою українською буддійською черницею, прийнявши духовне ім'я Тарма.

Не маючи якої-небудь сторонньої допомоги, нерідко долаючи опір властей, перші буддисти змогли за лічені роки посіяти насіння Дхарми в тисячі душ, перетворивши вчення Прояснення на частину духовного, культурного і суспільного життя України. На сьогоднішній день до складу Духовного управління буддистів України входить близько сотні буддійських общин і груп в різних областях України, а також - поки єдиний буддійський монастир, що офіційно діє в Україні, Храм Шейчен-лінг в Донецькій області.

Мало хто знає, що Україна – єдина країна Східної Європи, де зберігаються останки Будди. Буддисти називають їх шарира, на санскриті це слово позначало те, що залишається після спалювання людського тіла. У сучасному хінді "шарира" означає "тіло". Власне кажучи, буддисти вірять, що шарира і є тіло вічного Будди, почитали її як самого вчителя, що пішов зі світу більш ніж 2500 років тому, а також закладають останки Будди в ступи, спеціальні культові споруди. Шаріра з'явилася в Україні в 1996 році, 9 мікроскопічних частинок українським ченцям подарував Гянка Шакья, чернець із столиці Непалу Катманду. Його прізвище означає, що він є далеким нащадком родичів Будди Шакьямуні[2].

Луганський Буддійський Центр виник в 1994 році завдяки, спочатку, невеликій групі тих, що практикують. У 1995 році на запрошення Буддійського Центру Луганськ вперше відвідав Лама Оле Нідал. У 1997 році Центр отримав офіційний статус релігійної організації. Лама Оле, який постійно підтримує своїх учнів і роботу 600 Центрів у всьому світі, відвідував Луганськ вже 4 рази: у 1995, 1998, 2003 і 2007 рр.

У Луганській області медитаційні групи існують в Лутугіно, Алчевську та Лисичанську[3].

Висновок:У XX ст. буддизм вийшов за межі свого традиційного розповсюдження і знайшов своїх послідовників у Європі, в тому числі і в Україні.

 


Читайте також:

  1. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  2. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  3. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  4. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  5. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  6. Адміністративне судочинство в Україні
  7. Адміністративний устрій та окупаційний режим в Україні під час війни 1941-1945 рр
  8. АКТИВІЗАЦІЯ СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНОГО РУХУ В ЗАХІДНІЙ УКРАЇНІ
  9. АНаліЗ СТанУ ЗДОРОВ'Я ДІТеЙ І ДОРОСЛИХ В УКРАЇНІ
  10. Аналіз стану та проблем реалізації Болонського процесу в Україні за ключовими напрямками.
  11. АРХІВНА СПРАВА В ЗАХІДНІЙ УКРАЇНІ, НА БУКОВИНІ ТА ЗАКАРПАТТІ У 1920-1930-Х РР.
  12. Архівна справа в Україні в роки другої світової війни




Переглядів: 902

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні поняття буддизму | Історія виникнення християнства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.