Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 12: Діагностика емоційно-вольової сфери особистості.

1. Поняття емоцій.

2. Діагностика емоційних станів та властивостей особистості.

3. Методи діагностики емоційної сфери.

4. Діагностика вольових якостей особистості.

 

1. ЕМОЦЇЇ (від лат. emoveo - потрясаю, хвилюю), переживання людиною її відношення до оточуючого світу і самого себе. Емоції мають прояви у вигляді задоволення, радощів, страху і т.п. Вони служать одним з головних механізмів внутрішньої регуляції психічної діяльності і поведінки, спрямованих на задоволення актуальних потреб. В екстремальних умовах сильні емоції, що бурно протікають носять назву афектів. Довготривалий, відносно рівний і не яскраво виражений емоційний стан носить назву настрій. В залежності від характеру потреб (вітальні, або біологічні; соціальні; ідеальні) виділяють відповідні ним групи емоційних реакцій що виникають у зв’язку із задоволенням (або незадоволенням) цих потреб. По характеру взаємодії суб’єкта з об’єктами задоволення його потреб виділяють 4 пари основних емоцій: задоволення - відраза; радість - горе; впевненість - страх; торжество - лють.

Емоції виконують також функцію підкріплення. Установлено, що без участі емоцій не відбувається засвоєння нових навичок. В психіці людини ні свідомість, ні воля не є безпосередніми регуляторами емоцій. Втручання свідомості в сферу мотивів можливо шляхом отримання індивідом інформації про засоби та способи задоволення його актуальних потреб, веде до виникнення відповідних емоцій.

Емоційна сфера проявляється в наступних структурних елементах:

1. Динамічні особливості почуттів та індивідуальні варіації. В їх основі лежать особливості темпераменту (якість, швидкість виникнення почуттів, сила та стійкість до певного виду переживань).

2. Емоційні риси характеру - це особистісні стереотипи емоційного реагування на типові життєві ситуації (чуйність, тривожність, агресивність, деспотичність).

3. Загальна емоційна спрямованість. Вважається, що емоції виступають в ролі оцінки цінностей і визначають найважливіші життєві прагнення.

Типи емоційної спрямованості:

1). Альтруїстичний тип – переживання потреби у співпереживанні, допомозі, заступництві.

2). Комунікативний – переживання потреби у спілкуванні, бахання ділитися думками, виражати захоплення, симпатію.

3) Практичний – переживання, викликані діяльністю, успішністю та неуспішністю її виконання.

4) Гностичний – переживання цінності пізнання.

5) Романтичний – прагнення до всього незвичайного, таємного.

6) Естетичний – потреба у переживанні насолоди прекрасного.

7) Глоричний – потреба у самоствердженні, славі, визнанні.

8) Акізітивний – переживання насолоди від накопичення, колекціонування, що виходить за межі практичної потреби.

9) Гедонічний – переживання потреби в душевному, тілесному комфорті.


Читайте також:

  1. Альтернативні шляхи охорони атмосфери
  2. Альтернативні шляхи охорони атмосфери
  3. Альтернативні шляхи охорони атмосфери
  4. Аналіз предметної сфери соціальної роботи
  5. Антропогенні забруднення біосфери
  6. Аргументи на користь і проти державного регулювання аграрної сфери
  7. Будова атмосфери
  8. Будова атмосфери
  9. БУДОВА АТМОСФЕРИ
  10. Будова та склад тектоносфери
  11. Велику роль у вивченні біосфери здійснив В.І.Вернадський.
  12. Взаємодія океану і атмосфери




Переглядів: 3130

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модель інтелекту за Айзенком. | Діагностика тривожності.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.