Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 12: Діагностика емоційно-вольової сфери особистості.

1. Поняття емоцій.

2. Діагностика емоційних станів та властивостей особистості.

3. Методи діагностики емоційної сфери.

4. Діагностика вольових якостей особистості.

 

1. ЕМОЦЇЇ (від лат. emoveo - потрясаю, хвилюю), переживання людиною її відношення до оточуючого світу і самого себе. Емоції мають прояви у вигляді задоволення, радощів, страху і т.п. Вони служать одним з головних механізмів внутрішньої регуляції психічної діяльності і поведінки, спрямованих на задоволення актуальних потреб. В екстремальних умовах сильні емоції, що бурно протікають носять назву афектів. Довготривалий, відносно рівний і не яскраво виражений емоційний стан носить назву настрій. В залежності від характеру потреб (вітальні, або біологічні; соціальні; ідеальні) виділяють відповідні ним групи емоційних реакцій що виникають у зв’язку із задоволенням (або незадоволенням) цих потреб. По характеру взаємодії суб’єкта з об’єктами задоволення його потреб виділяють 4 пари основних емоцій: задоволення - відраза; радість - горе; впевненість - страх; торжество - лють.

Емоції виконують також функцію підкріплення. Установлено, що без участі емоцій не відбувається засвоєння нових навичок. В психіці людини ні свідомість, ні воля не є безпосередніми регуляторами емоцій. Втручання свідомості в сферу мотивів можливо шляхом отримання індивідом інформації про засоби та способи задоволення його актуальних потреб, веде до виникнення відповідних емоцій.

Емоційна сфера проявляється в наступних структурних елементах:

1. Динамічні особливості почуттів та індивідуальні варіації. В їх основі лежать особливості темпераменту (якість, швидкість виникнення почуттів, сила та стійкість до певного виду переживань).

2. Емоційні риси характеру - це особистісні стереотипи емоційного реагування на типові життєві ситуації (чуйність, тривожність, агресивність, деспотичність).

3. Загальна емоційна спрямованість. Вважається, що емоції виступають в ролі оцінки цінностей і визначають найважливіші життєві прагнення.

Типи емоційної спрямованості:

1). Альтруїстичний тип – переживання потреби у співпереживанні, допомозі, заступництві.

2). Комунікативний – переживання потреби у спілкуванні, бахання ділитися думками, виражати захоплення, симпатію.

3) Практичний – переживання, викликані діяльністю, успішністю та неуспішністю її виконання.

4) Гностичний – переживання цінності пізнання.

5) Романтичний – прагнення до всього незвичайного, таємного.

6) Естетичний – потреба у переживанні насолоди прекрасного.

7) Глоричний – потреба у самоствердженні, славі, визнанні.

8) Акізітивний – переживання насолоди від накопичення, колекціонування, що виходить за межі практичної потреби.

9) Гедонічний – переживання потреби в душевному, тілесному комфорті.


Читайте також:

  1. Альтернативні шляхи охорони атмосфери
  2. Альтернативні шляхи охорони атмосфери
  3. Альтернативні шляхи охорони атмосфери
  4. Аналіз предметної сфери соціальної роботи
  5. Антропогенні забруднення біосфери
  6. Аргументи на користь і проти державного регулювання аграрної сфери
  7. Будова атмосфери
  8. Будова атмосфери
  9. БУДОВА АТМОСФЕРИ
  10. Будова та склад тектоносфери
  11. Велику роль у вивченні біосфери здійснив В.І.Вернадський.
  12. Взаємодія океану і атмосфери




Переглядів: 3294

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модель інтелекту за Айзенком. | Діагностика тривожності.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.