МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Діагностика тривожності.Діагностика психічних станів. Діагностика емоційних станів (апатії, радість, лють, сум, страх, здивування, відраза) і функціональних станів (функціональні стани пов’язані з рівнем бадьорості і уваги, діляться на наступні види: 1 — сон; 2 — дрімота; 3 — спокійна бадьорість; 4 — активна увага; 5 — напружена увага, тревога, стрес; 6 — втома) найбільш об’єктивно проводяться за допомогою психофізіологічних методик реєстрації вегетативних проявів: частота пульсу, дихання, ЕКГ, електроенцефалограми мозку и пр. в поєднанні з методиками суб’єктивного оцінювання досліджуваним свого психічного стану, самопочуття і настрою, з проективними методиками (Люшера, Роршаха і пр.). Методики діагностики емоційних станів: - Питальник САН (самопочуття, активність, настрій). - Методика оцінки нервово-психічного напруження, астенії, зниженого настрою. Складається з 3 шкал по 30 суджень. - Методика діагностики фрустраційних реакцій Розенцвейга (2 варіанти: для дорослих та дітей). - Діагностика рівня тривожності: методики Спілберга – Ханіна, Тест шкільної тривожності Філіпса. - Діагностика агресивності: методика Басса-Дарки, Асінгера. - Діагностика емпатії: методика Юсупова.
Тривожність – це особливий емоційний стан, який часто виникає у людини, і який виражається в підвищеній емоційній напрузі, супроводжується страхами, опасаннями, переживаннями, що стримують нормальну діяльність людини та її спілкування з іншими. Тривожність досить стійка властивість. Доказано, що існує два види тривожності: особистісна та ситуаційна. Особистісна тривожність – це індивідуальна риса особистості, яка відображає схильність до негативних емоційних реакцій на різні життєві ситуації, що несуть загрозу для її Я. Особистісна тривожність – це стабільна схильність людини реагувати на соціальні ситуації підвищеною тривогою та хвилюваннями. Ситуаційна тривожність визначається як тимчасовий стан, який викликаний певною життєвою ситуацією, що породжує тривожність і не виникає в інших ситуаціях. Цей стан виникає як звична емоційна та поведінкова реакція на подібні ситуації (розмови по телефону, екзамени, зустріч з незнайомими людьми, людьми протилежної статі тощо). У кожної людини особистісна та ситуативна тривожність розвинені в різному ступеню. Для діагностики цих різновидів тривожності використовують опитувальник Ч.Спілбергера та Ю.Ханіна «Шкала самооцінки тривожності». Текст методики можна зачитувати експериментатору, або пред’являти досліджуваному на бланках. Текст складається з 2 шкал по 20 стверджень в кожній. І частина опитувальника (з 1 по 20 ствердження) передбачає на кожне вибір одного з 4 варіантів відповіді: 1) ні, 2) скоріше ні, 3) скоріше, так, 4) так. Для ІІ частини (з 21 по 40) варіанти відповідей інші: 1) майже ніколи, 2) іноді, 3) часто, 4) майже завжди. Інструкція надається спочатку для першої частини тесту, а потім для другою з варіантами відповідей. Обробка даних відбувається шляхом підрахунку суми чисел на ствердження: 3, 4, 6, 7, 9, 12, 13, 14, 17, 18 – Σ1, потім суму цифр на ті ствердження, що залишились: 1, 2, 5, 8, 10, 11, 15, 16, 19, 20 – Σ2. Потім підраховується показник рівня ситуативної (реактивної) тривожності: СТ= Σ1 – Σ2 + 35. Аналогічно підраховується рівень особистісної тривожності: ОТ = Σ1 - Σ2 +35, де Σ1 – сума цифр відповідей на ствердження: 22, 23, 24, 25, 28, 29, 31, 32, 34, 35, 37, 38, 40, а Σ2 – сума інших: 21, 26, 27, 30, 33, 36, 39. Менше 30 балів – показник низької тривожності, 31 – 45 – помірна тривожність, 46 і більше – висока тривожність.
Коли у нас поганий настрій, активність наша починає падати, а результатом цього може стати погане самопочуття. Що само по собі настрій не покращить. Виникає замкнене коло.
З’ясувати ступінь емоційно-вольового стану особистості можна за допомогою опитувальника САН. Читайте також:
|
||||||||
|