Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поняття про класифікацію грунтів.

Тема 4.1 Класифікація грунтів та загальні закономірності географії грунтів

Розділ 4. Географія грунтів

Література [2] с. 177-192

Питання для самоконтролю

 

1. Дайте характеристику складовим балансу ґрунтоутворення.

2. Опишіть загальну схему ґрунтоутворення на земній кулі.

3. Поясніть суть малого біологічного та великого геологічного кругообігів речовин.

4. Дайте характеристику біогенно-акумулятивним та гідрогенно- акумулятивним ЕГП.

5. Наведіть приклади метаморфічних, елювіальних, ілювіально-акумулятивних, педотурбаційних і деструктивних ЕГП.

6. Що таке тип ґрунтоутворення?

 

Спроби класифікувати грунти були зроблені задовго до виникнення ґрунтознавства як науки. Ще давньогрецький філософ Теофраст (ІV ст. до н.е.) різні за плодючістю грунти поділяв на гарні, добрі, плодовиті, допустимі, виснажені та інші. На Русі в ХVІ столітті для правильного обкладення землевласників податками зорані землі були поділені на добрі, середні, погані, а серед останніх розрізняли заболочені землі, болота, ліс. Пізніше деякі дослідники класифікували й окремі грунти. Так, М.І. Афонін розділяв чорноземи на глинисті, кам’янисті, лісові та інші.

Робились спроби класифікувати грунти і за кордоном. У ХVІІІ столітті Теєр в Германії запропонував класифікацію, основану на механічному складі та відношенні до грунту тієї чи іншої культури. За сукупністю цих ознак він виділяв грунти глинисті (пшеничні), суглинисті (ячмінні), пісчані (житні). Інші закордонні класифікації були основані на якій-небудь одній ознаці. Так, петрографічна класифікація виходила зі складу гірських порід і ділила грунти на гранітові, базальтові, сієнітові; хімічна класифікація будувалась на вмісті у грунті хімічних елементів (грунти кременисті, вапнові, квасцові). Всі ці класифікації були формальними, тому що не відображали властивостей грунту і зовсім не торкались процесів утворення грунтів.

Першу науково обґрунтовану класифікацію створив у 1886 році В.В. Докучаєв. У розподілі грунтів він виходив не з однієї якої-небудь ознаки, а з умов і характеру утворення грунтів, тому класифікація В.В. Докучаєва називається генетичною. Пізніше ця класифікація була перероблена та доповнена М.М. Сибірцевим, але генетична основа її залишилась.

На сьогоднішній день існує класифікація, яка основана на генезисі грунтів, враховує агровиробничі властивості їх та являє собою творче продовження класифікації В.В. Докучаєва і М.М. Сибірцева. Для розподілу грунтів зараз прийняті наступні таксонометричні (класифікаційні) одиниці: тип, підтип, вид, різновидність.

Тип – одиниця, яка об’єднує грунти, що сформувались в однакових природних умовах, під впливом одних і тих же процесів, і мають профіль з однотипних взаємозв’язаних горизонтів. Прикладом типу можуть бути дерново-підзолисті грунти, чорноземи солончакові грунти.

Підтип – більш дрібна одиниця, яка відображає ступінь прояву процесів, що сформували тип (наприклад, дерново-середньопідзолисті грунти, чорнозем вилужений, солончак корковий).

Різновидність - одиниця, яка характеризує механічний склад грунту (супісчаний, глинистий, пісчаний, тощо).

Вид - одиниця, яка відображає характер материнської породи, на якій утворився грунт (флювіогляційні наноси, морені відкладення, леси).

Повна назва грунту дається з урахуванням всіх таксонометричних одиниць: дерново-слабопідзолистий на мореному карбонатному суглинку; темно-каштановий середньо суглинистий на лесовидному суглинку.

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  7. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  8. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  9. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання
  10. Базове поняття земле оціночної діяльності.
  11. Базові поняття
  12. Базові поняття про класифікацію медичної техніки




Переглядів: 687

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тип грунтоутворення | Закономірності розміщення грунтів на земній поверхні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.