Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Превентивне виховання

Профорієнтаційна робота в школі

Профорієнтаційна робота в школі - це процес взаємодії вихователя і вихованців, спрямований на допомогу учням у професійному самовизначенні.

Професійне самовизначення або свідомий вибір професії - це вибір, здійснюваний учнем на основі знань про зміст про­фесій та їх вимог до людини, а також про ринок професій.

Система професійної орієнтації містить такі компоненти: професійне інформування, професійне виховання, професійна діагностика, професійна консультація, професійний відбір та професійна адаптація.

Професійне інформування - повідомлення школярам інформації про зміст, соціально-економічні та психофізіологічні особливості професій, про потреби суспільства в них, про можливості здобуття цих професій.

Професійне виховання має на меті вивчення і формування правильних мотивів вибору професії школярами на основі знань ринку професій, власних інтересів та професійних здібностей.

Професійна діагностика - це вивчення особистості з метою виявлення її професійно значущих властивостей і якостей. Вона здійснюється фахівцями (психологами) з використанням різноманітних діагностичних методик.

Професійна консультація полягає в наданні допомоги спеціалістів (психологів, лікарів, педагогів) у встановленні відповідності між вимогами професії й індивідуально- психологічними особливостями особистості. Розрізняють такі різновиди профконсультації, як довідкова, діагностична, медична.

Професійний відбір передбачає зарахування людини до навчального закладу або на робоче місце на підставі її відповідності певним професійним критеріям.

Професійна адаптація - це пристосування людини до виробництва, трудового колективу, умов праці, особливостей професії. Як професійний відбір, так і професійна адаптація не є завданнями загальноосвітньої школи, вони переважно здійснюються в професійному навчальному закладі чи безпосередньо на робочому місці. Успішність професійної адаптації є показником правильності вибору професії.

Превентивне виховання — це процес роботи з учнями щодо запобігання формуванню у них шкідливих звичок.

Метою його є виховання у школярів негативного ставлення до вживання алкоголю та наркотиків.

Завданнями превентивного (випереджаючого) виховання є:

- формування наукових знань про шкідливий вшіив на організм людини, особливо в дитячому та юнацькому віці, алкоголю, тютюну та наркотичних речовин;

- демонстрація переваг здорового способу життя;

- виховання відповідальності за збереження свого здоров'я;

- збудження прагнення позбутися шкідливих звичок.

У процесі превентивного виховання важливо показувати учням особливості шкідливого впливу наркотичних речовин залежно від віку чи статі, залучати фахівців до інформування вихованців про можливі медичні проблеми, які виникають при зловживанні тютюну, алкоголю та наркотиків, демонструвати яскраві вражаючі приклади деградації особистості наркомана, заохочувати школярів до пропагандистської діяльності серед молодших товаришів чи однолітків за здоровий спосіб життя.

Основним критерієм вихованості школяра в даному напрямі буде дотримання ним здорового способу життя.

Реалізація завдань кожного напрямку виховання здійсню­ється у процесі вивчення навчальних дисциплін, у позакласній та позашкільній виховній роботі, у процесі спільної роботи школи, сім'ї та громадськості шляхом залучення школярів до активної участі у різних видах діяльності.

Лише комплексний підхід до реалізації змісту та завдань виховання в єдності навчальної, позаурочної та позашкільної діяльності дітей, в гармонії родинно-шкільних відносин забезпечить ефективність виховного процесу.


Читайте також:

  1. Англійська система фізичного виховання. Діяльність Томаса Арнольда.
  2. Базові поняття теорії і методики фізичного виховання.
  3. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.
  4. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  5. В галузі фізичного виховання
  6. В. Особливості навчання і виховання в Кисво-Могилянській академії
  7. Взаємозв'язок навчання, виховання та розвитку психіки
  8. Види виховання
  9. Виховання в Афінах
  10. Виховання в дошкільному віці
  11. Виховання в учнів творчого ставлення до занять.
  12. Виховання волі в процесі занять фізичними вправами.




Переглядів: 703

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Статеве виховання | Класифікація методів виховання. Умови оптимального вибору методів вихователем.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.