МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Судовий устрій.Кримінальне право і процес Чинний Кримінальний кодекс Республіки Таджикистан був прийнятий 21 травня 1998 і набув чинності з 1 вересня 1998 р., замінивши собою КК Таджицької РСР 1961 р. Він був підготовлений на основі модельного Кримінального кодексу для держав - учасниць СНД. У силу цього КК Таджикистану за своїми концепціям і змістом дуже близький до КК РФ 1996 р. Згідно ст.1 КК кодекс є єдиним кримінальним законом в Республіці і грунтується на Конституції та загальновизнаних принципах і нормах міжнародного права. КК Таджикистану складається з Загальної та Особливої частин, 15 розділів, 34 глав і 405 статей (проти 360 статей в КК РФ). У Таджикистані збережено смертну кару за вбивство, згвалтування, тероризм, викрадення повітряного судна, судна або рухомого складу, бандитизм, незаконний обіг наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів; посів або вирощування рослин, що містять наркотичні речовини, розбій, насильницьке захоплення влади, посягання на життя державного чи громадського діяча, геноцид, агресивну війну, Біоцид і навмисне порушення норм міжнародного гуманітарного права, вчинене в ході збройного конфлікту. Висновок:
У відповідності з Конституцією 1994 р. (ст.84) судова влада є незалежною, захищає права та свободи особистості, інтереси держави, організацій, установ, законність і справедливість. Судова система країни регулюється поряд з Конституцією Конституційним законом "Про судоустрій" від 3 листопада 1995 р. (з доповненнями та змінами), Конституційним законом "Про економічні судах Республіки Таджикистан" від 4 листопада 1995 р. (із змінами та доповненнями), Конституційним законом "Про Верховному суді Республіки Таджикистан" від 3 листопада 1995 р. (із змінами та доповненнями), а також Конституційним законом "Про військових судах Республіки Таджикистан"від 3 листопада 1995 р. Правовий статус суддів регулюється Конституційним законом "Про статус суддів в Республіці Таджикистан ", також прийнятим 3 листопада 1995 Судову систему Таджикистану утворюють Конституційний суд, Верховний суд, Вищий економічний суд, Військовий суд, суд Гірничо-Бадахшанська автономної області, обласні, міста Душанбе, міські та районні суди. Термін повноважень суддів - 5 років. На посаду судді Верховного суду, Вищого економічного суду, Військового суду, обласних судів, суду міста Душанбе можуть бути обрані чи призначені: · юристи не молодше 30 і не старше 60 років, які мають досвід роботи в якості судді не менше 5 років. Суддями міських і районних судів можуть бути: · особи не молодше 25 і не старше 60 років, які мають професійний стаж не менше 3 років. Судді Військового суду, суду Гірничо-Бадахшанська автономної області, обласних, міста Душанбе, міських і районних судів призначаються, звільняються з посади Президентом Таджикистану за поданням Ради юстиції. Конституційний контроль в Таджикистані здійснює Конституційний суд, функціонуючий з 1996 р. Він складається з 7 осіб, один з яких є головою Гірничо-Бадахшанська автономної області. Зазначені судді обираються з числа юристів не молодше 30 і не старше 60 років, що мають досвід роботи за професією не менше 10 років. Конституційний суд встановлює відповідність Конституції законів та правових актів Маджлиси Олі, Президента Таджикистану, Уряду, Верховного суду, Вищого економічного суду, а також інших державних органів і громадських організацій, що не вступили в законну силу договорів Таджикистану; вирішує спори між державними органами щодо їх компетенції. Його повноваження детально регламентуються Конституційним законом, прийнятому 3 листопаді 1995 р. (із змінами та доповненнями). Прокуратура Таджикистану здійснює нагляд за точним і однаковим виконанням законів. Генеральний прокурор очолює єдину централізовану систему органів прокуратури та підзвітний Маджлісі Мілі і Президенту Таджикистану. Генеральний прокурор призначається на 5 років і, в свою чергу, призначає (та звільняє з посади) підлеглих йому прокурорів на той самий строк. Діяльність, повноваження та організація прокуратури регламентуються Конституційним законом "Про органи прокуратури Республіки Таджикистан" від 11 березня 1996 р. (із змінами та доповненнями). Конституція Таджикистану гарантує надання правової допомоги на всіх етапах розслідування і в суді. Конституційний закон про адвокатуру, прийнятий 4 листопада 1995 р., встановив, що вона є незалежною професійною асоціацією, яка забезпечує надання правової допомоги фізичним та юридичним особам. У Таджикистані існують адвокати, які є членами колегій, і так звані адвокати-повірені, які, будучи професійними юристами, не перебувають у колегіях адвокатів, але мають ліцензію Міністерства юстиції на надання юридичної допомоги. На основі принципу взаємності Таджикистан визнає право адвокатів іноземних держав та держав учасниць СНД надавати правову допомогу без створення юридичних підприємств. Висновок: Читайте також:
|
||||||||
|