Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Кролевецький районний Будинок дітей та юнацтва

Організація є одним з інструментів соціального підприємця (в тому розуміння даного поняття, в якому його запропоновано вище), але наявність чи відсутність того або іншого інструменту не є визначальним чинником в його діяльності. Як було сказано в попередній частині, соціальний підприємець не дозволяє наявним ресурсам обмежувати власну свободу вибору та дій.

Сприяння

Як у випадку з «ринковим підприємництвом» заснування власного бізнесу не є ані необхідним, ані достатнім для того, щоб називатися підприємцем,так і для того щоб називатися «соціальним підприємцем» не є необхідною чи достатньою умовою бути засновником, керівником, працівником або членом неурядової організації.

Ще раз повторимо:організація – це інструмент, не більше і не менше! Але в усіх публікаціях стосовно розвитку громадянського суспільства, «третього сектору» («перший сектор» – влада; «другий» – бізнес) і т.п. говориться виключно про організації: як їх створювати, як їх розвивати, як ними керувати, як їх підтримувати, об’єднувати, консолідувати, активувати, піарити і т.п. Вже декілька років складається стійке враження, що «третій сектор» займається переважно (відсотків на 90) вдосконаленням своїх інструментів, і лише на 10 – їх використанням. Причому дуже часто люди стають ніби заручниками цього інструмента: намагаються використати його там де це не є доцільним або навіть шкодить, витрачають на його обслуговування та вдосконалення забагато часу та інших ресурсів, тощо.

Головний акцент в державній та громадській політиці щодо розвитку громадянського суспільства ставиться саме на вдосконалення інструменту: спрощення реєстрації, звітності, оподаткування, розширення впливу і т.п. У людей таке враження, що здобувши цей інструмент вони автоматично отримають можливість здійснювати за його допомогою якісь соціальні перетворення. Ті хто вже мають даний інструмент думають що вони досі не можуть здійснювати ці перетворення через те що їх інструмент не є досконалим і намагається його покращити. В обох випадках люди обмежують власну свободу вибору, свободу дій наявними ресурсами, в даному випадку – інструментом. Ще проблема в відсутності знань та практичних вмінь зі сфери користування паблік-рілейшнз, як головної умови створення умов для успішного досягнення цілей функціонування громадської організації.

Тепер поглянемо ненадовго на «ринкове підприємництво». Під його розвитком розуміють переважно надання різноманітних пільг, «підтримки» і т.п. На нашу думку, пільги та інші види подібної підтримки допомагають сильним, шкодять слабким та майже ніяк не впливають на основну масу підприємців. Далі – аргументація цього твердження.

Наявність чи відсутність пільг є одним з факторів середовища, в якому працюють або збираються працювати підприємці. Пільги є свого роду ресурсом, він доступний всім, але використовує його кожен по-своєму: основна маса використовує однаково, сильні ж вмудряються витиснути з цього ресурсу максимум, більше ніж усі.Слабким пільги шкодять тому, що вони ставлять себе в залежність від цих пільг, замість того щоб розглядати їх лише як один з ресурсів для розвитку. Пільги допомагають слабкому потрапити на відкритий ринок, тим самим роблячи їм «ведмежу послугу»: слабким на відкритому ринку завжди непереливки і найчастіше вони там гинуть або… стають сильними!

Відтак, як у випадку з «ринковим підприємництвом» пільги щодо заснування та умов ведення бізнесу, так і у випадку з «соціальним підприємництвом» спрощення процесу реєстрації та умов функціонування НУО, є всього лише ресурсами, можливостями. Ніхто не каже що ці ресурси є зайвими, що від їх надання варто відмовитись. Навпаки, в них дуже багато користі, особливо, як вже було зазначено вище, для тих хто вміє використовувати наявні можливості та не ставить свою діяльність в залежність від них.

Але… Уявіть собі державну політику розвитку фотомистецтва, в якій говориться лише про вдосконалення моделей фотоапаратів та зниження цін на них. Або розвитку художньої творчості, де говориться лише про пензлі… Або, наприклад, прийняття нових модернових правил руху не дасть можливості поліпшити умови перевезення населення (комфорт, швидкість тощо), а отже – не вирішить соціальної проблеми. Наше прагнення до Євросоюзу (досягнення політичного ідеалу – країна європейських стандартів та цінностей) через виконання різних вимог на законодавчому рівні не створюють умови для поліпшення якості життя населення, бо не торкаються вирішення питань рівня оплати праці, соціальних стандартів, занятості населення, демографічних змін на краще тощо.

Зростання кількості людей, які володіють фототехнікою не веде автоматично до розвитку фотомистецтва, можливість купити задешево пензля та фарби не робить з людей видатних художників. Чи був би Рафаель кращим художником, якби в його час матеріали для творчості були більш доступнішими і держава надавала б безвідсоткові кредити на їх придбання? Напевне, ні, хоча і гіршим можливо б не став.

Розвиток підприємництва, в тому числі й соціального, варто розглядати не тільки і не стільки в розрізі фінансової, економічної, регуляторної, адміністративної та інших, а як завдання в першу чергугуманітарноїполітики. Бо, того хто знає «навіщо», не злякає жодне «як». Такий підхід буде набагато дешевшим та результативнішим, а відтак – більш ефективним. В громадянах треба розвивати, як би це не звучало голосно, дух підприємництва, утверджувати повагу до людей, які прагнуть ринкових та соціальних перетворень. Люди, а не фірми, підприємства, організації та інші структури рухають прогрес в цьому світі! Людина має бути метою, а не засобом!


Приклад:

Один бізнесмен через хворобу дружини змушений був взяти свого п’ятирічного сина до себе в офіс. Не знаючи чим його зайняти, він вирвав з журналу сторінку, на якій була зображена мапа світу, розрізав аркуш на дрібні нерівні частинки, виготовивши таким чином імпровізовані пазли, та запропонував дитині скласти їх. Звичайно, бізнесмен думав що дитині, не знайомій з географією, цього завдання вистачить надовго, тому він був здивований, коли син буквально за декілька хвилин впорався зі складанням.

На здивування батьки син відповів: "На зворотному боці аркуша був портрет (велика фотографія) якоїсь людини, і я просто склав її. Подумав:буде в порядку людина – буде в порядку і світ!" Словами дитини гал голить істина!

 

Друзі, «будуючи» та «розбудовуючи», «створюючи» та «покращуючи», «сприяючи» та «підтримуючи», давайте не забувати слова цього маленького хлопчика! Ми всі в стадії пошуку, тому дуже важливо спостерігати за навколишнім світом, стежити за тим, як він реагує на наші намагання зробити його кращим. Для себе і для тих, хто поруч з нами. Бізнесмен, який випускає небезпечну продукцію не може почувати себе у безпеці.

(Приклад про ринок запальничок в Україні).

 

 


Читайте також:

  1. Аліментні обов’язки батьків і дітей
  2. АНаліЗ СТанУ ЗДОРОВ'Я ДІТеЙ І ДОРОСЛИХ В УКРАЇНІ
  3. Батьки мають право звернутися за захистом прав та інтересів дітей і тоді, коли відповідно до закону вони самі мають право звернутися за таким захистом.
  4. Будинок сиріт у Варшаві
  5. Взаємодія школи і сім'ї у вихованні дітей та молоді.
  6. Види та методи контролю за динамікою розвитку і станом здоров’я дітей.
  7. Визначення готовності дітей до навчання у школі
  8. Виховання дітей у східних слов’ян
  9. Виховання дітей, що потребують підвищеної педагогічної уваги
  10. Виховання і навчання дітей раннього віку: основні поняття
  11. Вікова періодизація дітей.
  12. Вікові й індивідуальні особливості дітей




Переглядів: 684

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.