МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Радіоактивне забруднення ґрунту
Біологічні процеси, супутні утворенню ґрунтів, істотно впливають на накопичування в них РР. Ґрунти – це потужний сорбент, що поглинає спадаючі з повітря радіонукліди, утримуючи їх у верхніх своїх шарах. Тобто, в тих місцях, де кореневі системи рослин є найбільш зосередженими, створюються довгочасно діючі джерела радіонуклідів. Більшість з продуктів ділення міцно сорбується ґрунтовим поглинаючим комплексом і тому бере участь в біологічному кругообігу в дуже незначних кількостях. Винятком є стронцій, що відрізняється порівняно високою рухливістю в системі «грунт – рослина». Надходження стронцію-90 в рослини залежить від таких властивостей ґрунту: - концентрації обмінного кальцію; - механічного та мінералогічного складу ґрунту; - кислотності ґрунту; - кількості органічної речовини в ґрунті. Між концентрацією обмінного кальцію в ґрунті і надходженням стронцію-90 в рослини відмічається зворотний зв'язок, тобто чим більше міститься обмінного кальцію в ґрунті, тим менше стронцію засвоюють рослини. Кальцій називають неізотопним хімічним аналогом стронцію. У випадку спроб використання вапна як засобу щодо зменшення надходження стронцію-90 з ґрунту в рослини, ефекту зниження переходу в рослини не виявлено для нейтральних та лужних ґрунтів. На кислих ґрунтах накопичення стронцію-90 в рослинах виразно зменшується, коли в грунт додається вапно до повної його нейтралізації. Збільшення доз вапна в подальшому – понад повної гідролітичної кислотності ґрунту, не призводить до зниження поглинання стронцію-90 рослинами, як очікувалось. За практично повною відсутністю у рослин селективності до поглинання стронцію або кальцію, вклад фактора, що пов'язаний із концентрацією обмінного кальцію в ґрунті, майже в 40 разів перевищує підсумковий внесок інших ґрунтових факторів. Рівні вмісту стронцію в різних видах рослин залежать від потреби рослин або їх продуктивних органів в кальції і, таким чином, в стронції-90. Дослідниками були сформульовані основні принципи щодо використання забруднених сільськогосподарських ґрунтів: - при однаковій щільності радіоактивного забруднення ґрунтів слід віддавати перевагу виробництву на них картоплі, коренеплодів та зернових; найбільше несприятливими є використання природних угідь для випасання худоби та заготівлі сіна; - при виявленні наявності суттєвих градієнтів щільності радіоактивного забруднення на будь-якій території під картоплю, коренеплоди і зерно можуть бути вибраними ґрунти з більш високою щільністю забруднення.
Читайте також:
|
||||||||
|