МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Шляхи надходження радіоактивних речовин в організмПлан лекції Лекція №3 «РАДІОАКТИВНЕ ЗАБРУДНЕННЯ Питання для самоперевірки 1. Класифікація природних джерел випромінювання. 2. Характеристики космічного випромінювання. 3. Закономірності змінення інтенсивності космічного випромінювання 4. Поняття і властивості природних радіоактивних рядів. 5. Основні штучні джерела радіоактивних забруднень. 6. Особливості впливу іонізуючих випромінювань на живі організми. 7. Гостра і хронічна променеві хвороби. 8. Ступені ураження гострою променевою хворобою. 10. Зовнішнє та внутрішнє опромінення. НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА» 1. Шляхи надходження радіоактивних речовин в організм. 2. Радіоактивне ґрунту 3. Радіоактивне рослин. 4. Радіоактивність його мешканців.
Питання для самостійної роботи
1. розподіл організмі тварин. 2. Заходи щодо рекреації сільськогосподарських угідь, забруднених радіонуклідами
Список літератури: [МВ для СРС з «Радіоекології» (електронний варіант); 1, с. 63-81; 5, с. 97-103,144-157].
Із численних аспектів радіоекології агроценозів особливий інтерес становлять: надходження РН в ґрунти й водоймища, у сільськогосподарські рослини та тварини. Крім цього, в умовах впливу радіаційних речовин працівники підприємств, виробниче обладнання, сировина і готова продукція також забруднюються радіонуклідами. Забруднення відбувається наступними шляхами: – аерозольним (поверхневе забруднення); – контактним (контакт із забрудненими поверхнями); – біологічним (структурне забруднення). Аерозольне зараження завжди відбувається з поверхні - це проникнення радіоактивного пилу у приміщення і транспорт через нещільність конструкції з наступним осіданням на технологічне обладнання, сировину і готову продукцію, що приводить їх у непридатний стан. РН проникають на різну глибину в залежності від пористості і агрегатного стану речовини. Контактне зараження можливе у випадку перевезення сировини і готової продукції на забрудненому транспорті, при переробці сировини на забрудненому технологічному обладнанні, при упакуванні готової продукції в забруднену тару та ін. Біологічний шлях зараження відбувається, коли, включаючись у круговорот речовин, РН поступають в наш організм вдруге, з харчовими продуктами, просуваючись по так званих харчових ланцюгах. Перший найбільш короткий ланцюг: грунт - рослини (злакові культури) -людина. Другий ланцюг: грунт - рослинність - корова - молоко - людина. Третій ланцюг: грунт — рослинність — травоїдні тварини (хижі тварини) — людина. Четвертий ланцюг: морська (річкова) вода - фітопланктон - зоопланктон -молюски, рачки - риба (хижа риба) - людина. Чим довший ланцюг, чим більше в ньому ланок, тим більшої концентрації можуть досягати РН, бо живі організми поступово їх накопичують. Таким чином, в результаті просування по харчовому ланцюгові концентрація РН зростає. Так, у випадку останнього ланцюга концентрація РН на 4-5 порядків вища в порівнянні з концентрацією в морській воді. Читайте також:
|
||||||||
|