МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Шляхи надходження радіоактивних речовин в організмПлан лекції Лекція №3 «РАДІОАКТИВНЕ ЗАБРУДНЕННЯ Питання для самоперевірки 1. Класифікація природних джерел випромінювання. 2. Характеристики космічного випромінювання. 3. Закономірності змінення інтенсивності космічного випромінювання 4. Поняття і властивості природних радіоактивних рядів. 5. Основні штучні джерела радіоактивних забруднень. 6. Особливості впливу іонізуючих випромінювань на живі організми. 7. Гостра і хронічна променеві хвороби. 8. Ступені ураження гострою променевою хворобою. 10. Зовнішнє та внутрішнє опромінення. НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА» 1. Шляхи надходження радіоактивних речовин в організм. 2. Радіоактивне ґрунту 3. Радіоактивне рослин. 4. Радіоактивність його мешканців.
Питання для самостійної роботи
1. розподіл організмі тварин. 2. Заходи щодо рекреації сільськогосподарських угідь, забруднених радіонуклідами
Список літератури: [МВ для СРС з «Радіоекології» (електронний варіант); 1, с. 63-81; 5, с. 97-103,144-157].
Із численних аспектів радіоекології агроценозів особливий інтерес становлять: надходження РН в ґрунти й водоймища, у сільськогосподарські рослини та тварини. Крім цього, в умовах впливу радіаційних речовин працівники підприємств, виробниче обладнання, сировина і готова продукція також забруднюються радіонуклідами. Забруднення відбувається наступними шляхами: – аерозольним (поверхневе забруднення); – контактним (контакт із забрудненими поверхнями); – біологічним (структурне забруднення). Аерозольне зараження завжди відбувається з поверхні - це проникнення радіоактивного пилу у приміщення і транспорт через нещільність конструкції з наступним осіданням на технологічне обладнання, сировину і готову продукцію, що приводить їх у непридатний стан. РН проникають на різну глибину в залежності від пористості і агрегатного стану речовини. Контактне зараження можливе у випадку перевезення сировини і готової продукції на забрудненому транспорті, при переробці сировини на забрудненому технологічному обладнанні, при упакуванні готової продукції в забруднену тару та ін. Біологічний шлях зараження відбувається, коли, включаючись у круговорот речовин, РН поступають в наш організм вдруге, з харчовими продуктами, просуваючись по так званих харчових ланцюгах. Перший найбільш короткий ланцюг: грунт - рослини (злакові культури) -людина. Другий ланцюг: грунт - рослинність - корова - молоко - людина. Третій ланцюг: грунт — рослинність — травоїдні тварини (хижі тварини) — людина. Четвертий ланцюг: морська (річкова) вода - фітопланктон - зоопланктон -молюски, рачки - риба (хижа риба) - людина. Чим довший ланцюг, чим більше в ньому ланок, тим більшої концентрації можуть досягати РН, бо живі організми поступово їх накопичують. Таким чином, в результаті просування по харчовому ланцюгові концентрація РН зростає. Так, у випадку останнього ланцюга концентрація РН на 4-5 порядків вища в порівнянні з концентрацією в морській воді. Читайте також:
|
||||||||
|