Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Місцеве самоврядування в Україні

 

Порядок його реалізації визначений Конституцією і Законом «Про місцеве самоврядування в Укриті» від 21 травня 1997 p. (зі змінами і доповненнями/).

Територіальною основою місцевого самоврядування в Ук­раїні є село (сільрада), селище і місто, тобто не населені пункти, а первинні адміністративно-територіальні одиниці, визначені адміністративно-територіальним устроєм України.

Суб'єктами місцевого самоврядування є'.

- територіальні колективи громадян, які проживають на те­риторії відповідних адміністративно-територіальних одиниць;

- органи місцевого самоврядування.

Отже, місцеве самоврядування може здійснюватись як безпо­середньо територіальною громадою шляхом референдумів, зборів, сходів тощо, так і через обрані нею органи - місцеві ради, їхніх голів, а також домові, вуличні, квартальні комітети та ін.

Формами безпосереднього волевиявлення територіальних ко­лективів громадян є;

- місцеві референдуми, предметом яких може бути будь-яке питання, що належить до відання місцевого самоврядування;

- вибори, шляхом яких обираються місцеві ради та їхні голови;

- загальні збори громадян за місцем їхнього проживання як фор­ма участі окремих груп членів територіальної громади в обгово­ренні та вирішенні питань, що належать до відання місцевого само­врядування, зокрема: створення будинкових, вуличних, кварталь­них тощо комітетів; попереднє обговорення проектів рішень місце­вих рад та їхніх виконкомів; заслуховування звітів та інформацій місцевого голови та керівників підприємств, установ і організацій, що належать до комунальної власності місцевої громади тощо;

- місцеві ініціативи як засіб ініціювання розгляду органом місцевого самоврядування конкретних питань, віднесених до його відання, що передбачає обов'язковість розгляду такого пи­тання на відкритому засіданні цього органу та оприлюднення рішення з нього;

- громадські слухання, які являють собою заслуховування окремими колективами територіальних громад посадових осіб органів місцевого самоврядування з питань, що належать до їхньої компетенції.

Органами місцевого самоврядування є: місцеві ради (сільські, селищні, міські, районні та обласні); голови місцевих рад; вико­навчі комітети місцевих рад; органи місцевої самоорганізації населення (домові, вуличні, квартальні комітети тощо).

Основними органами місцевого самоврядування ємісцеві ради,що обираються громадянами, які проживають на території відповідної адміністративної одиниці.

Очолює раду голова ради, який також обирається відповідною територіальною громадою.

Виконавчими органами місцевих рад є їхнівиконавчі комітети,персональний склад яких формує голова ради одноособове. Го­лова ради очолює і виконком ради.

Органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, єрайонні таоб­ласні ради, голови яких обираються відповідними радами.

Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядуван­ня є комунальна власність, тобто рухоме і нерухоме майно, до­ходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад, а також об'єкти спільної власності, що перебувають в управлінні районних і об­ласних рад. Держава бере участь у формуванні доходів бюд­жетів місцевого самоврядування. Витрати органів місцевого са­моврядування, що виникли у результаті рішень органів держав­ної влади, компенсуються державою.

Щодо компетенції місцевого самоврядування, то згідно з Консти­туцією України, територіальні громади села, селища, міста безпосе­редньо або через утворені ними органи: управляють майном, що є у комунальній власності; затверджують програми соціально-еко­номічного розвитку і контролюють їхнє виконання; затверджують місцеві бюджети і контролюють їхнє виконання; встановлюють місцеві податки і збори; забезпечують проведення референдумів та реалізацію їхніх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи та здійснюють контроль за їхньою діяльністю тощо.

А обласні і районні ради затверджують програми розвитку об­ластей і районів, їхні бюджети та контролюють їх виконання тощо.

Органам місцевого самоврядування законом можуть надава­тися окремі повноваження органів виконавчої влади.

Органи місцевого самоврядування приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Права місцевого самоврядування захищаються в судовому порядку.

 


Читайте також:

  1. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  2. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  3. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  4. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  5. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  6. Адміністративне судочинство в Україні
  7. Адміністративний устрій та окупаційний режим в Україні під час війни 1941-1945 рр
  8. АКТИВІЗАЦІЯ СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНОГО РУХУ В ЗАХІДНІЙ УКРАЇНІ
  9. АНаліЗ СТанУ ЗДОРОВ'Я ДІТеЙ І ДОРОСЛИХ В УКРАЇНІ
  10. Аналіз стану та проблем реалізації Болонського процесу в Україні за ключовими напрямками.
  11. АРХІВНА СПРАВА В ЗАХІДНІЙ УКРАЇНІ, НА БУКОВИНІ ТА ЗАКАРПАТТІ У 1920-1930-Х РР.
  12. Архівна справа в Україні в роки другої світової війни




Переглядів: 423

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Органи державної виконавчої влади України | Сутність грошового ринку.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.