МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Позитивні наслідкиВисновки Значення Брестського договору Приклади негативної оцінки Оцінка Брестського договору Приклади позитивної оцінки •«Трактат дав Україні мир гідний і почесний, повернув їй західні українські землі, не тільки окуповані під час війни, а й раніше від неї відірвані...» (Голова Центральної Ради М. Грушевський). •«Умовами згоди досягнуто з нашого боку найбільшого, чого тільки можна досягти» (член уряду, міністр УНР М. Ткаченко). •« Заключний мировий договір з Україною являється... не імперіалістичним. Він був заключений дійсно без анексій і контрибуцій. Він здійснював щодо українського народу принцип національно-державного самоопределения» (генеральний писар Центральної Ради і міністр внутрішніх справ УНР П. Христюк). •« Мир цей був би дуже корисним і для української держави і для її уряду, коли б цей мир виявився не збігом сприятливих обставин, а наслідком нашої сили й волі... Але такої сили не було і тому він весь був у руках німців...» (В. Винниченко, який до кінця січня 1918 р. очолював уряд Центральної Ради). •«Ми потерпіли велику невдачу...головне через нашу ізольованість од світу і ту блокаду, в яку кинула нас Антанта» (С. Петлюра). •Центральна Рада, шукаючи порятунку для України від більшовицької експансії, віддала її під окупацію Німеччини й Австро-Угорщини. Висновок Ці оцінки свідчать про досягнення і прорахунки першої «школи» новітньої української дипломатії у Бресті 1918 р. 1. Це перший мирний договір у ході Першої світової війни, вагомий крок на шляху її припинення. 2. Україна одержала визнання на міжнародній арені. 3. Договір дав Можливість Україні стати повноправним 4. Брестський договір був великим успіхом української дипломатії, який започаткував міжнародне дипломатичне визнання Української держави. 5. Україна одержала можливість продовжувати процес державотворення. 6. Договір забезпечив установлення дипломатичних відносин УН Р з центральними державами. 1. Брестський мир - це безперечна перемога української делегації, у неї не було іншого виходу, бо країни Антанти не. визнавали її і не допомагали. 2. Договір було підписано тоді, коли Центральна Рада вже виїхала з Києва до Житомира під впливом наступу більшовицьких військ. 3. Лише опинившись під загрозою повної втрати української державності, керівники Центральної Ради змирилися зі вступом німецьких військ в Україну.______ Вступ військ Німеччини й Австро-Угорщини на територію УНР Після підписання Брестського договору українська делегація звернулася до країн Четверного союзу з проханням надати Україні збройну допомогу проти експансії з боку радянської Росії. 21 лютого 1918р. Німецькі війська вступили на територію України, які згодом підтримали частини австро-угорської армії. Загальна чисельність інтервентів становила 450 тис. осіб. На київському напрямку наступало 23 німецькі, на одеському— 10 австро-угорських дивізій. До кінця квітня 1918 р. всю Україну було звільнено від радянських військ. До столиці знову повернулася Центральна Рада. В Україні німці фактично встановили окупаційний режим. 1. Німці безконтрольно хазяйнували в окремих галузях господарства. 2. Видавали власні нормативні акти, що мали чинність в Україні:
• 6 квітня 1918 р. вийшов наказ головнокомандувача німецьких військ в Україні Ейхгорна про повний засів земельних площ; • селяни не мали права брати більше поміщицької землі, ніж могли обробити; • селянам заборонялося перешкоджати в засіві поміщикам; • запроваджено військово-польові суди. Поява такого наказу була спричинена побоюванням німців щодо неможливості отримати в Україні потрібної їм кіль- кості хліба. Річ у тому, що селяни своїми силами не могли засіяти всю орну землю. Тому німці наказували відновити поміщицьке землеволодіння і заборонили селянам перешкоджати поміщикам засівати землю. Центральна Рада розцінила ці заходи як грубе втручання їхній вибір упав на Павла Скоропадського, якому німці обіцяли підтримку, якщо він: • визнає Брестський мир; • розпустить Центральну Раду; • не буде скликати Установчих зборів; • не допустить виборів до будь-яких законодавчих органів; • поновить приватну власність. Спираючись на німецькі збройні сили, до влади в Украї-. ні прийшов гетьман П. Скоропадський. Останнє засідання Центральної Ради (29 квітня 1918 р.) У березні 1918- р. Центральна Рада затвердила герб УНР - тризуб та жовто-блакитний прапор. Схвалено новий територіально-адміністративний поділ України на 32 землі. Прийнято рішення про вивчення всіма службовцями української мови в тримісячний термін, ліквідацію всіх написів та оголошень російською мовою. Законом заборонялося застосування найманої праці на селі, приватної власності на землю, що викликало незадоволення заможних селян. 29 квітня 1918 р.Відбулося останнє засідання Центральної Ради, на якому: 1) Прийнято Конституцію УНР. Проект Основного Закону підготувала спеціальна конституційна комісія на чолі з М. Грушевським. Він складався з 8 розділів і 85 статей.
За Конституцією Україна проголошувалася суверенною, незалежною державою. Законодавча влада належала Всенародним зборам, обраним на три роки. Всенародні збори обирали Раду народних міністрів та Генеральний суд. Населенню надавалися широкі громадянські й політичні права, незалежно від статі, віросповідування, національності, рівня освіти, майнового стану. 2) Конституція мала стати основою для подальшого створення законодавства та розбудови держави. 3) М. Грушєвського було обрано президентом У HP. Практичного значення для українського державотворення рішення останнього засідання Центральної Ради не мали, бо через кілька годин її було розігнано окупантами і вона припинила своє існування. Підсумки першого етапу революції З поваленням Центральної Ради завершився перший етап Української революції. 1. Стрімке піднесення та розвиток національно-визвольного РУХУ- 2. Спроба створити державність. 3. Розроблення важливих програмних документів, особливо Конституції України. 4. Поновлено державницьку свідомість українців. 5. Центральна Рада провела Україну від підданства Росії до автономії, а потім — до незалежності. 6. Встановлено дипломатичні відносини з державами Антанти, а потім - з Четверним союзом. 7. Добилася визнання прав українського народу на свою державу, культуру, мову. Читайте також:
|
||||||||
|