Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Посадові інструкції працівників служби діловодства

Положення про службу діловодства

Нормативно-правові документи, які регламентують діяльність управління службою діловодства: положення, посадові інструкції, інструкція з діловодства

Кожний структурний підрозділ на підприємстві повинен діяти на підставі положення про цей структурний підрозділ. Діловодні служби в установах також діють на підставі положення про них.

Положення – це правовий акт, що встановлює основні правила організації та діяльності державних органів, структурних підрозділів, а також установ, організацій, підприємств (філій), що їм підпорядковані.

Положення про структурний підрозділ розробляється на підставі наказу директора підприємства керівником підрозділу, ним же підписується, узгоджується з юридичним відділом і затверджується директором, У положенні визначається правовий статус, завдання, функції, права та обов'язки підрозділу. Положення набуває чинності з дня його затвердження (або дати, яка зазначена у розпорядчому документі, яким затверджено положення.

Посадова інструкція – головний організаційно-правовий документ, який регламентує діяльність працівників діловодної служби, визначає їх права, положення в організації, характер роботи. Працівник керується цим документом у своїй діяльності, взаємовідношеннях з іншими працівниками.

У діловодній службі повинно бути чітке розмежування обов′язків між усіма робітниками, при цьому з детальним описом виконуваних процедур та закріплення їх в документах. Таким документом для кожного працівника є розгорнута посадова інструкція.

До посадових інструкцій працівників діловодних служб висуваються загальні вимоги. Перш за все, це уніфікована структура тексту документа, а саме такі розділи:

- загальні положення;

- функції;

- посадові обов′язки;

- права;

- відповідальність;

- взаємовідносини;

- посадові зв′язки.

Розділ „Загальні положення” містить точне та повне найменування посади відповідно до штатного розпису, місце в системі управління (назва структурного підрозділу) та підлеглість, порядок призначення та звільнення, порядок заміщення. В цьому розділі вказуються також вимоги щодо професійної підготовки та досвіду роботи, кваліфікаційні характеристики. Останній пункт цього розділу містить перелік основних законодавчо-нормативних, нормативно-методичних, організаційних, розпорядчих документів, якими працівник керується у своїй діяльності. Починати цей пункт потрібно з Конституції, трудового кодексу законів, Указів Президента та постанов Кабінету Міністрів, що мають відношення до організації управлінської праці та діловодства. Потім перераховувати ДСТУ, що визначають порядок оформлення та складання документів, типові інструкції та правила, норми часу. Цей пункт завершується посиланнями на організаційні та розпорядчі документи вищої установи та своєї організації: статут, положення про діловодну службу, накази та розпорядження, Інструкція з діловодства та дана посадова інструкція.

Посадова інструкція тісно пов′язана з положенням про структурний підрозділ, з інструкцією по діловодству та іншими нормативними документами, що визначають порядок роботи.

В розділі „Функції” перераховуються основні напрямки діяльності працівника. Наприклад,:

- інформаційно-документаційне забезпечення керівника;

- організаційне забезпечення роботи керівника;

- участь у підготовці засідань колегії та апаратних нарад, виставок, презентацій.

В розділі „Посадові обов′язки” перераховують усі види робіт, операції і технології, що застосовують при їх виконання. Слід відмітити, що ці види робіт групують за напрямками діяльності.

Дуже часто ці два розділи об′єднують в один „Функції та посадові обов′язки”, іноді його називають „Основні завдання та обов′язки”.

У цьому розділі у логічній послідовності перераховуються виконувані працівником роботи. Види робіт повинні бути розмежовані на операції з обов′язковим посиланням на технологію виконання.

Наприклад, функція „Інформаційно-документаційне забезпечення” поділяється на дві частини: документування та роботу з документами. Документування в свою чергу може містити:

- складання за дорученням керівника проектів листів, телеграм тощо;

- друк на комп′ютері документів керівника;

- перевірка правильності оформлення документів при їх передачі керівнику;

- зняття та завірення копій з документів.

Робота з документами може містити:

- отримання вхідних документів;

- прийом факсів та електронної пошти;

- попередню обробку отриманих документів відповідно до вимог інструкції по діловодству;

- реєстрацію документів;

- передача документів керівнику на розгляд.

Розділ „Права” підкреслює місце працівника в системі управління, його значимість, положення в організації.. Наприклад, попередній розгляд документів та визначення, тих з них, які можуть бути передані виконавцям минаючі керівника, або доступ до інформації чи запит інформації та документів для керівника.

Розділ „Відповідальність” складається у відповідності з діючим законодавством. Наприклад, працівник несе відповідальність за невиконання, неякісне виконання або неправильне виконання будь-якого пункту посадової інструкції.

Розділ „Взаємовідносини” має наступну трактовку: працівник у своїй діяльності взаємодіє з усіма працівниками організації або структурними підрозділами стосовно збору, обробці та передачі інформації та документів.


Читайте також:

  1. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  2. Аварійно-рятувальні служби
  3. Адаптація працівників.
  4. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  5. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  6. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  7. Адміністративно-правове регулювання проходження державної служби
  8. Аналіз ефективності діяльності працівників банку
  9. Арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду, шляхом звернення органу державної податкової служби до суду.
  10. Варіанти організації служби контролінгу
  11. Вдосконалення соціальної структури і професійно-кваліфікаційного складу працівників
  12. Ведення діловодства за зверненнями громадян




Переглядів: 1214

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
А категорія | Інструкція з діловодства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.