Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Інформаційна стратегія як ключовий чинник успіху

У відомій книзі Ксав’єра Гілберта "Менеджмент" дається точна оцінка ролі інформаційних технологій в сучасному бізнесі. Багато компаній пропонують ринку нові види продукції, але опиняються не в силах забезпечити стійку конкурентну перевагу. У них є тільки продукція. Інші складові конкурентного успіху відсутні. Системи збуту не відповідають товарам, що продаються, або потрібному рівню послуг. Ринок недостатньо сегментований, і маркетинг виявляється ненаправленим. Системи автоматизації виробництва були створені для попереднього покоління продукції, а умови конкуренції і збуту змінилися.

Коли конкуренція примусить компанію до зниження витрат або до підвищення прибутку, ці відсутні елементи, можливо, нарешті, з'являться, і тоді функціональні служби почнуть діяти погоджено. Зміни йдуть крок за кроком: спочатку бухгалтерія, потім інженерне забезпечення, в кінці - планування і маркетинг. Така "клаптева" стратегія навряд чи придатна в ситуації загальногалузевих зрушень. Вона не може направляти динаміку змін, не в силах створити нову модель конкуренції і обернути разовий винахід або придбання технології в джерело тривалої конкурентної переваги.

Дійсно, ефективна інновація не зводиться тільки до нової продукції. Потрібен набір конкурентних якостей - дизайн продукту, організація виробництва, спрямованість маркетингу, канали збуту і надання послуг. В результаті споживачам буде пред'явлена нова якість - привабливіше співвідношення між сприйманою цінністю і дійсною ціною. Щоб одержати конкурентну перевагу, що росте, зміни слід здійснювати достатньо швидко.

Стратегії, направлені на підвищення цінності вироблюваної продукції і на її здешевлення, звичайно виключають один одного. Швидкість змін дозволяє добитися оптимізації головних складових формули конкуренції - зростання сприйманої цінності без підвищення ціни або скорочення ціни без зниження цінності. Швидкість важлива для обох складових формули конкуренції - для прибутку і ціни. Чим швидше реакція на вимоги ринку, тим вище прибуток. При цьому потрібна гнучкіша і дешевша організація процесу.

Нові переможці упроваджують свої новаторські підходи дуже оперативно. Вони постійно стежать за ринком і швидко реагують на нову інформацію. Розробка і впровадження нової продукції ведеться випереджаючими темпами. Інформаційні технології і організація управління, виробництва і збуту взаємно доповнюють один одного і настроюються так, щоб з найбільшою швидкістю давати замовникам очікуваний продукт або послугу з необхідною якістю.

Прикладів того, як працює такий підхід, достатньо. Широко відоме дослідження, проведене відомим агентством McKinsey, яке показало, що якщо товар потрапляє на ринок з шестимісячним відставанням від графіка, компанія втрачає 36% прибутку, потенційно можливого за період життя цього товару. Якщо, з іншого боку, він потрапив на ринок вчасно, але при цьому витрати на розробку і впровадження опинилися на 50% вище закладених в кошторис, сукупна прибутковість зменшується всього на 3,5%. Компанії Toyota, Nissan і Honda витрачають на створення нової моделі в середньому 24 місяці. У компаній Ford, Chrysler і General Motors на це йде від 36 до 48 місяців. При цьому японські компанії витрачають на розробку моделі від 1 до 1,5 млрд. доларів, а американські - від 3,2 до 4 млрд. доларів.

Більшість компаній, які ризикнули провести реінжінірінг основних процесів бізнесу із застосуванням новітніх інформаційних технологій, переконалися, що нові технології не дають обіцяних переваг, якщо немає нових, узгоджених з плануванням і виробництвом стратегій. Можливості інформаційних технологій часто перебільшуються, але самі вони не винні! Технологія не в силах врятувати традиційні стратегії адаптації до змін, що припускають довгу низку удосконалень. Успішні стратегії ведуть до швидких змін. Швидкі стратегії роблять інформаційні технології ефективними, а технології, у свою чергу, роблять реальним швидке проходження цим змінам.

Саме по собі інформаційне забезпечення не є тривало діючим чинником успіху. Якщо виходити з можливостей сучасних інформаційних технологій і сліпо шукати, де б в компанії їх застосувати, майже напевно одержите непридатну корпоративну стратегію. Інформаційне забезпечення всього лише допомагає реалізувати можливості, створювану формулою конкуренцію. Технології широко доступні, а ось творчі формули конкуренція, орієнтована на швидкість реакції і оновлення виробництва, достатньо рідкісні.

Нова зброя конкуренції - оновлення і швидкість реакції на зміни, що відбуваються. Щоб діяти швидко, потрібні ініціатива і відповідальність керівника, потрібні робочі групи, що включають фахівців різних професій, що мають в своєму розпорядженні загальну інформаційну базу і що уміють працювати з нею. Інформаційні системи управління виробництвом дуже корисні, але не є їх заміною. Для інформаційних систем управління конкуренцією головне - не інформаційна технологія, а формула конкуренції, ключові для неї чинники успіху і додані їй інформаційні можливості. Якщо серед тих, що ухвалюють рішення не знайдеться жодної людини, здатної ставити дійсно важливі питання, і якщо використовуватимуться традиційні критерії, то при ухваленні цих рішень можуть виникнути проблеми.

 


Читайте також:

  1. Адаптація організму до змін чинників зовнішнього середовища
  2. Білок р53 як чинник транскрипції
  3. Біохімічні чинники виникнення втоми при виконанні короткочасних вправ максимальної і субмаксимальної потужності
  4. Видатки та заощадження як функції доходу. Автономні величини та їх чинники. Крива планових видатків.
  5. Види виробничої потужності, чинники, що її визначають, послідовність розрахунків
  6. Визначення поняття «стратегія», що відображають ускладнюючий характер розвитку теорії стратегічного управління
  7. Визначення та класифікація небезпечних і шкідливих виробничих чинників, характерних для офісів та фінансових.
  8. Виробництво. Головні чинники зростання ефективності виробництва.
  9. Виробнича стратегія
  10. Виробнича стратегія
  11. Виробниче середовище: сутність і основні чинники.
  12. Влада як суспільне відношення і як системоутворюючий чинник.




Переглядів: 674

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зміна підходу до використання інформаційних систем | Зовнішнє і внутрішнє інформаційне оточення підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.