Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Зовнішнє і внутрішнє інформаційне оточення підприємства

Розвиток інформатизації бізнесу показав, що ІТ і бізнес взаємно впливають один на одного. З одного боку, інформаційні технології і побудовані на їх основі інформаційні системи повинні бути повністю інтегровані в діяльність підприємства. З іншого боку, бізнес повинен постійно відчувати підтримку з боку ІТ і не тільки відкривати для себе нові можливості, але і розвивати їх, щоб отримати максимальну вигоду з нових технологій. Таким чином, ІТ поступово зміщуються в центр парадигми управління підприємством.

Взаємодія між технологіями і бізнесом - складна і комплексна проблема. Воно схильне до впливу великого числа чинників, включаючи структуру бізнесу, організаційно-функціональну побудову підприємства, правила бізнесу, політику, корпоративну культуру, досвід і знання управлінців, внутрішні технологічні процеси, зовнішнє оточення.

Менеджери повинні постійно приймати ці чинники до уваги, щоб успішно упроваджувати і використовувати нові ІТ або управляти існуючими системами.

Обчислювальні і телекомунікаційні засоби досягли такого рівня розвитку, а об'єми інформації, що переробляється, стали настільки великі, що інформація стала товаром і найважливішим стратегічним ресурсом.

Організації створюють ІС, щоб підвищити ефективність і конкурентоспроможність свого бізнесу. Це найважливіша, але не єдина причина для створення дорогих систем. Існує багато інших причин, відмінних від суто економічних, які приводять керівника компанії, корпорації, холдингу до необхідності інвестувати засоби в інформатизацію бізнесу.

На рис. 1.2 відображені зовнішні і внутрішні чинники, що викликають зміни в структурі і політиці компанії відповідно до моделі конкурентних сил Портеру [Porter Michael E. Competitive Strategy]. Процес взаємодії зовнішніх і внутрішніх чинників розвитку компанії показаний на рис. 1.3.

Рис. 1.2. Зовнішні і внутрішні чинники, що викликають зміни в структурі і політиці компанії

 

Рис. 1.3. Процес взаємодії зовнішніх і внутрішніх чинників розвитку компанії

 

Розділення систем ІТ на зовнішні і внутрішні підсистеми необхідне для ефективної компенсації "тиску" зовнішніх і внутрішніх чинників. Щоб вижити в сучасних умовах, компанія повинна постійно пристосовуватися до оточення, що змінюється.

Фірма не може сьогодні, за визначенням, залишатися стабільною - вона повинна встигати мінятися, щоб:

задовольняти вимогам, що постійно змінюються, споживачів

не поступатися суперникам в умовах жорсткої конкуренції

удосконалювати внутрішні процеси, розширювати діапазон товарів і послуг

ставити перед персоналом реальні цілі, надаючи для їх реалізації достатню творчу свободу дій в рамках тактичних завдань

розвивати в першу чергу ті процеси бізнесу, які орієнтовані на виконання очікувань клієнта.

Для цього недостатньо просто формулювати і передавати керівні вказівки по ланцюжку багаторівневої управлінської ієрархії компанії.

Компанія і її інформаційні служби повинні бути організовані так, щоб система управління допомагала відстежувати зміни в зовнішньому світі і формувати відповідні зміни в стратегії і політиці компанії. Таким чином, одного з головних завдань ІС підприємства є забезпечення інформаційної взаємодії між зовнішнім оточенням і внутрішнім середовищем (рис. 1.4).

.

 

Рис. 1.4. Зовнішнє і внутрішнє середовища підприємства

Які джерела формування інформаційних ресурсів підприємства?

У компанії є зовнішня і внутрішня інформація залежно від джерела її виникнення. Вона відображає взаємнопроникаючі організаційні, управлінські і виробничі процеси в компанії і складає її інформаційні ресурси.

Будь-яке підприємство, яке одержує ресурси, у тому числі і інформаційні, переробляє їх в продукти своєї діяльності. При цьому воно породжує специфічне внутрішнє середовище, яке формується сукупністю структурних підрозділів, персоналом, технічними засобами і технологічними процесами, економічними і соціальними відносинами.

Інформація внутрішнього середовища відображає фінансово-економічний стан підприємства і результати його діяльності. Обробка цієї інформації здійснюється за допомогою стандартних формалізованих процедур.

Внутрішня інформація, як правило, точна і адекватно відображає стан підприємства.

Приклади внутрішньої інформації: плани, накази, розпорядження, звіти, виробничі дані, рух фінансів і інших ресурсів, підготовка персоналу, сфери застосування продуктів діяльності, методи і канали збуту, техніка продажів, замовлення, постачання.

Джерела внутрішньої інформації: директорат і адміністрація підприємства, планово-фінансові підрозділи, бухгалтерія, ІТ-відділи і обчислювальні центри, відділи головного інженера і головного механіка, виробничі підрозділи, юридичні, експлуатаційні і ремонтні служби, відділи логістики, закупівлі і збуту.

Зовнішнє середовище - економічні, політичні і соціальні суб'єкти, що діють за межами підприємства, зв'язку і відношення з ними. Це, відповідно, економічні, політичні, соціальні, технічні, технологічні, наукові та інші відносини з партнерами, споживачами, конкурентами, державними органами і громадськими організаціями.

Інформація зовнішнього середовища часто неповна, суперечлива, приблизна, різнорідна, неадекватно відображає стан зовнішнього середовища.

Приклади зовнішньої інформації: ринок і його нестабільність, вимоги і очікування споживачів, "підступи" конкурентів, тенденції в діловому середовищі і стан світових ринків, попит і пропозиції, зміни в законодавстві.

Джерела зовнішньої інформації і форми її подачі надзвичайно різноманітні. Вкажемо найважливіші з них.

1. Загальна інформація про стан економіки: інформаційно-аналітичні огляди, спеціалізовані друковані видання, газети, Internet-сайти. Наприклад, сервер "РосБізнесКонсалтінг" (www.rbc.ru) надає наступну інформацію:

оперативні економічні новини;

оперативну інформацію з СЕЛТ/FOREX;

біржові індекси (Доу-джонс, АК&М, NIKKEY);

дані по валютному, фондовому, вексельному, кредитному ринках;

аналітичну інформацію по галузях виробництва і банківських ресурсах.

2. Спеціалізована економічна інформація. На інформаційному сервері Центробанку (www.crb.ru) можна знайти всю вільно поширювану інформацію по фінансовому ринку - міжбанківський кредитний ринок, ставки залучення рублевих і валютних депозитів, ринок облігацій Банку Росії, ринок державних цінних паперів, курси валют на будь-яку минулу дату, динаміка валют, курси кросу і т.д.

3. Офіційна інформація з державних органів і органів управління - закони, укази, ухвали, нормативні документи, повідомлення митних і податкових органів.

4. Інформація за цінами на товари: журнали і бюлетені, каталоги, сайти в Internet. У російській частині Всесвітньої павутини це в основному дані по комп'ютерній, аудіо-, відеотехніці, цифровим пристроям, книжковим і музичним новинкам.

5. Тематична інформація. Основне джерело - російські і зарубіжні інформаційні пошукові Internet-системи: Google, Yahoo!, AltaVista, Rambler, Яndex і багато інших. Системи виконують пошук документів за ключовими словами з урахуванням морфології мов. Пошук здійснюється по тематичних серверах і заявлених розділах.

Сукупність зовнішньої і внутрішньої інформації, обслуговуючі системи і технології, ІТ-фахівці і персонал ІТ-підрозділів складають інформаційно-технологічний ресурс (Information Technology Resource - ITR) сучасного підприємства.


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  3. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Автопідприємства вантажних автомобілів
  6. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  7. Активами торговельного підприємства
  8. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот
  9. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  10. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  11. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації
  12. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації.




Переглядів: 1173

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Інформаційна стратегія як ключовий чинник успіху | Інформаційний контур, інформаційне поле

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.