Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сплати, здійснення податкового контролю, притягнення до відповідальності за порушення податкового законодавства.

Податковий механізм - це сукупність організаційно-правових норм і методів управління оподаткуванням. Держава надає податковому механізму юридичну форму за допомогою податкового законодавства і регулює його, здійснюючи вплив на економічні процеси.

Класифікація податків.

Податок - це обов'язковий і безповоротний платіж, який стягується державою з фізичних і юридичних особ.

 

Податки виконують дві основні функції:

 

1. Фіскальна функція. Це основна функція, яка притаманна для всіх країн. За її допомогою створюються державні грошові фонди, тобто матеріальні умови для функціонування держави. Саме ця функція забезпечує реальну змогу перерозподілу частини вартості національного дохода на користь найменьш забезпечених соціальних слоїв суспільства.

2. Регулююча функція. Ця функція означає, що податки чинять суттєвий вплив на відтворювальний процес, стимулюючи чи здержуючи його темпи, посилюючи чи послабляюючи накопичення капіталу, платіжоспроможний попит населення. Зміст цієї функції полягає у вирішенні наступних питань:

· визначення об'єкта оподаткування;

· визначення джерел сплати податків;

· встановлення розміру ставок податків і методики їх розрахунку;

· встановлення термінів сплати податків;

· надання податкових пільг;

· застосування штрафних санкцій за порушення податкового законодавства суб'єктми господарювання.

 

 

v В залежності від об'єкта оподаткування, взаємовідносин між платником податку і державою розділяють прямі й непрямі податки.

Прямі податки стягуються безпосередньо з дохода чи майна.

Непрямі податки встановлюються на товари чи послуги, сплачуюються в ціні товару або входять до тарифу. Володарь товару чи послуги , при їх реалізації отримує податкові суми, які перераховує в казну. Покупець товару або послуги є дійсним платником цього податку.

v По їх використанню податки поділяються на загальні і спеціальні.

Загальні податки надходять до бюджету для фінансування різноманітних заходів.

Спеціальні податки мають строго визначене призначення.

v В залежності від органу, який стягує податок і в розпорядження якого він надходить, податки поділяють на загальнодержавні і місцеві.

 

Податки і їх функції відображають взаємовідносини, які використовуються державою в податковій політиці за допомогою різноманітних інструментів (податкових ставок, засобів оподаткування, пільг і т.д.), які утворюють податковий механізм.

 

 

Організаційні і правові засади здіснення податкової політики і функціонування податкової системи в Україні визначені в Законах України "Про систему оподакування" та "Про державну податкову службу в Україні". Ці законодавчи акти визначають систему податків в Україні, а також апарат держаної виконавчої влади, що здійснює податкову політику і організує стягенння податків.

Апаратом державної виконавчої влади, на який покладено здійснення подткової політики, організація стягнення податків, зборів та платежів, є державна податкова служба при Кабінеті Міністрів у складі Головної державної податкової адміністрації України і державних податкових адміністрацій в Автономній республіці Крим, областях, районах, містах і районах у містах.

Податкова система України. Принципи й методи оподаткування.  
Податкова система - це сукупність загальнодержавних і місцевих податків, принципів, форм і методів їх встановлення, зміни, скасування, сплати, а також застосування заходів по забезпеченню їх

 

Податкова система покликана:

 

1) забезпечити більш повну і своєчасну мобілізацію доходів бюджету, без здійснення якої не можливо впровадження соціально-економічої політики держави;

2) створювати умови для регулювання виробництвом і споживанням в цілому і по окремим сферам господарювання, враховуючи особливості формування і перерозподілу доходів різних груп населення.

 

Законом України "Про систему оподаткування" визначено такі важливі принципи її побудови:

 

· стимулювання підприємницької виробничої діяльності та інвестиційної активності;

· стимулювання науково-технічного прогресу, технологічного оновлення виробництв, виходу вітчизняного товаровиробника на світовий ринок високотехнологічнї продукції;

· обов'язковість;

· рівнозначність і пропорційність;

· рівність, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації;

· соціальна справедливість;

· стабільність;

· економічна обгрунтованість;

· рівномірність сплати;

· компетентність;

· єдиний підхід;

· доступність.

 

Податкова система України складається з двох складових частин: підсистеми оподаткування суб΄єктів підприємницької діяльності (підприємств), рис. 4.2.1., а також підсистеми оподаткування фізичних осіб (громадян), рис. 4.2.2.


Читайте також:

  1. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  2. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  3. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства
  4. Адміністративна відповідальність за порушення митних правил
  5. Адміністративна відповідальність за порушення податкового законодавства.
  6. Адміністративна відповідальність осіб, винних в порушенні податкового законодавства
  7. Адміністративна відповідальність та строки адміністративної відповідальності
  8. Адміністративне правопорушення
  9. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  10. Адміністративне правопорушення.
  11. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  12. Адміністративні правопорушення та адміністративні стягнення.




Переглядів: 446

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні питання теми. | ПОДАТКИ І ЗБОРИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.