МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема: Адміністративно-правові засади управління національною безпекою.План 1.Структурні основи управління національною безпекою; 2.Види управління нац.. безпекою та правові основи; 3.Державний кордон,як елемент нац. безпеки,правовий режим його охорони; Одним з основних видів діяльності кожної держави є охорона власних інтересів від внутрішніх та зовнішніх посягань,тому така діяльність держави пов’язана з такими категоріями,як: - безпека; - національна безпека; - загрози; - тероризм; - антитерористична діяльність; Поєднання цих категорій дає можливість визначити стан захищеності держави в економічному,юридичному,військовому аспектах. Національна безпека-це стан захищеності державного суверенітету,конституційного ладу,територіальної цінності. Безпека в загальному розумінні означає стан захищеності ,відсутності загроз,а також діяльність,пов’язана з встановлення таких станів. Загрози-це наміри та діяльність внутрішніх та зовнішніх сил,яка направлена на дестабілізацію суспільних відносин,залякування населення та ін.негативних наслідків.Загрози в небезпеці мають такі вектори: - зовнішній вектор-це загрози підривної діяльності,іноземних спеціальних служб. - внутрішній вектор-це дестабілізація суспільних відносин,що виходить від суб’єктів права даної держави.Це можуть бути:політ.організайії,комерційні структури,окремі особи. Ризики в національній безпеці-це ймовірність настання негативних наслідків,що направлені на підрив суверенітету,створення суспільної напруженості. Політика в галузі нац.безпеки-це систематичні заходи безпеки,економічного,політичного,військового,контр-терористичного характеру,що є диктовані загрози життєво важливих інтересів особи,суспільства. 2. Політика в галузі досягнення безпеки має декілька аспектів: 1)законодавчий-(створення нормативно-правових актів); 2)військовий-(створення спеціальних органів виконавчої влади,діяльність яких направлена на протидію загрози); 3)педагогічний-це спец.підготовка працівників органів виконавчої влади та ін.. фахівців в галузі безпеки; 4)медичні; 5)екологічні; Види управління національною безпекою-це напрями діяльності забезпечення стану захищеності від злочинних посягань.Класифікація такої діяльності за досягненими цілями,органи виконавчої влади,що здійснюють таку діяльність та значенням такої діяльності в суспільних відносинах. Класифікація видів управління національною безпекою за суб’єктами: 1) український народ — громадяни на виборах, референдумах, а також через органи державної влади й органи місцевого самоврядування висловлюють і реалізують своє бачення щодо забезпечення національної безпеки, привертають увагу суспільних і державних інститутів до небезпечних явищ, захищають власну безпеку; 2) Верховну Раду України — в межах своїх повноважень здійснює законодавче регулювання й контроль за діяльністю органів державної влади та посадових осіб щодо здійснення ними відповідних повноважень у сфері національної безпеки; 3) Президента України як главу держави — забезпечує державну незалежність, здійснює керівництво в сферах національної безпеки й оборони; 4) Раду національної безпеки й оборони України як координаційний орган з питань національної безпеки і оборони при Президентові України — координує та контролює діяльність органів виконавчої влади в сферах національної безпеки й оборони; 5) Кабінет Міністрів України — вживає заходів щодо забезпечення обороноздатності, національної безпеки й боротьби зі злочинністю; 6) Конституційний Суд України — вирішує питання про відповідність законів та інших правових актів у сфері національної безпеки Конституції України й дає офіційне їх тлумачення; 7) Суди загальної та спеціальної юрисдикції — здійснюють правосуддя в сфері забезпечення національної безпеки; 8) Прокуратуру України — здійснює наглядові повноваження у сфері національної безпеки; 9) Національний банк України — розробляє та здійснює емісійно-кредитну політику в інтересах національної безпеки; Спеціальні органи виконавчої влади: 1)МВС(ОВС)-це спеціальний озброєний орган виконавчої влади,який захищає стан нац.безпеки від внутрішніх загроз,розслідує злочини в сфері нац.безпеки; 2)СБУ-здійснює діяльність в галузі становлення стану безпеки держави за такими основними напрямами:контр-розвідувальна,боротьба з корупцією,розвідувальна діяльність. Характеристика діяльності СБУ: - контррозвідувальна діяльність полягає у виявленні, попередженні, припиненні розвідувальної та іншої діяльності спеціальних служб і організацій іноземних держав, а також окремих осіб, спрямованої на заподіяння шкоди безпеці України. - сутність боротьби з корупцією й організованою злочинністю становлять оперативно-розшукові заходи виявлення, попередження, припинення та розкриття шпигунства, організованої злочинності, корупції, незаконного обігу зброї і наркотичних засобів, контрабанди та інших злочинів; проведення дізнання й попереднього слідства в справах, віднесених до компетенції органів Служби безпеки України. Органи Служби безпеки України здійснюють також заходи щодо виявлення, попередження, припинення й розкриття діяльності незаконних збройних формувань, окремих осіб і громадських об'єднань, які мають за мету насильницьку зміну конституційного ладу України; розв'язують інші завдання в сфері боротьби зі злочинністю. - розвідувальна діяльність — це комплекс заходів спеціального призначення, спрямованих на інформаційно-аналітичне забезпечення ефективного вирішення органами виконавчої влади питань внутрішньої і зовнішньої діяльності, пов'язаних із національною безпекою. Джерела права,що регулюють діяльність права в національній безпеці: 1)ПУ-встановлює загальні засади,основну діяльність органів виконавчої влади щодо стану; 2)Закон України «Про службу безпеки»- закріплює основні завдання СБУ,його керівництво і повноваження органів виконавчої влади; 3)Закон України «Про РНБОУ»-визначає засади підходів і напрямів,забезпечує контроль за діяльністю органів виконавчої влади. Види управління нац..безпекою (напрями і цілі) встановлено законом України «Про основи національної безпеки України» від 19 червня 2003 р: 1) в політичній сфері — створення механізмів захисту прав громадян, запобігання й усунення спроб втручання у внутрішні справи України; 2) в економічній сфері — недопущення незаконного використання бюджетних коштів, контроль за експортно-імпортною діяльністю; 3) в соціальній сфері — виявлення та усунення причин, що зумовлюють різке розшарування суспільства, вжиття своєчасних заходів щодо протидії кризовим демографічним процесам; 4) у воєнній сфері — створення ефективних механізмів і проведення комплексних заходів щодо запобігання можливій агресії або воєнному конфлікту, локалізації та ліквідації їх наслідків, запобігання спробам і усунення порушень державного кордону й територіальної цілісності України; 5) в екологічній сфері — впровадження та контроль за дотриманням науково обгрунтованих нормативів природокористування й охорони довкілля, контроль за станом навколишнього природного середовища; 6) в науково-технічній сфері — вжиття комплексних заходів щодо захисту та розвитку науково-технічного потенціалу, виявлення та усунення причин науково-технологічного відставання; 7) в інформаційній сфері — вжиття комплексних заходів щодо захисту свого інформаційного простору, виявлення й усунення причин інформаційної дискримінації України тощо. 3. Державний кордон України-становить собою лінію, яка визначає межі сухопутної і водної території країни, а також повітряний простір над нею. Джерелом права,що регулює правовий стан державного кордону є-закон України «Про державний кордон України». Відповідно до цього Закону виділяють два види охорони державного кордону — політичний і санітарний. Основними завданнями охорони державного кордону є забезпечення встановленого режиму державного кордону й прикордонного режиму. Режим державного кордону — це встановлений законодавством порядок перетинання державного кордону України.
Читайте також:
|
||||||||
|