МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Лекція 28Тема: Основи адміністративно-правової організації управління економікою, соціально-культурною сферою та адміністративно-політичною сферою. Організаційно правові засади державного управління а адміністративному праві. Лекція №27 План 1. Адміністративно-правова організація та мета державного управління. 2. Правові засади організації державного управління. 1. Управління виступає особливою соціальною сферою, що виникає виходячи з потреб суспільства, як самодостатня система. Здійснюється управління, як в державних, так і в недержавних формах, шляхом організації діяльності спеціально створеної групи ОВВ. Управління має політичний характер та розглядається з соціально-економічної та філософської точки зору. Сутність державного управління полягає у виконанні законів та інших правових актів ОДВ. В цьому аспекті виконання виступає основною ознакою державного управління, здійснення якого покладено на відповідні ОВВ. Адміністратвно-правова організація управління ( державне управління ) полягає у виконавчій і розпорядчій діяльності системи суб`єктів покликаних здійснювати на основі законів та інших НПА прогнозування і координацію діяльності різних ланок цієї системи, облік і контроль за розпорядженням матеріальними ресурсами, кадрову роботу, застосуваня моральних і матеріальних стимулів і заходів адміністративно дисциплінарного впливу. Основні форми виконавчої і розпорядчої діяльності: · проведення матеріальних, технічних і організаційних дій, що випливають із призначення того чи іншого органу; · укладання адміністративних і цивільно-правових угод стосовно управління чи майнових інтересів конкретного органу; · видання в межах компетенції актів управління; · здійснення заходів заохочення ( моральні і матеріальні ); · застосування на основі закону, примусових заходів в адміністративному порядку; Основні ознаки державного управління: · державне управління і його організація, мають за мету створення сприятливих умов для функціонування ОВВ; · державне управління вимагає чіткого врегулювання статусу суб`єктів державного управління і взаємовідносин у межах і поза межами цієї системи ( недержавне правове управління ); · національні органи ДУ повинна забезпечити правильний вибір суб`єктів і об`єктів управлінської діяльності, синхронізувати їх суспільні відносини; · ознаками державного управління в аспекті економіки виступає співвідношення доцільності та економічності; · АП має визначити роль ВВ в суспільстві; Фундаментальні аспекти сучасного державного управління: · вдосконалення і укріплення зв`язків у процесі виконавчої та розпорядчої діяльності між ОВВ різних ланок державного управління ( недержавного або соціального управління ); · децентралізація, розширення самостійних державних підприємств і установ у вирішенні основних завдань управління : економічних, соціальних, структурних, кадрових; Елементи організації управління: · ОВВ; · органи, що входять в організаційний механізм здійснення виконавчої влади ( органи державного управління ), але прямо не належать до ОВВ; · опосередковані ОВВ; · норми адміністративного права, за допомогою, яких встановлюється статус усіх ланок управління, їх службовців, межі взаємовідносин, правову відповідальність суб`єкта. Головна мета державного управління - це створення найсприятливіших умов для функціонування ОВВ, що відповідають інтересам громадянського суспільства та держави. Завдання державного управління: · розв`язання питань стосовно системи і структури ОУ, залежно від їх функціонального призначення; · рожмежування компетенції між відповідними суб`єктами державного управління; ОВВ; · встановлення завдань ОВВ, корегування функцій, прав, обов`язків; · врегулювання правових форм взаємодії вищих і нижчих ланок адміністративної системи; · вибір оптимальних методів управлінської діяльності та форм їх реалізації та інше; Узгодження єдності завдань та цілей, що стоять перед ОВВ досягається за допомогою правових форм, єдності правової природи ОУ та характеру функцій, що ними виконуються; Конструктивні основи побудови системи управління: І. Державне управління залежить від сфери, де здійснюється таке управління, тобто співвідношення між суб`єктом і об`єктом управління. Дана конструкція має дві основні платформи: · підпорядкування; · децентралізація; Підпорядкування - це принцип організації апарату державного управління, що грунтується на наявності декількох ланок управління, наявності структурних підрозділів, та комплексу, що складається з правового статусу та внутрішніх зв`язків. Управлінські зв`язки зводяться до відносин загального безпосереднього, прямого і оперативного підпорядкування. Загальне підпорядкування - виражається в тому, що повноваження вищого органу не зосереджено на конкретних питаннях керівництва підпорядкованих йому об`єктах , здійснюється шляхом встановлення певних правил, обмежень координації та проведення контролю або нагляду. Безпосереднє - обумовлене значними організаційними та правовими зв`язками, відсутністю проміжних ланок, розв`язання кадрових питань, питань дисциплінарної відповідальності, скасування актів чи їх зміна. За безпосереднього підпорядкування об`єкт перебуває у відомстві суб`єкта управління. Пряме - передбачає безпосередні відносини між керівником і підлеглим, або вищим і нижчим органом. Оперативне - передбачає юридичну залежність одного суб`єкта від іншого лише з конкретних питань, не підпорядкованість один одному в інших формах. ІІ. Конструкція недержавного або соціального управління - визначається наявністю декількох форм: 1. Внутрішнє підпорядкування - як правило воно пряме або безпосереднє, визначається структурою певного підприємства недержавної форми власності і обумовлене ієрархічним управлінням. 2. Зовнішня форма - передбачає наявність господарських та фінансових зв`язків з іншими підприємствами, забов`язання перед ОВВ здійснення такого питання на основі оперативності та адміністративної взаємодії. ІІІ. Децентралізована форма державного та соціального управління має соціально-культурний аспект, особливо розвинена в галузі економіки, оскільки існує багато підприємств державної та недержавної форми власності. Головне призначення ОУ - це здійснення в інституті галузі чи сфери її підприємств, установ та організацій, функцій координації та регулювання діяльності, у відповідності до чого і формується система управління. 2. Правові засади організації ДУ - це комплекс законодавчих актів, які регулюють наявну систему державного та недержавного управління, в юридичній формі встановлюють заборони та обмеження в управлінні, визначають компетенцію, передбачають наявні права та обов`язки всіх учасників управління. Правові основи організації складаються з чинних джерел права, які умовно можна поділити на: · загальні НПА ( КУ, ЗУ " Про звернення громадян " та інше. · спеціальні НПА, що мають галузевий характер ( ЗУ " Про ОВС ", ЗУ " Про СБУ ", ЗУ " Про освіту " та ін. ). · НПА, що видаються в межах компетенції відповідних ОВВ ( акти ПУ, укази або розпорядження КМУ, накази Міністерств та відомств, постанови ОМС ). Читайте також:
|
||||||||
|