Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 28

Тема: Основи адміністративно-правової організації управління економікою, соціально-культурною сферою та адміністративно-політичною сферою. Організаційно правові засади державного управління а адміністративному праві.

Лекція №27

План

1. Адміністративно-правова організація та мета державного управління.

2. Правові засади організації державного управління.

1.

Управління виступає особливою соціальною сферою, що виникає виходячи з потреб суспільства, як самодостатня система. Здійснюється управління, як в державних, так і в недержавних формах, шляхом організації діяльності спеціально створеної групи ОВВ. Управління має політичний характер та розглядається з соціально-економічної та філософської точки зору.

Сутність державного управління полягає у виконанні законів та інших правових актів ОДВ. В цьому аспекті виконання виступає основною ознакою державного управління, здійснення якого покладено на відповідні ОВВ.

Адміністратвно-правова організація управління ( державне управління ) полягає у виконавчій і розпорядчій діяльності системи суб`єктів покликаних здійснювати на основі законів та інших НПА прогнозування і координацію діяльності різних ланок цієї системи, облік і контроль за розпорядженням матеріальними ресурсами, кадрову роботу, застосуваня моральних і матеріальних стимулів і заходів адміністративно дисциплінарного впливу.

Основні форми виконавчої і розпорядчої діяльності:

· проведення матеріальних, технічних і організаційних дій, що випливають із призначення того чи іншого органу;

· укладання адміністративних і цивільно-правових угод стосовно управління чи майнових інтересів конкретного органу;

· видання в межах компетенції актів управління;

· здійснення заходів заохочення ( моральні і матеріальні );

· застосування на основі закону, примусових заходів в адміністративному порядку;

Основні ознаки державного управління:

· державне управління і його організація, мають за мету створення сприятливих умов для функціонування ОВВ;

· державне управління вимагає чіткого врегулювання статусу суб`єктів державного управління і взаємовідносин у межах і поза межами цієї системи ( недержавне правове управління );

· національні органи ДУ повинна забезпечити правильний вибір суб`єктів і об`єктів управлінської діяльності, синхронізувати їх суспільні відносини;

· ознаками державного управління в аспекті економіки виступає співвідношення доцільності та економічності;

· АП має визначити роль ВВ в суспільстві;

Фундаментальні аспекти сучасного державного управління:

· вдосконалення і укріплення зв`язків у процесі виконавчої та розпорядчої діяльності між ОВВ різних ланок державного управління ( недержавного або соціального управління );

· децентралізація, розширення самостійних державних підприємств і установ у вирішенні основних завдань управління : економічних, соціальних, структурних, кадрових;

Елементи організації управління:

· ОВВ;

· органи, що входять в організаційний механізм здійснення виконавчої влади ( органи державного управління ), але прямо не належать до ОВВ;

· опосередковані ОВВ;

· норми адміністративного права, за допомогою, яких встановлюється статус усіх ланок управління, їх службовців, межі взаємовідносин, правову відповідальність суб`єкта.

Головна мета державного управління - це створення найсприятливіших умов для функціонування ОВВ, що відповідають інтересам громадянського суспільства та держави.

Завдання державного управління:

· розв`язання питань стосовно системи і структури ОУ, залежно від їх функціонального призначення;

· рожмежування компетенції між відповідними суб`єктами державного управління; ОВВ;

· встановлення завдань ОВВ, корегування функцій, прав, обов`язків;

· врегулювання правових форм взаємодії вищих і нижчих ланок адміністративної системи;

· вибір оптимальних методів управлінської діяльності та форм їх реалізації та інше;

Узгодження єдності завдань та цілей, що стоять перед ОВВ досягається за допомогою правових форм, єдності правової природи ОУ та характеру функцій, що ними виконуються;

Конструктивні основи побудови системи управління:

І. Державне управління залежить від сфери, де здійснюється таке управління, тобто співвідношення між суб`єктом і об`єктом управління. Дана конструкція має дві основні платформи:

· підпорядкування;

· децентралізація;

Підпорядкування - це принцип організації апарату державного управління, що грунтується на наявності декількох ланок управління, наявності структурних підрозділів, та комплексу, що складається з правового статусу та внутрішніх зв`язків. Управлінські зв`язки зводяться до відносин загального безпосереднього, прямого і оперативного підпорядкування.

Загальне підпорядкування - виражається в тому, що повноваження вищого органу не зосереджено на конкретних питаннях керівництва підпорядкованих йому об`єктах , здійснюється шляхом встановлення певних правил, обмежень координації та проведення контролю або нагляду.

Безпосереднє - обумовлене значними організаційними та правовими зв`язками, відсутністю проміжних ланок, розв`язання кадрових питань, питань дисциплінарної відповідальності, скасування актів чи їх зміна. За безпосереднього підпорядкування об`єкт перебуває у відомстві суб`єкта управління.

Пряме - передбачає безпосередні відносини між керівником і підлеглим, або вищим і нижчим органом.

Оперативне - передбачає юридичну залежність одного суб`єкта від іншого лише з конкретних питань, не підпорядкованість один одному в інших формах.

ІІ. Конструкція недержавного або соціального управління - визначається наявністю декількох форм:

1. Внутрішнє підпорядкування - як правило воно пряме або безпосереднє, визначається структурою певного підприємства недержавної форми власності і обумовлене ієрархічним управлінням.

2. Зовнішня форма - передбачає наявність господарських та фінансових зв`язків з іншими підприємствами, забов`язання перед ОВВ здійснення такого питання на основі оперативності та адміністративної взаємодії.

ІІІ. Децентралізована форма державного та соціального управління має соціально-культурний аспект, особливо розвинена в галузі економіки, оскільки існує багато підприємств державної та недержавної форми власності.

Головне призначення ОУ - це здійснення в інституті галузі чи сфери її підприємств, установ та організацій, функцій координації та регулювання діяльності, у відповідності до чого і формується система управління.

2.

Правові засади організації ДУ - це комплекс законодавчих актів, які регулюють наявну систему державного та недержавного управління, в юридичній формі встановлюють заборони та обмеження в управлінні, визначають компетенцію, передбачають наявні права та обов`язки всіх учасників управління.

Правові основи організації складаються з чинних джерел права, які умовно можна поділити на:

· загальні НПА ( КУ, ЗУ " Про звернення громадян " та інше.

· спеціальні НПА, що мають галузевий характер ( ЗУ " Про ОВС ", ЗУ " Про СБУ ", ЗУ " Про освіту " та ін. ).

· НПА, що видаються в межах компетенції відповідних ОВВ ( акти ПУ, укази або розпорядження КМУ, накази Міністерств та відомств, постанови ОМС ).


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 421

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема:Правові основи управління обороною України | Тема: Адміністративно-правові засади управління національною безпекою.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.