Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Питання до самоконтролю

1. Чому стратегічне планування є інструментом управління змінами?

2. Навіщо розвивати на підприємстві стратегічне мислення?

3. Які переваги дає стратегічне мислення?

3 ОСНОВНІ КАТЕГОРІЇ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ

 

Існує багато різних категорій, які відносяться до сфери стратегічного планування. Розглянемо основні з них.

 

3.1 Категорії стратегічного цілевстановлення

 

Місія – сенс існування підприємства.

Бачення – один зі шляхів здійснення місії; «картина» майбутнього для підприємства.

Стратегічні цілі – результати, яких прагне досягти підприємство в довгостроковій перспективі. Стратегічні цілі відображають стратегічний намір підприємства, вони спрямовані на підтримку та розвиток конкурентоспроможності підприємства і відносяться до верхнього рівня цілей. Стратегічні цілі повинні бути сформульовані у відповідності до SMART-вимог, тобто стратегічні цілі повинні бути конкретними (Specific), вимірними (Measurable), досяжними (Achievable), насущними (Relevant) та визначеними у часі (Timed/Timed-bound)».

 

3.2 Категорії стратегічного аналізу

 

Внутрішнє середовище підприємства – сукупність факторів внутрішнього потенціалу підприємства (історія розвитку, цінності, цілі, стратегії, персонал, економіка, фінанси, бізнес-процеси тощо); його стан повністю залежить від керівництва підприємства.

Сильні сторони внутрішнього середовища – окремі фактори внутрішнього потенціалу підприємства, які підтримують існуючі конкурентні переваги і/або можуть сприяти формуванню нової конкурентної переваги; сприяють досягненню стратегічних цілей підприємства.

Слабкі сторони внутрішнього середовища – окремі фактори внутрішнього потенціалу підприємства, які послаблюють конкурентне становище підприємства і можуть перешкоджати використанню можливостей зовнішнього середовища.

Зовнішнє середовище підприємства – середовище непрямого впливу; сукупність факторів, які ззовні впливають на внутрішнє середовище підприємства; здебільшого фактори зовнішнього середовища не піддаються управлінню з боку керівництва підприємства, але воно вимушено пристосовуватися до них. Зовнішнє середовище підприємства складається з мікросередовища (партнери, постачальники, посередники, споживачі, конкуренти, контактні аудиторії) та макросередовища (світова та державна економіка й політика, науково-технічний прогрес, національна культура).

Можливості зовнішнього середовища – окремі фактори зовнішнього середовища (процеси, явища, люди), використання яких підприємством може сприяти досягненню його стратегічних цілей.

Загрози зовнішнього середовища – окремі фактори зовнішнього середовища (процеси, явища, люди), які можуть перешкоджати підприємству досягати його стратегічних цілей.

 

3.3 Категорії стратегічного синтезу

 

Стратегія – узагальнююча концепція розвитку підприємства, яка відображає його стратегічні орієнтири та стратегічні пріоритети; один з головних внутрішніх документів підприємства.

Ключова компетентність стратегії – знання, практичні навички і здібності підприємства в області створення і реалізації стратегічних конкурентних переваг.

Стратегічний набір – комплекс стратегій підприємства.

Стратегічний план – довгостроковий комплексний план дій по функціональним сферам підприємства для виконання його місії і досягнення стратегічних цілей.

 

3.4 Показники стратегічного планування

 

Система показників стратегічного планування – комплекс взаємозалежних показників, призначених для планування реалізації стратегій та досягнення стратегічних цілей. Основними показниками планування будь-якої стратегії є планова економічність, результативність та ефективність стратегії.

Економічність стратегії – абсолютна характеристика вартості ресурсів, що будуть витрачені на планування, розробку та реалізацію стратегії для досягнення стратегічної цілі.

Результативність стратегії – абсолютна характеристика ступеню досягнення стратегічної цілі через реалізацію стратегії.

Ефективність стратегії – відносна характеристика ступеню досягнення стратегічної цілі через реалізацію стратегії, яка полягає у відношенні результативності до економічності стратегії.

 


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Питання для самоконтолю
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  7. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  8. Бесіда за запитаннями.
  9. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  10. Виділення в природних комплексах незвичайних, унікальних ділянок і явищ і питання їх збереження.
  11. Висновок з 1 питання
  12. Відповідаючи на питання, будьте впевнені в своїй перемозі і все у вас вийде.




Переглядів: 477

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання до самоконтролю | Питання до самоконтролю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.