МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Питання до самоконтролю1. Чому стратегічне планування є інструментом управління змінами? 2. Навіщо розвивати на підприємстві стратегічне мислення? 3. Які переваги дає стратегічне мислення? 3 ОСНОВНІ КАТЕГОРІЇ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ
Існує багато різних категорій, які відносяться до сфери стратегічного планування. Розглянемо основні з них.
3.1 Категорії стратегічного цілевстановлення
Місія – сенс існування підприємства. Бачення – один зі шляхів здійснення місії; «картина» майбутнього для підприємства. Стратегічні цілі – результати, яких прагне досягти підприємство в довгостроковій перспективі. Стратегічні цілі відображають стратегічний намір підприємства, вони спрямовані на підтримку та розвиток конкурентоспроможності підприємства і відносяться до верхнього рівня цілей. Стратегічні цілі повинні бути сформульовані у відповідності до SMART-вимог, тобто стратегічні цілі повинні бути конкретними (Specific), вимірними (Measurable), досяжними (Achievable), насущними (Relevant) та визначеними у часі (Timed/Timed-bound)».
3.2 Категорії стратегічного аналізу
Внутрішнє середовище підприємства – сукупність факторів внутрішнього потенціалу підприємства (історія розвитку, цінності, цілі, стратегії, персонал, економіка, фінанси, бізнес-процеси тощо); його стан повністю залежить від керівництва підприємства. Сильні сторони внутрішнього середовища – окремі фактори внутрішнього потенціалу підприємства, які підтримують існуючі конкурентні переваги і/або можуть сприяти формуванню нової конкурентної переваги; сприяють досягненню стратегічних цілей підприємства. Слабкі сторони внутрішнього середовища – окремі фактори внутрішнього потенціалу підприємства, які послаблюють конкурентне становище підприємства і можуть перешкоджати використанню можливостей зовнішнього середовища. Зовнішнє середовище підприємства – середовище непрямого впливу; сукупність факторів, які ззовні впливають на внутрішнє середовище підприємства; здебільшого фактори зовнішнього середовища не піддаються управлінню з боку керівництва підприємства, але воно вимушено пристосовуватися до них. Зовнішнє середовище підприємства складається з мікросередовища (партнери, постачальники, посередники, споживачі, конкуренти, контактні аудиторії) та макросередовища (світова та державна економіка й політика, науково-технічний прогрес, національна культура). Можливості зовнішнього середовища – окремі фактори зовнішнього середовища (процеси, явища, люди), використання яких підприємством може сприяти досягненню його стратегічних цілей. Загрози зовнішнього середовища – окремі фактори зовнішнього середовища (процеси, явища, люди), які можуть перешкоджати підприємству досягати його стратегічних цілей.
3.3 Категорії стратегічного синтезу
Стратегія – узагальнююча концепція розвитку підприємства, яка відображає його стратегічні орієнтири та стратегічні пріоритети; один з головних внутрішніх документів підприємства. Ключова компетентність стратегії – знання, практичні навички і здібності підприємства в області створення і реалізації стратегічних конкурентних переваг. Стратегічний набір – комплекс стратегій підприємства. Стратегічний план – довгостроковий комплексний план дій по функціональним сферам підприємства для виконання його місії і досягнення стратегічних цілей.
3.4 Показники стратегічного планування
Система показників стратегічного планування – комплекс взаємозалежних показників, призначених для планування реалізації стратегій та досягнення стратегічних цілей. Основними показниками планування будь-якої стратегії є планова економічність, результативність та ефективність стратегії. Економічність стратегії – абсолютна характеристика вартості ресурсів, що будуть витрачені на планування, розробку та реалізацію стратегії для досягнення стратегічної цілі. Результативність стратегії – абсолютна характеристика ступеню досягнення стратегічної цілі через реалізацію стратегії. Ефективність стратегії – відносна характеристика ступеню досягнення стратегічної цілі через реалізацію стратегії, яка полягає у відношенні результативності до економічності стратегії.
Читайте також:
|
||||||||
|