Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Визначення проблеми

Питання до самоконтролю

 

1. Перелічте основні етапи стратегічного планування.

2. Назвіть методи планування, які використовуються у стратегічному плануванні.

3. Які методи можуть бути використані для опрацювання місії підприємства?

4. Які методи можуть бути використані при аналізі факторів зовнішнього і внутрішнього середовища підприємства?

7 РАЦІОНАЛЬНА ТЕХНОЛОГІЯ ВИРІШЕННЯ СТРАТЕГІЧНИХ ПРОБЛЕМ

 

 

Під проблемою розуміється розрив між бажаним і реальним станом якоїсь системи, що доцільно усунути, тим самим розв’язавши проблему. Тобто проблема визначається для того, щоб розробити і реалізувати програму щодо її вирішення.

Будь-яка проблема має причини і наслідки. Наслідки – це теж проблеми, які можна представити у вигляді дерева.

 

7.2 Дерево проблем і дерево рішень

 

Будь-яке вирішення проблеми можна представити у вигляді дерева рішень, тобто сукупності цілей, задач і показників. Виходить, що дерево рішень – це «перевернене» дерево проблем. Приведені міркування можуть бути покладені в основу побудови схеми зв’язків між елементами дерева проблем (проблема, причини, наслідки) і дерева рішень (цілі, задачі, показники) (рис. 7.1).

 

ДЕРЕВО ПРОБЛЕМ ДЕРЕВО РІШЕНЬ
   
Причини 3-го рівня Задачі 3-го рівня
   
Причини 2-го рівня Задачі 2-го рівня
   
Причини 1-го рівня Задачі 1-го рівня
   
Основна проблема Мета вирішення проблеми
   
Наслідки 1-го рівня Показники 1-го рівня
   
Наслідки 2-го рівня Показники 2-го рівня
   
Наслідки 3-го рівня Показники 3-го рівня
   

 

Рис. 7.1 – Зв’язки між елементами дерева проблем і дерева рішень

 

На підставі даної схеми пропонується проблемно-орієнтована методика аналізу і вирішення стратегічних проблем (табл. 7.1). Її призначення полягає у формулюванні сукупності підпроблем n-го рівня, вирішення яких дозволяє усунути головну проблему або пом’якшити її гостроту. Сукупність заходів щодо вирішення таких проблем являє собою план або програму вирішення стратегічної проблеми.

 

Таблиця 7.1 – Проблемно-орієнтована методика аналізу і вирішення стратегічних проблем

 

Стадія Етап Коментар
1. Побудова дерева проблем 1.1 Формулювання основної проблеми Опис розриву між існуючою і бажаною ситуацією
1.2 Виявлення наслідків проблеми Опис наслідків проблеми
1.3 Виявлення причин проблеми Виконується побудова дерева проблем
2. Побудова дерева рішень 2.1 Формулювання цілей вирішення проблеми Мета рішення полягає в ліквідації проблеми.
2.2 Визначення задач Складається список задач для «ліквідації» проблеми
2.3 Визначення показників вирішення проблеми Показники повинні указувати наскільки задачі мінімізують проблему і її наслідки

 

Причини і наслідки основної проблеми (проблеми нульового рівня) є проблемами 1-го рівня. Кожна проблема 1-го рівня має свої причини і наслідки, які є проблемами 2-го рівня тощо. Так «росте» дерево проблем. Кількість рівнів цього дерева визначається специфікою дослідження. Виконання стадій і етапів методики може здійснюватися із застосуванням відомих експертних і аналітичних методів. За допомогою експертних методів (анкетування фахівців, мозковий штурм, ділові ігри, «круглий стіл» за темою дослідження, вивчення літературних джерел) збирається початкова інформація. При цьому формулюється основна проблема, в довільній формі складаються списки причин виникнення даної проблеми і списки можливих наслідків існування цієї проблеми. Потім за допомогою аналітичних методів здійснюється ранжирування причин і наслідків за ступенем їх важливості, а також за ступенем їх впливу на гостроту основної проблеми або на ефективність її вирішення.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. Ocнoвнi визначення здоров'я
  5. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  6. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  7. Аграрні проблеми в працях письменників аграрників.
  8. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  9. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  10. Актуальні проблеми біоетики
  11. Актуальні проблеми економічної безпеки України.
  12. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи




Переглядів: 479

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання до самоконтролю | Питання до самоконтролю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.