Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Навчальний дизайн-проект

Наведемо орієнтовний приклад дизайн-проекту на виготовлення меблевого виробу – тумби під телевізор.

1. Розробка технічного завдання

Призначення об’єкту проектування

1.1 Виріб призначений для повсякденної експлуатації у якості підставки під телевізор вдома або в офісі.

1.2. Виріб повинен відповідати санітарно-гігієнічним, ергономічним нормам, нормам техніки безпеки. Тумба повинна мати: полочки під різні види електроапаратури; шафи для збереження касет, компакт-дисків тощо; простір необхідний для розміщення журналів, книг, декоративних виробів тощо. Об’єкт проектування повинен мати естетичний вигляд. Ефективність експлуатації даного об’єкту повинно залежить від його параметрів та основних функції.

Вимоги до конструкції виробу

1.3 Конструкція тумби, відповідно до його призначення, має бути простою, але водночас мати оригінальну форму та багатогранну функціональність.

Колір виробу не повинен бути занадто яскравим, але в той же час повинен позитивно впливати на емоційний стан користувачів.

1.2.2. Досить важливо при визначенні відповідної конфігурації тумби враховувати ергономічні фактори споживача, наявність додаткового простору для експлуатації супутнього до телевізора обладнання, необхідного у процесі використання сучасної відеоапаратури, DVD тощо. Конструкція виробу повинна враховувати: основні тенденції архітектурного та стильового планування сучасних побутових приміщень; мобільність у переплануванні простору приміщень; можливість використання тумби у якості підставки під різні конструкції телевізорів.

1.2.3. При визначенні вимог до основних складових части виробу, слід зазначити, що у виробі доречно зробити дві шухляди розташовані симетрично, кришка та основа тумби повинні бути заокругленими (це забезпечить більш ергономічний, естетичний вигляд виробу).

Вимоги до матеріалів

1.3.1. ДСП та плівка повинні мати гарну гладку поверхню і розміри відповідно до розмірів ескізів (креслення). Крім того, плівка повинна мати високу властивість приклеювання витирання від бруду та пилу.

1.3.2. Враховуючи функціональне призначення об’єкту проектування, поверхні виробу повинні бути гладенькими, приємними на дотик, не створювати дискомфорт для споживача (параметри тумби повинні відповідати антропометричним параметрам людини).

1.3.3. Враховуючи функціональне призначення об’єкту проектування, велика увага повинна приділятися з’єднанням деталей та частин. Надійність конструкції тумби, її дизайн повинні забезпечити зручність та комфорт у процесі експлуатації.

1.3.4. ДСП та скло повинні мати високу міцність, повинні добре піддаватися обробці різними інструментами, метал повинен мати гарну пластичність, плівка добре приклеюватися до ДСП, полоса надійно закріплюватися до торців ДСП, деревина повинна бути сухою, без вад.

 

 

2. Розробка технічної пропозиції

2.1. Аналіз зразків-аналогів

Конструкція виробу представлена на мал. (а) має просту конфігурацію, може бути мобільною (за рахунок ніжок – колес ) під час перепланування інтер’єру квартири. Конструкція має закриті частини (у вигляді шухляд), що збільшує її габаритні розміри під час відкривання відповідних висувних частин. Незважаючи на те, що нижня частина виробу є досить широкою і забезпечує стійкість конструкції, це водночас створює певні незручності для користувача – така конструкція забирає своєю нижньою частиною більше життєвого простору ніж має реальні габаритні розміри. Також, суттєвим недоліком даної конструкції є верхня її частина – кришка, на якій буде розташовано телевізор. На такій кришці більш-менш стійке положення займе телевізор с плоским екраном. Інші конструкції телевізорів, які ще є досить поширеними з традиційною електронно-променевою трубкою, потребують більше місця, тому й конструкція всієї тумби має бути дещо більшою за шириною.

Конструкція, що представлена на мал. (б) є повністю відкритою і позбавленою закритих рухомих частин, що спрощує її виготовлення і водночас збільшує функціональність. Разом з тим даний варіант виробу є занадто громіздким, особливо це стосується його прямокутної форми. Форму виробу тут варто було б зробити більш стилізованою, обтічної форми із «м’якими» кутами.

Конструкція виробу (варіант в) має більш вдале рішення стосовно закритих частин, де можна зберігати різноманітні речі. Разом з тим вона має аналогічні недоліки, що були перераховані для першої конструкції (варіант а) стосовно нижньої та верхньої деталей виробу.

Останній варіант конструкції (варіант г) має вдале рішення стосовно розташування тумб з поличками для додаткових аксесуарів. Разом з тим нижня та середня поличка мають недостатньо вільний доступ до DVD, за рахунок компоновки тумб. Очевидно в даній конструкції необхідно змінити форму нижньої (та верхньої) кришки виробу.

Висновок з проведеного аналізу.

1.Всі вище розглянуті конструкції виробу є доступними для виготовлення, хоча й мають певні конструктивні недоліки.

2.Необхідно скомбінувати окремий варіант конструкції виробу взявши за основу варіант (г) при умові, що будуть внесені такі зміни:

ü Тумби розташувати так, щоб збільшити вільний доступ до середньої та нижньої полиці;

ü Додатково створити полиці (у вигляді ніш) для збільшення функціональності виробу, а також збільшити кількість полиць у тій частині виробу де планується розташувати DVD.

ü Виріб зробити рухомим і, використати для цього рухомі ножки-колеса

 

3. Ескізне проектування.

3.1. Проведений аналіз зразків виробу та комбінування кращих ознак на основі обраного варіанту конструкції, дає змогу запропонувати наступний остаточний варіант:

3.2. Опис зовнішнього вигляду обраного варіанту конструкції:

- тумба під телевізор;

- лист ДСП (1,75м х 1,75м), скло товщиною 4мм, само різи, брусок деревини 40х40мм;

- даний виріб складається з деталей, які мають прямолінійні та криволінійні форми;

- кутові з’єднання з використанням нагелів та металевих кутників;

- випилювання електролобзиком заготовок з ДСП, ручний обробці ДСП, деревини та пластмаси;

- ДСП повинна мати високу міцність, повинна добре піддаватися обробці інструментами;

- габаритні розміри – 1200х750х420.

4. Розробка технічного проекту

4.1. Визначаємо вихідні дані для побудови креслень деталей виробу та розмірні характеристики:

 

Назва Розміри (мм) Кількість Матеріал
Кришка тумби 1200х420 ДСП
Основа тумби 1200х420 ДСП
Відкриті полички 780х270 ДСП
Полички тумбочок 270х270 ДСП
Зовні стійки 750х275 ДСП
Боковини тумбочок 630х270 ДСП
Ручки 80х40х2 Метал
Ніжки-ролики 45х35 Стандартні покупні
Стійки кришки 120х40х40 Деревина
Кришки тумбочок 270х270 ДСП
Двері тумбочок 630х50 – ДСП 630х190х3 - скло ДСП, скло
           
         
         
            Літ. Маса Масштаб
Змн. Арк. № Докум. Підпис Дата          
Розроб.      
Перевр.      
Т.Контр.       Арк. Аркушів
Ре ценз.          
Н.Контр.      
Затверд.      
                       

Читайте також:

  1. В.М.Шоботов. Цивільна оборона: Навчальний посібник. – Київ: «Центр навчальної літератури», 2004. – 438
  2. Методика мистецтва як наука і як навчальний предмет
  3. Методика основ економіки як навчальний предмет характеризується об’єктом, завданнями і методами дослідження.
  4. На 2012 – 2013 навчальний рік
  5. Навчальний взвод
  6. Навчальний модуль I
  7. Навчальний план
  8. Навчальний посібник
  9. Навчальний процес
  10. Педагогіка ВШ як наука і навчальний предмет
  11. Робочий навчальний план з математики.




Переглядів: 2374

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота. | Практична робота.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.