Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Приклади розв’язання типових задач

1. Довести тотожність для множин: A \ (B Ç C) = (A \ B) È (A \ C)

Розв’язування: Запишемо ланцюжок рівносильних тверджень

xÎA \ (B Ç C) Û (xÎA)i (xÏB Ç C) Û (xÎA)i (xÎ) Û (xÎA)i (xÎ) Û

(xÎA)i (xÎабо xÎ) Û (xÎA i xÎ) або (xÎA i xÎ) Û (xÎA i xÏB) або (xÎA i xÏС) Û xÎ(A \ B) È (A \ C)

Таким чином, множини A \ (B Ç C) та (A \ B) È (A \ C) співпадають. Тотожність доведено.

 

2. Дослідити властивості (ін’єктивність, сюр’єктивність та бієктивніть) відображення f : XY, де X – множина прямокутників на площині , Y = R+ - множина додатніх дійсних чисел, f (x) = площа (x).

Розв’язування: Введемо такі позначення. Довільний прямокутник x можна подати як впорядковану пару довжин його сторін (ax, bx) де ax та bx – додатні дійсні числа, тоді відображення f (x) = площа (x) визначатиметься виразом f (x) = sx = ax×bx.

a) ін’єктивність. Візьмемо довільне s Î Y та виберемо прямокутник зі сторонами ax і bx =. Тоді для довільного ax, площа f (x) == s. Отже, довільне число прямокутників будуть переходити при даному відображенні в одне і те ж число s. Тому відображення не є ін’єктивним;

б) сюр’єктивність. Подібно до наведених вище міркувань візьмемо довільне y Î Y та зафіксуємо одну із сторін прямокутника ax = 1. Тоді bx = y і для кожного додатнього цілого числа y Î Y у множині X знайдеться прямокутник зі сторонами (1, y). Значить, відображення сюр’єктивне;

б) бієктивність. Оскільки задане відображення не ін’єктивне, то за означенням воно не є бієктивним.

 

3. Задано відношення R Í X ´ X, X = N, (x, y) Î R, якщо x 2y 2 ділиться на 2 (мається на увазі без остачі). Дослідити відношення на рефлективність, антирефлективність, симетричність, антисиметричність, транзитивність.

Розв’язування: Очевидно, що відношення є рефлективним, бо для довільного x з множини натуральних чисел вираз x 2x 2 рівний нулю, а отже ділиться на 2.

Відношення не є рефлективним, бо скажімо для x=7 пара (7,7) належить до відношення.

При аналізі на симетричність припустимо, що (x, y) Î R, і нехай (x 2y 2) / 2 = z. Тоді для (y, x), (y 2x 2) / 2 = -z, отже і (y, x) Î R. Звідси робимо висновок, що відношення R є симетричним.

Дане відношення не є антисиметричним: для різних елементів x=11 та y=3 з множини натуральних чисел одночасно виконуються умови: x 2y 2 ділиться на 2 та y 2x 2 ділиться на 2.

З умови належності пари (x, y) відношенню R випливає, що x та y повинні одночасно бути або парними або непарними числами. Для того, щоб (y, z) Î R, необхідно, щоб число z також було або парним або непарним одночасно з числом y, а, отже, і з числом x. Тому умова транзитивності (x R y і y R z Þ x R z) виконується.

Так як, досліджене відношення R є рефлективним, симетричним та транзитивним, то це - відношення еквівалентності.


 


Читайте також:

  1. IV. Перевірка розв’язання і відповідь
  2. Алгоритм розв’язання задачі
  3. Алгоритм розв’язання розподільної задачі
  4. Алгоритм розв’язування задачі
  5. Алгоритм розв’язування задачі
  6. Алгоритм розв’язування задачі
  7. Алгоритм розв’язування задачі
  8. Алгоритм розв’язування задачі
  9. Алгоритм розв’язування задачі
  10. Алгоритм розв’язування задачі оптимізації в Excel
  11. Аналіз задач і алгоритмів
  12. Аналіз інформації та постановка задачі дослідження




Переглядів: 1864

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Потужність континууму | Елементи абстрактної алгебри

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.