Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання.

Висновки.

Спільні риси:

Відмінні риси:

Розповідь учителя.

Ми зауважили, що Атлантичний океан є найбільш дослідженим. Яка ж історія його вивчення? У ній можливо виділити три періоди.

Перший: з давніх часів до 1749 р.

Атлантичним океаном фінікійці — кращі мореплавці античного світу — плавали ще у XII ст. до н. е. Карфагеняни вийшли у його води у V ст. до н. є., греки— у ІУст. до н. є., римляни — у III ст. до н. є. їхні подорожі дозволили одержати дані про прибережні води Європи та Африки.

У IX—X ст. нормани Атлантичним океаном дісталися до Північної Америки, таким чином одержавши дані про північну частину океану.

Початок епохи Великих географічних відкриттів відомий такими значними експедиціями, як подорожі Бартоломеу Діаша (1487), Христофора Колумба (1492—1503), Джона-Джованні Кабота (1497), Васко да Гами (1498).

У 1520 р. експедиція Фернана Магеллана дісталася з Атлантичного океану до Тихого. Північні частини океану продовжили вивчати експедиції Джона Дейвіса (1576—1578), Генрі Гудзона (1610), Вільяма Баффіна (1616) та інших, тобто на початок XVIII ст. територія Атлантичного океану була досить детально вивчена.

Другий: 1749—1873 рр.

Цей період поклав початок вивченню властивостей вод Атлантичного океану та його глибин. У 1749 р. Генрі Елліс вперше здійснив виміри температури води на різних глибинах океану, потім такі виміри здійснювали експедиції Джеймса Кука (1772), Ораса Сосюра (1780), Івана Крузенштерна (1803). Це дозволило скласти карту течії Гольфстрім, згодом — карти течій та вітрів усього Атлантичного океану.

Третій: 1873 р. — наш час.

Дослідження Атлантичного океану в цей період характеризуються комплексним вивченням дна океану, органічного світу, температур води та повітря, руху тощо. Цей період розпочався науковими дослідженнями експедицій «Челленджера» (1872—1876), «Витязя» (1886—1889) та інших.

Запитання.

Хто очолював експедиції на суднах «Челленджер» та «Витязь»?

Розповідь учителя.

Дослідження дозволили встановити своєрідність рельєфу дна Атлантичного океану: посередині океану від Ісландії до 55 ° пд. ш. тягнеться гігантська гірська система. Цей велетенський підводний хребет займає майже третину всієї площі дна океану. Серединно-Атлантичний хребет — найбільший океанічний хребет на Землі. Найбільша глибина океану — це западина Пуерто-Ріко (9218 м).

1. Знайдіть на карті океанів Серединно-Атлантичний хребет та визначте явища, пов'язані з цією зоною.

2. Назвіть найбільші острови Атлантичного океану та зазначте їх походження.

3. Визначте глибоководні западини (жолоби) Атлантичного океану.

Розповідь учителя.

Таким чином, ви дізналися, що Атлантичний океан має рівне (порівняно з Тихим океаном) ложе, один серединний хребет та порівняно невелику кількість гір та глибоководних западин.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ

Бесіда за запитаннями.

  1. У чому полягає особливість географічного положення Атлантичного океану?
  2. Чому Атлантичний океан є районом інтенсивного судноплавства?
  3. Які періоди дослідження Атлантичного океану можна виділити?
  4. З чим пов’язане виникнення глибоководних океанічних западин?

ПІДСУМОК УРОКУ

Заключне слово вчителя:

- значна протяжність Атлантичного океану з півночі на південь обумовлює різноманітність його природи;

- рельєф дна Атлантичного океану представлений усіма формами, що мають чітке вираження;

- Атлантикою здавна проходять основні транспортні шляхи Світового океану.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати текст підручника, конт. карти

Нанести на контурні карти:

Моря: Саргасове, Карибське, Середземне;

Затоки: Мексиканська;

Найбільші острови та групи островів: Великі Антильські острови, Великобританія, Ньюфаундленд, Ісландія, Ірландія;

Найпотужніші течії: Гольфстрім, Бразильська, Північна і Південна пасатні, Бенгальська, Лабрадорська, Канарська, Західних вітрів.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Виконайте завдання.
  5. Виконайте завдання.
  6. Випереджаюче завдання.
  7. Відповідь на практичне завдання.
  8. Встановлення нормованого завдання.
  9. Грошово-кредитна політика центрального банку: типи, стратегічні цілі, проміжні й тактичні завдання. Інструменти реалізації грошово-кредитної політики.
  10. Домашнє завдання.
  11. Домашнє завдання.
  12. Домашнє завдання.




Переглядів: 490

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання. | Завдання.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.