Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання.

План

Урок 16

Тема. Африка: загальна характеристика клімату.

 

Мета: Н: сформувати в учнів уявлення про основні чинники та особливості формування клімату Африки;

В: Виховувати цікавість до предмету, екологічне мислення

Р: систематизувати знання учнів про залежність клімату від географічного положення материка, циркуляції атмосфери, рельєфу, океанічних течій тощо; розвивати практичні навички учнів працювати з кліматичною картою, самостійно виявляти причинно-наслідкові зв'язки у процесі формування клімату.

Обладнання: фізична карта Африки, кліматична карта Африки, картини природи материка, підручники, атласи.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ

Бесіда за запитаннями.

1.Що таке погода? Клімат?

2.Кліматотвірні чинники?

3. Яку роль у формуванні клімату відіграє сонячна радіація? Циркуляція атмосфери? Океанічні течії? Рельєф?

4. Як кліматичні умови певної території змінюються з широтою?

5. залежить насиченість повітря вологою від температури? Яким чином?

6. Як географічне положення Африки впливає на кліматичні умови материка?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
УЧНІВ

Розповідь учителя.

Знання особливостей географічного положення Африки та розташування на території материка великих форм рельєфу надає нам змогу схарактеризувати основні риси клімату. Ми розглянемо дію кліматотвірних чинників та вплив кожного з них на формування відповідних кліматичних поясів. Вам уже відомо, що клімат Африки характеризується як жаркий, а на великій площі — ще й сухий. Але Центральна Африка майже весь рік отримує велику кількість опадів. Відповісти на запитання, завдяки чому можливі такі кліматичні контрасти, ми зможемо на сьогоднішньому уроці, проаналізувавши фізичну та кліматичну карти Африки.

III.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Аналіз кліматичної карти

2. Кліматичні пояси і типи клімату

3. Кліматотворчі чинники


Завдання.

За допомогою кліматичної карти Африки схарактеризуйте загальні особливості клімату материка. Визначте:

а) як позначається на кліматичних особливостях Африки розташування частини її території в екваторіальних широтах Північної та Південної півкуль;

б) як впливають на клімат материка панівні вітри та морські течії;

в) яку роль у формуванні клімату Африки відіграє рельєф материка.

Розповідь учителя.

Більша частина Африки розташована у жаркому поясі, що зумовлює формування жаркого клімату. Африка — найжаркіший материк світу. У жаркому поясі впродовж усього року сонце високо підіймається над горизонтом, через це різниця між літніми та зимовими температурами (особливо в екваторіальних широтах) незначна. Оскільки Африка розташована у Північній та Південній півкулях, пори року на півночі та на півдні материка не збігаються. Своєрідний рельєф, панівні вітри, морські течії та інші кліматотвірні чинники урізноманітнюють кліматичні особливості Африки.

За допомогою кліматодіаграм у підручнику схарактеризуйте екваторіальний та тропічний клімати Африки.

Розповідь учителя.

На висоті близько 10 км над поверхнею землі охолоджене екваторіальне повітря розтікається на південь та на північ, опускаючись у тропічних широтах, деутворюються пояси високого тиску.

При опусканні повітряні маси нагріваються та стають ще сухішими, втрачаючи здатність виділяти вологу. Навпаки, тропічне повітря вологу інтенсивно вбирає. Таким чином, екваторіальні повітряні маси протягом усього року насичені вологою та мають високі температури, тоді як тропічні маси сухі та вбирають вологу.

Тропічному клімату, що формується у поясах високого тиску, притаманна різка континен-тальність, взимку домінують теплі, а влітку жаркі повітряні маси.

Оскільки протягом року Сонце зігріває більше то Північну, то Південну півкулю, між екваторіальним та тропічними поясами наявні перехідні пояси — субекваторіальні, де періодично чергуються дві пори року: волога та суха.

Пасати — вітри, що протягом року дмуть в одному напрямі, — теж впливають на формування клімату материка.


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Виконайте завдання.
  5. Виконайте завдання.
  6. Випереджаюче завдання.
  7. Відповідь на практичне завдання.
  8. Встановлення нормованого завдання.
  9. Грошово-кредитна політика центрального банку: типи, стратегічні цілі, проміжні й тактичні завдання. Інструменти реалізації грошово-кредитної політики.
  10. Домашнє завдання.
  11. Домашнє завдання.
  12. Домашнє завдання.




Переглядів: 550

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання. | Урок 19

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.