Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Роль органічних речовин на стадії діагенезу

Термобаричні й геохімічні умови, енергетика процесів діагенезу

ДІАГЕНЕЗ – СТАДІЯ ПЕРЕТВОРЕННЯ ОСАДКУ В ОСАДОЧНУ ПОРОДУ

ЛЕКЦІЯ №6

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИ

 

1 Що таке седиментогенез?

2 В яких фізико-географічних умовах відбувається осідання осадочного матеріалу?

3 Як можна визначити швидкість осідання теригенного матеріалу за формулою Стокса?

4 Що таке осадочна диференціація, її суть і види?

5 Як відбувається механічна та хімічна диференціація?

6 У чому зміст біогенної та фізико-хімічної диференціації?

7 Що таке інтеграція осадочного матеріалу?

8 Як проявляється закон матеріалістичної діалектики у процесах диференціації та інтеграції осадочного матеріалу?

 

 

 

У процесі седиментогенезу на дні водойм, чи на суші накопичуються органічні та мінеральні речовини, які на певному відрізку часу не піддаються переносу. Цей осадок являє собою неврівноважену систему, що складається з твердої, рідкої та газової фаз. В осадках є уламковий матеріал, що біохімічно та хімічно випав в осадок, певна кількість кисню, розчини гідроокисів кремнію, заліза, марганцю, живі бактерії та органічні речовини.

В осадках, що утворилися у водоймах, дуже високий вміст води. Так, наприклад, в Таманській затоці в піщаних породах – 40 %, в алевритових – 43%, у глинистих – 62 % води. У глинистих мулах ще більше, біля берегів Клайпеди – 86-87% води.

Високий вміст води і в карбонатних осадках, що утворилися у водному середовищі. На континентах (лес, піски) вміщають до 40-60% газової фази.

Термобаричні й геохімічні умови середовища в осадку відрізняються в певній мірі від умов води, що його оточує. У мулових водах спостерігається підвищений вміст ряду компонентів. Так, у водах Каспійського моря спостерігається високий вміст кремнезему, фосфатів, аміаку, а з глибиною в осадку спочатку зменшується, а потім збільшується вміст сульфат-іонів та ін. Так, в мулових водах Балтійського моря концентрація MnO сягає 20 мг/л, а у придонних водах його вміст до 0,3 мг/л.

Осадки, що утворилися у водному середовищі збагачені мікроорганізмами. Спостерігається наступна закономірність, чим вище дисперсність осадку, тим більше в ньому мікроорганізмів, бактерій, і, навпаки, чим глибше від поверхні суші чи поверхні води знаходиться осадок, тим менше в ньому бактерій.

За даними К. Зобела в 1 г середньозернистого піску – 33 % води і 22 тисячі бактерій, у глині – 56 % води і 390 тисяч бактерій, в колоїдах – 98 % води і 1,5 млн. бактерій.

Н. Страхов пояснював таке збагачення мікроорганізмами вмістом Сорг. Найбільша кількість бактерій спостерігається в самих верхніх шарах осадку (h=1-3 см), нижче їх кількість різко скорочується (як аеробних, так і анаеробних). На глибині 0,5 м число бактерій зменшується у 1500-3000 разів, що пояснюється переробкою органічних речовин і бідністю поживних речовин.

Наявність органічних речовин залежить від глибини та розмірів водойм, крутизни схилу дна, розподіл органічних речовин контролюється хвилюванням, течіями, що проявляється в асоціації Сорг. з певними типами осадочних порід.

У басейнах із гумідним кліматом Сорг. – вище, чим в арідних, у глибоких басейнах нижче, ніж у мілких, в центральній частині великих водойм менше, чим на периферії. Це пояснюється тим, що найбільш сприятливі умови для існування організмів 50-100 м, при більших глибинах відмерлі організми швидше розкладаються, а в неглибоких – краще зберігаються. Установлено, що максимум органічних речовин вміщають тонкодисперсні глини, в алевритових і піщаних породах їх значно менше.


Читайте також:

  1. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  2. IV. Запасні речовини
  3. L2.T4. Транспортування рідких, твердих та газоподібних речовин.
  4. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  5. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  6. Аварії з викидом (загрозою викиду) сильнодіючих отруйних речовин на об'єктах економіки.
  7. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище
  8. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище
  9. Аваріїз витоком сильнодіючих отруйних речовин.
  10. Агрегатні стани речовини
  11. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  12. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії




Переглядів: 542

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Осадочна диференціація її суть та види | Переробка осадку мулоїдами та бактеріями

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.