МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Суть капіталу та його формиКредитна система і банки. Кредит та його форми. Економічна природа процента. Кредитний ринок та його рівновага. Суть капіталу та його форми. Тема: № 13 Капітал, кредитний ринок і процент Лекція № 14
Навчальна мета:Розкрити сутність капіталу, функціонування кредитного ринку та економічну природу процента. Час:80 хв. Метод: Лекція Місце: Навчальна аудиторія Навчальні питання: 1. 25 хв. 2. 20 хв. 3. 20 хв. 4. 10 хв. 5-е питання - для самостійного опрацювання. Заключна частина – 5 хв.(підсумок лекції, відповіді на запитання). Матеріально-технічне забезпечення:першоджерела, таблиці, схеми, малюнки. Джерела і література: 1. Башнянин Г.І., Шевчик Є.С. Політична економія: Навч. посіб. 3-те вид., перероб. і випр. – Львів: "Новий світ– 2000". – 2004. – 480с. 2. Гальчинський А.С. Палкін Ю.І. Основи економічних знань. Київ. "Вища школа", 1999. 3. Економіка. Навчальний посібник / за ред. доц.. С.Д.Степаненка. – К.: КНЕУ, 2006. – 246с. 4. Крупка М.І, Островерх П.І., Реверчук С.К.. Основи економічної теорії: Підручник. – К.:Анка. – 2001. – 344с. 5. Кулішов В.В.. Основи економічної теорії: Підручник для студентів ВНЗ 3-те вид. випр. і доп.. – Львів: "Магнолія 2006" 2007. – 516с. 6. Мочерний С.В. Економічна теорія: Посібник. – Київ, "Видавництво центр", "Академія", 2003. – 656с. 7. Основи економічної теорії, (політичний аспект). Київ, "Вища школа", 1999.
План
Капітал- різнопланова економічна категорія. Тому серед науковців так і нема єдності стосовно його визначення. В економічній теорії є кілька концепцій, кожна з яких намагається по-своєму трактувати сутність цієї феноменальної економічної категорії. Представники класичної політичної економії(А.Сміт, Д.Рікардо, Ж.Б.Сей та інші) визначали капітал сукупністю матеріальних благ,що задовольняють людські потреби в зростанні вартості. Тобто, капітал ототожнювався із засобами виробництва.Подібні уявлення характерні також для неокласиків (А.Маршалл), атакож деяких сучасних економістів (П.Самуельсон, С.Фішер та інші). Марксистська економічна теоріятрактує капітал як сукупність певних виробничих відносинлюдей, властивих для системи найманої праці, тобто відносин з приводу привласнення власниками засобів виробництва результату неоплаченої праці найманих-робітників (так званої додаткової вартості). У цьому трактуванні капітал - носій відносин експлуатації найманої праці капіталістами. Сучасний монетаризм(М.Фрідмен та інші) ототожнює капітал з «грошимаабо їхзамінниками - кредитними грошима,які у своєму русі і(обороті) приносять дохід, тобто, з цієї точки зору, капітал - це багатство,що існує в формі грошей. Нарешті, прихильники маржиналізму(представники австрійської економічної школи та їх сучасні послідовники) вважають, що капітал - це все,що приносить дохід як результат різної оцінки окремими економічними суб'єктами існуючих і майбутніх споживчих благ. Підсумовуючи все сказане, можна дати узагальнене визначення капіталу. Читайте також:
|
||||||||
|