МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ЗАПИТАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЮСуть концепції логістики заключається в управлінні матеріальними та інформаційними потоками, орієнтованому на ефективне використання потенційних можливостей для розв’язку задач фізичного переміщення продукції з метою задоволення потреб споживачів у транспортно – експедиційних послугах і постачальницько – збутових роботах. Суть концепції маркетингу заключається в управлінні виробництвом, просуванням на ринок та реалізації продукції, орієнтованої на попит. Важливим для розуміння суті розподільчої логістики є розгляд питання про взаємозв’язок і відмінність з маркетингом. Взаємозв’язок та відмінність логістики та маркетинг Логістичні центри дистрибуції Мережа, через яку здійснюється розподіл матеріального потоку, є значимим елементом логістичної системи. Розподільчі центри, або логістичні центри дистрибуції інтегрують діяльність учасників логістичних процесів, серед яких виробники, транспортники, торговельні підприємства, споживачі. До основних завдань логістичних центрів дистрибуції належать: · цілодобе, всебічне обслуговування логістичного продукту, · надання різноманітних послуг у сфері складування, в тому числі процедур комплектації та декомплектації вантажів, упакування, позначення, санітарного контролю, · забезпечення можливості перевантаження товарів з одного засобу транспорту на інший, надання послуг ремонтними закладами, автозаправками, · надання фінансових та консультаційних послуг при виборі форм та методів обслуговування вантажу, юридичного та митного обслуговування. Основні завдання цих центрів зумовлені необхідністю забезпечення стандартизації транспортних та складських систем, автоматизації завдань з переміщення логістичних продуктів, координації дій учасників дистрибуційної мережі. Як приклад логістичного центру дистрибуції можна привести центр у Рейні (ФРН) з поверхнею 76 га, великий транспортно-складський комплекс, включений до європейської мережі центрів логістичних послуг [11]. На території центру знаходяться: контейнерний термінал (на площі 6 га) для перевантаження контейнерів, денний оборот 210 контейнерів, комплекси універсальних складів, холодильників, митні склади, ремонтні майстерні, автозаправки, готелі. У цих двох концепціях виділяється пріоритетна роль споживачів, а не виробників. Логістика і маркетинг є по суті частинами єдиного процесу – процесу задоволення потреб споживачів. Вони невіддільні один від одного, так як в сукупності зумовлюють політику та характер постачання, виробничої та збутової діяльності суб’єктів ринкових відносин. У той же час з питання взаємозв’язку маркетингу і логістики спеціалісти розділились на 3 групи. Одні вважають, що логістика виникла і має право існувати як розділ теорії маркетингу. Наступні аргументи: у 1960-х роках з концепції маркетингу виділився ряд проблем, пов’язаних з фізичними процесами забезпечення ресурсами (матеріальними, трудовими) та з раціоналізацією фізичних процесів збуту в умовах конкуренції. В основі даного процесу лежала об’єктивна причина – суттєвий ріст сукупних витрат на утримання запасів і організацію транспортних перевезень. Предметом досліджень стали питання, пов’язані з просуванням матеріальних ресурсів каналами розподілу. Це стало причиною формування концепції логістики. Прихильники даної позиції стверджують, що якщо маркетинг – це весь процес реклами, формування попиту, управління продажами, то фізичний розподіл продукції – це частина цього процесу і регулює складування, зберігання і переміщення готової продукції до покупців. Спеціалісти іншої групи вважають, що, можливо, так було раніше, однак зараз маркетинг можна розглядати як розділ теорії та практики логістики. З точки зору логістичного підходу слід розрізняти концепцію маркетингу як загальну філософію бізнесу та як функціональну діяльність служби збуту, яка вивчає ринок збуту, формує політику цін, організовує рекламу і т. д. Третя точку зору: маркетинг і логістика – самостійні напрямки виробничо–господарської діяльності, які тісно інтегровані між собою. Однією з важливих функцій логістики є організація матеріально–технічного забезпечення споживачів, причому забезпечення точно в термін, за вигідними цінами на послуги логістичного характеру при мінімальних сукупних витратах. Щоб виконати ці вимоги і задовольнити мотивації споживачів, необхідна активна маркетингова діяльність. У той же час неможливо ефективно просувати товари на ринок, якщо не враховувати питання логістичного сервісу (особливо в умовах насичення ринку).Таким чином, логістика та маркетинг представляють собою дві рівноправні концепції з єдиними цілями, але різним інструментарієм і предметом інтересів. Якщо маркетинг займається виявленням і стимулюванням попиту, то логістика повинна задовольнити сформований маркетингом попит з мінімальними витратами.
1. У чому полягає принципова відмінність розподільчої логістики від збуту? 2. Які завдання розв’язує розподільча логістика на мікро- і макрорівні? 3. Перерахуйте найважливіші функції розподільчої логістики. 4. Які види логістичних каналів ви знаєте? 5. Що дає виробникам використання каналів дистрибуції? 6. Як класифікуються торгові посередники? 7. Які функції виконують логістичні посередники в дистрибуції. 8. Викладіть сутність логістичного центру дистрибуції. 9. Поясніть зв’язок маркетингу і логістики в системі «4Р» (ціна, товар, просування і збут). 10. Обґрунтуйте інтеграцію логістики і маркетингу.
Читайте також:
|
||||||||
|