Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ВАРІАНТИ ТЕСТІВ ДЛЯ ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ

 

Завдання № 1. Життєдіяльність людини в період палеоліту носила характер:

а) привласнюючий;

б) відтворюючий.

 

Завдання № 2. Основними знаряддями праці періоду палеоліту були:

а) прим. палиця; д) снасті;

б) мікроліти; е) лук і стріли;

в) макроліти; є) рало, соха.

г) складні знаряддя;

 

Завдання № 3. Характерними ознаками “неолітичної революції” були:

а) тваринництво; д) кочове життя;

б) землеробство; е) постійні поселення;

в) ремесло; є) первісні цивілізації.

г) макроліти;

 

Завдання № 4. Вкажіть на спільні риси і відмінності господарства (письмово):

а) Єгипту;

б) Месопотамії;

в) Індії.

Завдання № 5.Ідеї мислителів якої країни (країн) стали відправною точкою для сучасної економічної науки:

а) Стародавнього Китаю;

б) Стародавнього Єгипту;

в) Стародавньої Греції;

г) Стародавнього Риму;

д)Стародавньої Індії.

 

Завдання № 6. Економічна думка стародавнього світу характеризується:

а) глибоким теоретичним аналізом тогочасної економічної системи;

б) відображенням стану соціально-економічного і політичного розвитку тогочасних суспільств;

в) самостійністю стосовно інших галузей знань;

г) переважанням натурально-господарського ставлення до економічних питань;

д) визнанням значної ролі держави в економічному житті суспільства;

е) формуванням основ економічної науки.

 

Завдання № 7. Що таке ергестерія? (письмово)

 

Завдання № 8. Що таке трапеза? (письмово)

Завдання № 9. Арістотель відносив до сфери хрематистики:

а) землеробство і ремесло;

б) велику торгівлю і лихварство;

в) дрібну торгівлю.

 

Завдання № 10. Хто мав більше соціально-економічних привілеїв у класичному Римі? Чому?

а) нобілі; в) паупери;

б) вершники; г) раби.

Завдання № 11. Що таке (пояснити письмово):

а) вілла; в) сальтус;

б) латифундія; г) парцелла.

 

Завдання № 12. Колони це:

а) квазіліони; г) нобілі;

б) вершники; д) паупери.

в) лібертіони;

Завдання № 13. В якому році було запроваджено серваж у Римі:

а) 476 р.; в) 395 р.;

б) 332 р.; г) 284 р.

 

Завдання № 14. Назвіть найважливішу економічну проблему стародавньої римської

літератури:

а) захист економічних інтересів селянства;

б) рабовласництво і його виправдання;

в) організація та методи господарювання в рабовласницьких латифундіях;

г) збільшення ефективності сільського господарства.

Завдання № 15. Визначіть основні галузі господарства трипільської культури:

а) хліборобство; е) будівництво;

б) садівництво; є) бортництво;

в) городництво; ж) риболовство;

г) гончарство; з) збиральництво.

д) ткацтво;

 

Завдання № 16. Галузями життєдіяльності скіфів було:

а) хліборобство; е) гончарство;

б) торгівля; є) ковальство;

в) війни; ж) ювелірна справа.

г) тваринництво;

д) ткацтво;

 

Завдання № 17. Які причини еллінської колонізації Північного Причорномор’я.

а) стратегічна;

б) військова;

в) торгівельно-економічна.

 

Завдання № 18. Які міста-поліси Північного Причорномор”я ви знаєте?

 

Завдання № 19. Центром Боспорського царства було місто:

а) Ольвія; в) Пантікапея;

б) Тірас; г) Танаїс.

Завдання № 20. Визначіть основні ознаки аграрного суспільства (письмово).

 

Завдання № 21. Класичною формою землеволодіння у Франції був:

а) аллод;

б) бенефіцій;

в) лен.

Завдання № 22. Прекарій – це (письмово) - ?

 

Завдання № 23. Що таке бокленд - ? (письмово).

 

Завдання № 24. Що гальмувало розвиток феодальних відносин у Німеччині:

а) роздробленість; г) природно кліматичні умови;

б) община-марка; д) державна влада.

в) відсталість господарства;

 

Завдання № 25 . Що таке митрокомія - її стосунки із державою у Візантії?

 

Завдання № 26. Наведіть приклади:

а) міст-держав .............................

б) міст-комун ...............................

в) імперських міст ........................

г) вільних міст .............................

 

Завдання № 27. Цех – це (дати визначення) ?

 

Завдання № 28. Комунальні революції це:

а) підпорядкування міст державі;

б) завоювання незалежності;

в) підпорядкування міст окремим феодалам;

г) формування самоуправління.

 

Завдання № 29. Якими привілеями користувалися міста Ганзійського союзу?

1............................................. 4 ...............................................

2. .......................................... 5. ..............................................

3. .........................

 

Завдання № 30. Згідно з поглядами Арістотеля і Томи Аквінського гроші — це:

а) зовсім некорисний товар;

б) результат домовленості між людьми;

в) специфічний товар — загальний еквівалент.

 

Завдання № 31. Згідно з поглядами Томи Аквінського в основу визначення «справедливої ціни» товару покладено:

а) витратний принцип;

б) морально-етичний принцип;

в) витратний і морально-етичний принцип одночасно.

 

Завдання № 32. “Вервь” – це - ?

 

Завдання № 33. “Руську Правду” підготував:

а) Володимир Великий; г) Святослав;

б) Ярослав Мудрий; д) Володимир Мономах;

в) княгиня Ольга;

 

Завдання № 34. Які форми земельної власності характерні для Київської Русі?

а) алод; г) феодальна вотчина;

б) бокленд; д) державне землеволодіння;

в) общинне землеволодіння; е) бенефіцій.

 

Завдання № 35. В якому році відбулось повне закріпачення українського селянства:

а) 1529; г) 1557;

б) 1470; д) 1588;

в) 1566; е) 1470.

 

Завдання № 36. Що таке фільварок - ?.

 

Завдання № 37. До основних грошових одиниць в Україні доби середньовіччя належали:

а) дукати; г) таллери;

б) куни; д) гроші.

в) гривни

Завдання № 38. Визначіть основні селянські верстви в литово – польську добу на Україні: (письмово).

Завдання № 39. Визначіть основні передумови формування індустріального суспільства (письмово).

Завдання № 40. Мануфактура – це (письмово) :

 

Завдання № 41. Батьківщиною мануфактурного виробництва є:

а) Англія; г) Іспанія;

б) Франція; д) Італія.

в) Голландія;

Завдання № 42. “Революція цін” – це ?

Завдання № 43. До основних наслідків географічних відкриттів слід віднести:

а) формування колоніальної системи; г) первинне нагромадження;

б) “революція цін “; д) швидкий розвиток с/г.

в) розвиток місцевих народів;

Завдання № 44 До основних завоювань першої хвилі буржуазних революцій у Європі слід віднести:

а) свобода торгівлі; г) недоторканість приватної власності;

б) зростання феодальної ренти; д) швидкий розвиток с/г.

в) свобода підприємництва;

Завдання № 45. “Навігаційний акт” було прийнято:

а) 1640 р.; в) 1660 р.;

б) 1651 р.; г) 1609 р.;

Завдання № 46. Джентрі – це ?

Завдання № 47. Автором терміна “політична економія” є:

а) Арістотель;

б) Тома Аквінський;

в) А. Монкретьєн;

г) А. Сміт;

д) К. Маркс.

Завдання № 48. Згідно з меркантилістською концепцією джерелом грошового багатства є:

а) зростання закордонних інвестицій;

б) перевищення імпорту над експортом;

в) перевищення експорту над імпортом.

 

Завдання № 49. Предметом вивчення меркантилізму є:

а) сфера обігу;

б) сфера виробництва;

в) сфера обігу і виробництва одночасно.

 

Завдання № 50. Визначте історичні умови виникнення меркантилізму:

а) бурхливий розвиток капіталізму, прискорений промисловим переворотом;

б) формування світового ринку;

в) посилення циклічного характеру розвитку капіталістичної економіки;

г) розклад феодалізму та зародження капіталізму;

д) первісне нагромадження капіталу;

е) розгортання науково-технічної революції.

 

Завдання № 51. В ході Великої французької революції дворянство :

а) розорилося; в) було знищене;

б) зміцнило свої позиції; г) емігрувало;

Завдання № 52. Назвіть головні засади класичної школи політичної економії:

а) державне регулювання економіки;

б) дослідження сфери обігу;

в) визнання дії об’єктивних економічних законів;

г) проголошення економічного лібералізму;

д) дослідження сфери виробництва;

е) визнання сфери обігу джерелом багатства;

є) розгляд проблеми цінності переважно з позицій трудової теорії.

 

Завдання № 53. Назвіть прихильників фізіократизму:

а) В.Петті; д) Ф.Кене;

б) Дюпон де Немур; е) Ж.Тюрго;

в) Мірабо; ж) П. Буагільбер;

г) А.Сміт; з) Мерсьє де Ла Рів’єр.

Завдання № 54. США було проголошено :

а) 1640 р.; в) 1783 р.;

б) 1776 р.; г) 1787 р.;

Завдання № 55. Промисловий переворот це (письмово):

 

Завдання № 56. Перша парова машина з’явилась (приведіть у відповідністьдати і країни):

а) 1733; а) Англія

б) 1783; б) Франци

в) 1820; в) Німеччина;

г) 1769; г) США;

д) 1765; д) Росія.

Завдання № 57. Пріорітет у ході промислового перевороту у Франції віддавався:

а) формуванню промислового капіталу;

б) формуванню фінансового капіталу;

в) формуванню кредитної системи.

 

Завдання № 58. Промисловий переворот у США розпочинається у:

а) мануфактурному виробництві;

б) фабрично-заводському виробництві;

в) кустарному виробництві.

Завдання № 59. Доктрина Монро передбачала - ?

Завдання № 60. Які процеси відбувалися у Німеччині в ході промислового перевороту:

а) обєднання країни;

б) поглиблення митних протиріч;

в) промисловий занепад;

г) господарське піднесення;

Завдання № 61. Назвіть теоретичні засади економічних поглядів А. Сміта:

а) егоїзм людини;

б) споживна вартість як мета виробництва;

в) схильність людей до обміну;

г) обіг як джерело багатства;

д) низький рівень заробітної плати;

е) поділ праці;

є) економічний лібералізм;

ж) дія об’єктивних економічних законів;

з) визначення цінності речі її корисністю.

 

Завдання № 62. Назвіть, яку працю А. Сміт визнає за продуктивну:

а) працю в сільському господарстві;

б) працю у сфері матеріального виробництва;

в) працю, що створює цінність;

г) працю у сфері обігу;

д) працю у сфері нематеріального виробництва;

е) працю, що закріплюється в матеріальних цінностях.

 

Завдання № 63. Назвіть проблеми, що перебували в центрі економічних досліджень Д. Рікардо:

а) аналіз обмеженості ресурсів;

б) теорія цінності;

в) дослідження потреб людини;

г) розподіл багатства;

д) аналіз якісних характеристик капіталізму.

Завдання № 64. У визначенні вартості Д. Рікардо дотримується:

а) трудової теорії вартості;

б) теорії витрат;

в) теорії корисності.

Завдання № 65. А. Сміт обмежував предмет дослідження політекономії:

а) сферою матеріального виробництва;

б) сферою розподілу;

в) нематеріальною сферою.

Завдання № 66. Одною з характерних рис учення Ж.-Б. Сея є те, що він визнавав вартість продуктом…:

а) живої праці;

б) праці, капіталу та землі сил природи;

в) підприємнрицьких здібностей капіталіста .

Завдання № 67. Укажіть, які з наведених положень відповідають економічним поглядам С. Сісмонді:

а) критика капіталізму;

б) державне втручання в економіку;

в) схильність до традиційних поглядів класичної політекономії;

г) трудова теорія вартості;

д) визначення мети капіталістичного виробництва як споживання;

е) сприйняття абстрактного методу класиків;

є) визнання прогресивності великого капіталістичного виробництва;

ж) критика комуністичних ідей.

Завдання № 68. Назвіть історичні передумови формування критичного напряму в політичній економії:

а) зростання ролі торгового капіталу;

б) бурхливий розвиток капіталізму;

в) активне втручання держави в економіку;

г) занепад дрібного виробництва;

д) підвищення продуктивності праці;

е) економічні кризи;

є) посилення експлуатації трудящих;

ж) нагромадження капіталу.

Завдання № 69. Монополія – це ?

 

Завдання № 70. Синдикат – це ?

 

Завдання № 71. Трест – це ?

 

Завдання № 72. Додаткова вартість за К. Марксом створюється:

а) працею, капіталом, землею;

б) неоплаченою працею робітників;

в) постійним капіталом.

 

Завдання № 73. Які причини, за К. Марксом, породжують тенденцію норми прибутку до зниження:

а) переливання капіталів з однієї сфери виробництва в іншу;

б) зростання органічної будови капіталу;

в) зростання цін на предмети споживання;

г) збільшення в структурі капіталу частки постійного капіталу;

д) зростання відносного рівня заробітної плати робітників.

 

Завдання № 74. К. Маркс доводив, що вартості створюються...:

а) живою працею найманих робітників;

б) капіталом і працею;

в) капіталом, працею і землею.

 

Завдання № 75. Процес капіталістичного нагромадження за

К. Марксом — це...:

а) збільшення позичкового капіталу;

б) капіталізація частини додаткової вартості;

в) концентрація і централізація капіталу.

Завдання № 76. Двигуни внутрішнього згорання винайшли :

а) Отто; в) Бенц;

б) Даймлер; г) Дизель;

 

Завдання № 77. До основних причин першої світової війни слід віднести:

а) Балканська криза;

б) колоніальні протиріччя ;

в) диспропорції у промисловому виробництві;

г) індустріалізація;

д) торгівельні війни;

Завдання № 78. Маржиналізм ґрунтується на дослідженні:

а) сумарних економічних величин;

б) середніх економічних величин;

в) граничних економічних величин.

 

Завдання № 79. Назвіть теорії, які було покладено в основу синтетичної

теорії А. Маршалла:

а) марксизм;

б) інституціоналізм;

в) трудова теорія вартості;

г) кейнсіанство;

д) маржиналізм;

е) теорія трьох факторів виробництва.

Завдання № 80. Вартість товару А. Маршаллом характеризується на основі:

а) трудової теорії;

б) теорії витрат;

в) теорії граничної корисності;

г) виявлення рівноважної ціни, що визначається граничною корисністю

і граничними витратами.

Завдання № 81. Автором учення про статику і динаміку та теорії граничної

продуктивності є:

а) В. Джевонс; г) Л. Вальрас;

б) А. Маршалл; д) В. Парето.

в) Дж. Б. Кларк;

Завдання № 82. Поділ економіки на які складові відповідає методу

дослідження Дж. Б. Кларка?

а) макроекономіка;

б) мікроекономіка;

в) універсальна економіка;

г) економічна статика;

д) економічна динаміка;

е) ефективна економіка;

є) неефективна економіка;

ж) національна економіка;

з) світова економіка.

Завдання № 83. Серед учених-маржиналістів засновником сучасного методу

макроекономічного моделювання слід вважати:

а) В. Джевонса; г) Дж. Б. Кларка;

б) А. Курно; д) В. Парето.

в) Л. Вальраса;

Завдання № 84. Хто з названих нижче економістів присвятив свої дослідження

проблемам:

 

1) ціни рівноваги; а) Дж. Б. Кларк;

2) продуктивності капіталу і праці; б) К. Менгер;

3) економічного добробуту; в) Л. Вальрас, В. Парето;

4) загальної економічної рівноваги; г) А. Маршалл;

5) граничній корисності предметів споживання; д) А. Пігу.

 

Завдання № 85. Знайдіть відповідність:

1. Австрійська школа граничної корисності; а) Дж. Б. Кларк;

2. Кембриджська школа; б) А. Курно, Л. Вальрас, В. Парето;

3. Американська школа; в) А. Маршалл, А. Пігу;

4. Математична школа; г) К. Менгер, Ф. Візер,

5. Шведська (стокгольмська) школа. д) К. Вікселль, В. Кассель;

е) Бем-Баверк;

 

Завдання № 86. Господарські реформи Б. Хмельницького полягали у:

а) збільшенні феодального землеволодіння;

б) зменшенні феодального землеволодіння;

в) наділенні селян землею;

г) наділенні козаків землею;

д) збільшенні землеволодіння козацької старшини;

е) зменшенні землеволодіння козацької старшини.

 

Завдання № 87. Юридичне оформлення кріпосного права на Україні відбулося:

а) 1711р.; в) 1783 р.;

б) 1775р.; г) 1785 р.;

Завдання № 88. Який тип мануфактур переважав у XVІІ - XVІІІ ст. на Україні:

а) централізований; в) змішаний;

б) сільське ремесло; г) розсіяний;

Завдання № 89. М. Туган-Барановський репрезентував:

а) праксеологію;

б) інвестиційну теорію циклів;статистика;

в) енергетична теорія економічного розвитку;

Завдання № 90. Хто був автором однієї з перших наукових праць з політекономії російською мовою: а) М. Левитський;

б) Т. Степанов;

в) М. Зібер;

г) М. Бунге;

д) М. Драгоманов

Завдання № 91. Версальський мирний договір прийнято у:

а) 1918 р.; в) 1922 р.;

б) 1919 р.; г) 1924 р.

 

Завдання № 92. План Ч. Дауеса передбачав:

а) посилення репараційного тиску; в) прямі інвестиції в економіку;

б) надання фінансової допомоги; г) конкуренцію з боку німецьких товарів.

Завдання № 93. “Просперіті” – це ?

Завдання № 94. За рахунок яких факторів відбувалось економічне зростання США:

а) ленд-ліз; д) поставки зброї і продовольства;

б) міграція робочої сили; е) впровадження нових технологій;

в) приплив капіталу; є) протекціонізм уряду;

г) ек. реформи; ж) вивіз капіталу.

 

Завдання № 95. Визначіть причини економічного відставання Англії в 20-х рр. (письмово) - ?

 

Завдання № 96. Причинами світової економічної кризи 1929-1933 рр. стали:

а) недовиробництво товарів; е) відсталість с/г;

б) мілітаризація економіки; є) політична боротьба;

в) надвиробництво товарів; ж) державне регулювання економіки;

г) проблема перекваліфікації робітників; з) І світова війна.

д) монополізація виробництва;

 

Завдання № 97. Визначіть країни, що увійшли до стерлінгового блоку: - ?

Завдання № 98. “Новий курс президента Ф. Рузвельта” передбачав: - ?

 

Завдання № 99. Німецький шлях виходу з економічної кризи передбачав: - ?

Завдання № 100. План Юнга було прийнято у:

а) 1929 р.; в) 1931 р.;

б) 1930 р.; г) 1933 р.

Завдання № 101. Що передбачав Вестмінстерський статут 1931 р. - ?

Завдання № 102. “Дирижизм“ – це - ?

Завдання № 103. Хто написав працю “Загальна теорія зайнятості, процента і грошей“:

а) Д. Кейнс; в) Е. Хансен;

б) К. Маркс; г) Р. Харрод.

Завдання № 104. Які теорії критикував Дж. М. Кейнс:

а) теорію ринкового саморегулювання економіки;

б) кількісну теорію грошей;

в) теорію ринків Сея (закон Сея);

г) усі попередні відповіді правильні;

д) правильні тільки відповіді а) і б).

Завдання № 105. Який період можна вважати початковим етапом формування кейнсіанства:

а) 20-ті роки XX ст.;

б) безпосередньо роки «великої депресії»;

в) 30-ті роки XX ст.

Завдання № 106. Назвіть історичні передумови виникнення кейнсіанства:

а) розвиток монополій;

б) збільшення кількості грошей в обігу;

в) зростання цін;

г) «велика депресія»;

д) посилення циклічності економічного розвитку;

е) жорстке регулювання економіки державою.

Завдання № 107. Що можна назвати центральною проблемою загальної теорії Кейнса:

а) інвестиційний мультиплікатор;

б) середню і граничну схильність до споживання;

в) принцип ефективного попиту.

Завдання № 108. Якщо за кейнсіанською теорією споживання дохід зростає, то:

а) гранична схильність до споживання знижується;

б) гранична схильність до споживання зростає;

в) середня схильність до заощадження знижується;

г) середня схильність до заощадження зростає.

Завдання № 109. Згідно з “основним психологічним законом” Дж. М. Кейнса зі зростанням доходів темпи приросту споживання:

а) залишаються на попередньому рівні;

б) випереджають темпи приросту доходів;

в) зростають, але не тією ж мірою, що й доходи;

г) зменшуються порівняно з попереднім рівнем.

Завдання № 110. Основу методології дослідження Дж. М. Кейнса становлять:

а) пріоритет мікроекономічного аналізу;

б) пріоритет макроекономічного аналізу;

в) концепція “ефективного попиту”;

г) прихильність “законам ринку” Ж.-Б. Сея;

д) автоматичне саморегулювання ринкової економічної системи;

е) мультиплікатор інвестицій.

Завдання № 111. Які заходи, на погляд Кейнса, спроможні вивести економіку з кризи?

а) помірна інфляція;

б) підвищення граничної ефективності капітальних вкладень;

в) зниження облікової ставки (норми) процента;

г) активне втручання держави в економіку;

д) створення додаткових робочих місць;

е) стимулювання заощаджень;

є) розвиток споживчого кредиту.

 

Завдання № 112. Назвіть послідовників Кейнса:

а) Т. Веблен; ж) М. Фрідмен;

б) Д. М. Кларк; з) Дж. Хікс;

в) Дж. Гелбрейт; и) Ф. Перру;

г) Л. Мізес; і) Дж. Робінсон;

д) Ф. Хайєк; ї)Р.Харрод;
е) Е. Хансен; й) В. Ойкен;

є) С. Харріс; к) О. Домар.


Завдання № 113. Установіть відповідність:

1. Дж. М. Кейнс; а) теорія економічного зростання;

2. Ф. Перрі; б) посткейнсіанська концепція розподілу;

3. Е. Хансен; в) теорія індикативного планування;

4. Р. Харрод; г) теорія “ефективного попиту”;

5. Дж. Робінсон; д) неокейнсіанська теорія економічного циклу.

Завдання № 114. Кріпосне право в Україні було відмінено у:

а) 1848 р.; в) 1867 р.;

б) 1861 р.; г) 1906 р.

 

Завдання № 115. Столипінська аграрна реформа передбачала:

а) збереження общинної власності; в) капіталізацію с/г;

б) руйнування общини; г) переселення селянства.

Завдання № 116. “Воєнний комунізм“ – це ?

 

Завдання № 117. Який уряд найбільше піклувався розвитком народного господарства:

а) Генеральний секретаріат; в) уряд Директорії;

б) Гетьманський уряд;

Завдання № 118. Продрозкладка – це ?

Завдання № 119. Визначіть причини впровадження НЕПу (письмово) - ?

 

Завдання № 120. НЕП було прийнято на :

а) X зї’зд РКП(б);

б) XV зї’зд ВКП(б) ;

 

Завдання № 121. НЕП в Україні передбачала:

а) націоналізацію промисловості і сільського е) “воєнний господарства; комунізм”;

є) розвиток всіх форм торгівлі;

б) денаціоналізацію економіки; ж) натуральний обмін між містом і селом;

в) формування приватного з) соціальні реформи.

капіталу;

г) державне регулювання економіки;

д) формування трестів, концесій, кооперації;

 

Завдання № 122. Назвіть кооперативні обєднання в Україні періоду НЕПу (письмово) - ?

Завдання № 123. ГОЕЛРО – це (письмово) ?

Завдання № 124. Які грошові одиниці було введено в обіг у 1921 р.:

а) імперіали; в) карбованці;

б) рублі; г) червінці.

Завдання № 125. В який період реалізовувався перший п’ятирічний план:

а) 1921 – 1925 рр.; в) 1928 – 1932 рр.;

б) 1923 – 1928 рр.; г) 1927 – 1931 рр.

Завдання № 126. Назвіть найбільші новобудови в Україні періоду індустріалізації (письмово) - ?

Завдання № 127. Визначіть причини і наслідки голодомору 1932-1933 рр. (письмово).

Завдання № 128. “Державний соціалізм” 30-х років XX ст. передбачав:

а) інтенсифікацію економічного розвитку; е) екстенсивний розвиток екон.;

б) приватну власність; є) загальнодержавну власність;

в) економічні стимули праці; ж) позаекономічний примус.

г) автократію в управлінні економікою;

д) ліберальне управління господарством;

Завдання № 129. Визначіть наслідки Версальської системи для Західної України (письмово).

Завдання № 130. Причинами другої світової війни були:

а) диспропорції у світовому господарстві;

б) мілітаризація;

в) економічне зростання США;

г) відродження промислового потенціалу Німеччини;

д) економічна позиція Франції;

е) реваншизм;

є) боротьба за стратегічні ресурси;

ж) “політика умиротворення агресора”.

Завдання № 131. Політика “умиротворення агресора” – це (письмово) - ?

Завдання № 132. Найбільше ефективною соціально-економічною системою в ході другої світової війни, виявилася:

а) американська; г) німецька;

б) французька; д) британська;

в) радянська; е) японська.

 

Завдання № 133. План Маршалла передбачав:

а) соціально-економічні реформи;

б) державне регулювання економіки;

в) політичну стабілізацію;

г) подолання розрухи;

д) стабілізацію фінансового обігу;

е) надання фінансових субсидій;

є) перерозподіл колоній;

ж) зміну сфер економічного впливу;

з) уніфікацію митної системи;

и) вільне пересування робочої сили;

і) свободу підприємництва;

ї) підтримку американської політики.

Завдання № 134. “ Зворотний курс” Доджа – Макартура передбачав: - ?

 

Завдання № 135. Бреттон – Вудська система включає:

а) НАТО; г) РЕВ;

б) МВФ; д) МБРР;

в) Систему коригування фінансових курсів валют; е) СОТ.

 

Завдання № 136. Визначіть загальні тенденції розвитку світового господарства у 40 – 90-х рр. XX ст. (письмово): - ?

Завдання № 137. Термін “соціальне ринкове господарство” належить:

а) Дж. М. Кейнсу; г) П. Самуельсону;

б) М. Фрідмену; д) К. Менгеру;

в) А. Мюллєру-Армаку; е) В. Ойкену.

 

Завдання № 138. Назвіть основні теоретичні засади неолібералізму:

а) вільне ціноутворення і стабільність грошового обігу;

б) зростання обсягів державних замовлень, закупівлі і позик;

в) пріоритет приватної власності;

г) державне регулювання економіки;

д) соціальне вирівнювання за допомогою справедливого розподілу;

е) обмежена економічна роль держави.

Завдання № 139. Соціальне ринкове господарство передбачає:

а) вільну конкуренцію;

б) рівні можливості;

в) монополізм;

г) відсутність конкуренції;

д) акціонування капіталу;

е) тоталітаризм;

є) масове виробництво споживчих товарів;

ж) узгодження інтересів праці та капіталу;

з) обмеження конкуренції;

и) досягнення соціальної згоди.

Завдання № 140. “Рейганоміка” – це : - ?

 

Завдання № 141. Європейське Співтовариство утворилося:

а) 1945 р.; в) 1953 р.;

б) 1949 р.; г) 1957 р.

Завдання № 142. Чи входять до “G – 8” наступні країни:

а) США; д) Великобританія;

б) Росія; е) Італія;

в) Японія; є) Канада.

г) Німеччина;

Завдання № 143. Які етапи у своєму розвитку проходять інтеграційні процеси - ?

Завдання № 144. Д. Белл розробив:

а) економічнe теорію “прав власності”;

б) теорію постіндустріального (індустріально-технократичного суспільства);

в) соціально-правовий інституціоналізм;

г) концепцію “технотронної ери”;

д) теорію суспільного вибору.

 

Завдання № 145. Дж. Б’юкенен розробив::

а) економічнe теорію “прав власності”;

б) теорію постіндустріального (індустріально-технократичного суспільства);

в) соціально-правовий інституціоналізм;

г) концепцію “технотронної ери”;

д) теорію суспільного вибору.

 

Завдання № 146. Назвіть прихильників інституціоналізму з наведеного списку:

а) Р. Коуз; г) А. Пігу; є) Л. Вальрас;;

б) В. Мітчелл; д) Дж. Гелбрейт. ж) Ф. Ліст;

в) М. Фрідмен; е) Т. Веблен з) Г.Ч. Кері;

и) Дж. Коммонс.

 

Завдання № 147. Назвіть представників раннього інституціоналізму з наведеного списку:

а) А. Маршалл; д) Дж. Гелбрейт;

б) М. Фрідмен; е) В. Мітчелл;

в) Т. Веблен; є) В. Ойкен;

г) Ф. Ліст; ж) Дж. Коммонс.

 

Завдання № 148. Західно українські землі були включені до складу України:

а) 1945 р.; в) 1943 р.;

б) 1939 р.; г) 1941 р.

Завдання № 149. Які галузі господарства України відбудовувалися у повоєнний період першочергово:

а) сільське господарство; г) металургійна;

б) паливно - енергетична; д) машинобудівна.

в) легка;

Завдання № 150. Яку реформу було започатковано 14 грудня 1947 р.:

а) податкову; в) соціальну;

б) грошову; г) політичну.

Завдання № 151. Реформи М.С. Хрущова передбачали:

а) відмову від тоталітаризму; д) волюнтаризм у сільському господ.;

б) госпрозрахунок; е) вирішення житлової проблеми;

в) створення раднаргоспів; є) конфлікт із Заходом;

г) децентралізацію управління; ж) “політику відлиги”.

 

Завдання № 152. Реформи О. Косигіна передбачали:

а) посилення директивного планування; д) інвестування сільського господ.;

б) контроль над діяльністю підприємств; е) підвищення ефективн. виробн.;

в) внутрішньогалузевий госпрозрахунок; є) застій в економіці.

г) самофінансування;

Завдання № 153. Наведіть приклади великих підприємств, що стали до ладу у роки повоєнної відбудови на Україні (письмово): - ?

Завдання № 154. Яким шляхом розвивалося господарство України у 70 – 80-х рр.. XX ст.:

а) інтенсивним; б) екстенсивним;

Завдання № 155. До основних галузей індустріальної України слід віднести – (письмово)?

Завдання № 156. Які великі транзитні газопроводи були збудовані на території України у 70 – 80-х рр.. XX ст.: - (письмово) - ?

Завдання № 157. “Декларацію про державний суверенітет України” було прийнято:

а) 1985 р.; в) 1991 р.;

б) 1990 р.; г) 1994 р.

Завдання № 158. Закон України “Про економічну самостійність України прийнято”:

а) у липні 1990 р.; в) у серпні 1990 р.;

б) у серпні 1991р.; г) у грудні 1991 р.

 

Завдання № 159. В “Основних напрямках економічної політики в умовах незалежності” передбачалося:

а) розширення військового комплексу; д) модернізацію виробництва;

б) проведення конверсії; е) пріоритетний розвиток металургії.

в) державні дотації підприємствам;

г)закриття нерентабельних підприємств; .

 

Завдання № 160. Виберіть із наведеного списку терміни, поняття і визначення, які характеризують “змішану економіку”:

а) революційний перехід до соціалізму;

б) поступове реформування відносин власності;

в) директивне планування, державний контроль за цінами, рівнем доходів, суспільні фонди споживання;

г) комунітаризм та конкуренція;

д) індивідуалізм та конкуренція;

е) розвиток демократичних форм контролю за виробництвом з боку його суб’єктів та держави;

є) вільне ціноутворення;

ж) перерозподіл державою національного доходу на користь соціальної сфери.

 

Завдання № 161. Виберіть терміни, поняття і визначення, які характеризують учення представників радянської школи політекономії:

а) суспільні фонди споживання;

б) саморегулювання економіки;

в) три фактори виробництва;

г) індивідуалізм та конкуренція;

д) об’єкт дослідження, що обмежується матеріальною сферою виробництва;

е) метод національних рахунків, що базується на міновій концепції;

є) балансовий метод, що базується на концепції трудових витрат;

ж) об’єктивна природа економічних законів;

з) основною умовою економічної рівноваги є планування народногосподарського розвитку;

и) основною умовою становлення соціалізму є встановлення суспільної власності на засоби виробництва;

і) вимірювання вартості через показники витрат факторів виробництва;

ї) невтручання держави як запорука ефективної дії механізмів саморегулювання.

 

Завдання № 162. Назвіть проблеми теоретичних дискусій 20—30-х рр. ХХ ст. в СРСР:

а) аграрні; е) кредиту і грошового обігу;

б) демографічні; є) поліпшення матеріального

в) госпрозрахунку; становища населення;

г) світового ринку; ж) екологічні;

д) методологічні й з) відтворення, планування,

загальнотеоретичні;

 

Завдання № 163. М. Фрідмен розробив:

а) доктрину неокласичного відродження;

б) теорію “раціональних очікувань”;

г) “монетаризм”;

 

Завдання № 164. Дж. Робінсон обгрунтувала:

а) теорію недосконалої конкуренції;

б) концепцію “ідеальних типів господарських систем”;

в) теорію монополістичної конкуренції;

г) теорію ефективної конкуренції.


Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  3. III. Актуалізація набутих знань
  4. III. Контроль знань
  5. IV. Закріплення й узагальнення знань
  6. IV. Питання самоконтролю.
  7. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  8. IІ. Актуалізація опорних знань учнів.
  9. V. Закріплення знань
  10. V. Засвоєння знань
  11. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  12. VI. Узагальнення та систематизація знань




Переглядів: 2315

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ ДО СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ | ЕКЗАМЕНАЦІЙНІ ПИТАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.063 сек.