Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Цілі та роль інформаційних потоків у системі логістичного управління підприємством

ТЕМА 8. ІНФОРМАЦІЙНА ЛОГІСТИКА

ЗАПИТАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЮ

1. Дайте визначення поняття «матеріальний запас».

2. Які основні причини змушують підприємців створювати матеріальні запаси?

3. Перелічіть відомі вам види матеріальних запасів.

4. Що собою являє гарантійний запас?

5. Опишіть систему управління запасами з фіксованим розміром замовлення.

6. Які регулюючі параметри даної системи?

7. Як визначити оптимальний розмір замовлення?

8. Розкрийте сутність системи управління запасами з фіксованою періодичністю замовлення.

9. Проведіть порівняльну характеристику основних систем управління запасами.

10.Поясніть сутність АВС- ХYZ-аналізу.

11.Охарактеризуйте систему управління запасами з встановленою періодичністю поповнення запасів до певного рівня.

 

План

8.1. Цілі та роль інформаційних потоків у системі логістичного управління підприємством

8.2. Логістичні інформаційні системи

8.3. Сучасні інформаційні технології в логістиці: електронний обмін даними (EDI), автоматизована ідентифікація

Сучасний стан логістики багато в чому визначається бурхливим роз­витком і впровадженням в усі сфери інформаційних тех­нологій. Реалізація більшості логістичних концепцій і систем була б не­можливою без використання швидкодіючих комп'ютерів, локальних об­числювальних мереж, телекомунікаційних систем та інформаційно-про­грамного забезпечення. Значення інформаційного забезпечення логістичного процесу настільки важливе, що багато фахівців особливо виділяють інформаційну логістику, яка має самостійне значення у бізнесі та управлінні інформаційними потоками і ресурсами [1, 3, 20, 24].

Інформаційна логістика організовує потік даних, що супроводжу­ють матеріальний потік, і є тією істотною для підприємства ланкою, яка пов'язує постачання, виробництво і збут. Вона охоплює управління всіма процесами переміщення і складування реальних товарів на підприємстві, дозволяючи забезпечувати своєчасну доставку цих то­варів у необхідних кількостях, комплектації, якості з точки їх виник­нення в точку споживання з мінімальними витратами й оптимальним сервісом [13].

Інформація виступає рушієм діяльності логістичної системи і три­має її відкритою – здатною пристосовуватися до нових умов. У зв'яз­ку з цим одним із ключових понять логістики є поняття інформаційно­го потоку. У загальному вигляді інформаційний потік є переміщенням у дея­кому середовищі даних, виражених у структурованому вигляді [22].

Щодо логістики інформаційний потік – це сукупність циркулю­ючих у логістичній системі, між логістичною системою і зовнішнім се­редовищем повідомлень, необхідних для управління і контролю за логістичними операціями [3].

Взаємозв'язок матеріального та інформаційного потоків є очевидним, однак відповідність одного потоку іншому є умовною. Власне кажучи, вміст матеріального потоку, як правило, відображають дані інформаційно­го потоку, але за часовими параметрами вони можуть не збігатися. На практиці в логістичних системах матеріальні та інформаційні потоки нерідко випереджають або запізнюються один щодо одного.

Зростання ролі інформаційних потоків у сучасній логістиці обумов­лено такими основними причинами [24]:

-для споживача інформація про статус замовлення, наявність това­ру, строки постачання, відвантажувальні документи і т.п. є необхідним елементом споживчого логістичного сервісу;

- з позицій управління запасами в логістичному ланцюзі наявність повної та достовірної інформації дозволяє скоротити потребу в запасах і трудових ресурсах за рахунок зменшення невизначеності рівня попиту;

- інформація збільшує гнучкість логістичної системи щодо того, як, де і коли можна використовувати ресурси для досягнення конкурентних переваг.

Важливість інформаційних потоків насамперед полягає в тому, що на них заснована підсистема управління організацією відповідного рівня і від ступеня наповнення інформаційної системи, якості і своєчасності інформації залежить ефективність системи управління загалом.

Завдяки функціонуванню системи управління підприємством досягається виконання цілей підприємства визначеного рівня.. Звичайно прийнято виділяти чотири рівні «сходинок цілей» підприємства (природно, для досягнення цілей кожного рівня необхідна певна інформація). Відповідно інформаційну піраміду підприємства доцільно уявити у вигляді чотирирівневої піраміди (рис. 8.1) [20].

Найнижчий рівень піраміди стосується окремих угод і запитів. Тут опрацьовується інформація, яка відповідає таким діям: надходження замовлення, опрацювання замовлення, визначення шляхів транспортування, видів транспорту і т.д. Швидкість інформаційного потоку дуже важлива. Чинний персонал – це безпосередні виконавці (клерки). Оскільки їхня робота здійснюється в безпосередньому зв’язку із ринком, їм насамперед необхідна постійна наявність даних про прийняття від клієнтів замовлення – розмір і термін реалізації, повсякденні потреби підприємства, а також про те, де найкраще розміщати свої замовлення, які можливості складування в постачальника і, що найважливіше для вищих рівнів управління підприємством, – чи можна використовувати цю інформацію як елемент сили тиску в безпосередніх торгових переговорах із контрагентами.

 

 

Характер управлінських рішень
Межі функціонування інформації


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. Oracle Управління преміальними
  5. А. Видання прав актів управління
  6. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  7. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  8. Адаптивні організаційні структури управління.
  9. Адміністративне право і державне управління.
  10. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.
  11. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  12. Адміністративні методи управління




Переглядів: 1137

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Використання АВС та ХУZ- аналізу для визначення логістичної стратегії управління запасами | Логістичні інформаційні системи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.