Експрес-аналіз маркетингової діяльності організації можна здійснити за певною методикою (табл. 3.7).
Таблиця 3.7
Важливим елементом прийняття рішення про доцільність виходу на новий ринок є вартість створення, перекупівлі чи переорієнтації на свій бік каналів збуту. Формально баланс потенційних вигод і витрат можна представити у вигляді:
(Pn— Сn) ⋅ Qn= Сni+ Sni⋅ αi+ Сz, (3.1)
де i — індекс ринку, а також фірм, що працюють на ньому (сукупності конкурентів); n — індекс нової фірми, що планує увійти на цей ринок, потіснивши конкурентів; Pn — ціна за одиницю продукції, яку збирається запропонувати нова фірма; С — собівартість одиниці продукції n-ї фірми; Q — очікувані обсяги продажу на i-му ринку; Сni — вартість придбання або переорієнтації каналів збуту на i-му ринку для n-ї фірми; С — інші витрати, які пов’язані з виходом на i-й ринок; Sn— оцінка фінансових втрат, які може зазнати n –а фірма, якщо вихід на новий i-й ринок заблоковано; Хi — вірогідність отримати відсіч з боку працюючих на i-му ринку конкурентів.
При чому обов’язковою умовою є: Pn < Pi. Основна причина передачі виробником функції збуту посередникам — зменшення своїх витрат на реалізацію або збільшення частки на ринку при тих самих витратах [3].
5. Виробництво. Фактично при діагностуванні виробничої діяльності, треба зосередити свою увагу на таких напрямах (табл. 3.8):
Діагностику виробничо-господарської діяльності доцільно здійснювати на основі експрес-аналізу (табл. 3.9).
6. Інноваційна діяльність.Необхідно визначити роль досліджень і експериментальних розробок у розвитку діяльності організації. Треба дослідити взаємозв’язки, що існують у повному циклі «дослідження — експериментальні розробки — виробництво — збут продукції». При діагностуванні фірми треба розглянути витрати на дослідження та експериментальні розробки, оскільки ці витрати характеризують зв’язки між управлінням галуззю промисловості та фірмою, швидкість впровадження результатів досліджень і експериментальних розробок у виробництво, труднощі впровадження, кваліфікацію професійних працівників зі складу основного персоналу, а також основні досягнення у відповідних підрозділах.