При аналізі маркетинг-логістики треба виходити, насамперед, із тих завдань, які стоять перед нею. Це, зокрема, підвищення рівня обслуговування споживачів та зменшення витрат на розподіл товарів, які несе підприємство.
До показників, що визначають рівень обслуговування покупців, відносяться:
– терміни виконання замовлень;
– дотримання умов договору на поставку товарів споживачам;
– величина товарних запасів, які дозволяють задовольняти потреби покупців у виробах відповідного асортименту за обсягом та якістю.
Для аналізу виконання умов договору доцільно використовувати зведений узагальнюючий показник. Ним може бути коефіцієнт виконання умов окремого договору. Оскільки порушення останніх приводить до санкцій, то вказаний коефіцієнт може розраховуватися за наступною формулою:
,
де Квуді – коефіцієнт виконання умов і-ого договору на поставку товарів споживачам;
ВС – величина санкцій за порушення умов договору, тис. грн.;
ОПД – обсяг продажу товарів згідно договору, тис. грн.
Загальний коефіцієнт виконання умов договорів поставок в цілому по підприємству визначається на основі індивідуальних коефіцієнтів таким чином:
де Квдп – загальний коефіцієнт виконання умов договорів поставок по фірмі;
Пзпі – питома вага поставок товарів за і-тим договором в сумарній їх величині.
При аналізі виконання завдань, спрямованих на зменшення витрат, які несе підприємство внаслідок розподілу товарів, можуть бути застосовані такі показники як:
– розмір затрат на підготовку до відправлення споживачам готової продукції;
– обсяг затрат на складування та обробку вантажів;