Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Гуманізм, демократизм, пріоритетність загальнолюдських духовних цінностей.

Забезпечення рівних умов для повної реалізації здібностей, таланту, всебічного розвитку особистості.

Принципи освітньої політики в Україні

Згідно статті 6 Закону України “Про освіту” освітня політика України ґрунтується на принципах (від лат. principium – основа, начало), орієнтованих на досягнення національною системою вищої освіти сучасного світового рівня, відродження її самобутнього національного характеру, докорінне покращення змісту, форм і методів навчання у ВНЗ, збільшення інтелектуального потенціалу країни.

Охарактеризуємо коротко сутність цих принципів та узагальнимо знання про систему принципів у вигляді схеми.

1) Доступність усіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою, для кожного громадянина. Згідно цього принципу кожна людина має право вільного вибору на певних умовах будь-якого типу ВНЗ. Принцип доступності реалізується через можливість безкоштовного навчання в усіх типах навчальних закладів і забезпечення студентів стипендією.

Навчальні плани ВНЗ у своїй структурі мають дисципліни, які передбачають як професійну підготовку майбутніх фахівців, та і їх всебічний розвиток. З цією метою студентам забезпечується право самостійного вибору окремих предметів, спеціальних (елективних) курсів тощо.

Розпочинаючи з 2007 року Міністерство освіти і науки України розпочало здійснення широкого комплексу заходів щодо забезпечення рівного доступу громадян вищої до вищої освіти. Реалізація цього принципу має відбуватися за трьома напрями:

- розширення доступу молоді до здобуття вищої освіти;

- забезпечення об’єктивності, відкритості, прозорості, демократичності при проведенні вступних випробувань та зарахуванні абітурієнтів, зокрема за рахунок масового запровадження незалежного оцінювання знань випускників загальноосвітніх закладів освіти, активної участі громадськості у реалізації контрольних функцій процесу вступу до ВНЗ;

- формування у громадян особистої і суспільної мотивації до здобуття вищої освіти.

Особливої уваги потребує розробка нормативної бази щодо створення системи морального і матеріального заохочення обдарованої молоді – студентів, які стали переможцями Всеукраїнських та міжнародних студентських олімпіад, Всеукраїнських конкурсів студентських наукових робіт, що сприятиме підвищенню авторитету цієї діяльності та активізації наукового пошуку студентів і науково-педагогічних працівників, які їх готують.

Навчально-виховний процес у вищій школі має орієнтовуватися на зміцнення єдності людини, народу і держав.

Викладачів і студентів слід вважати повноправними суб’єктами системи вищої освіти, які мають право вибору навчального закладу, право брати участь у вирішенні актуальних проблем ВНЗ та право на індивідуальні форми досягнення освітньої мети.

Гуманізація освіти – орієнтація освітньої системи на розвиток і становлення відносин взаємної поваги студентів і викладачів, які ґрунтуються на повазі прав кожного, збереженні їх почуття власної гідності і розвитку особистісного потенціалу. Загальною світовою тенденцією постає розвиток академічних свобод, створення умов для педагогічних інновацій і міжнародного співробітництва, стимулювання студентського самоврядування як важливого чинника модернізації вищої школи, формування у майбутніх фахівців навичок управлінської та організаторської роботи. Нам слід вивчати і використовувати накопичений століттями досвід студентського самоврядування Сорбонни, студентських братств Оксфорда, Кембриджа, де функціонують студентські спілки, студентські уряди або студентські ради, упроваджувати це надбання у вітчизняний досвід, який потребує подальшого збагачення новітніми демократичними ідеями.


Читайте також:

  1. V Суттю Я-концепції стає самоактуалізація в межах моральних правил і більше значимих особистісних цінностей.
  2. Аксіологія як наука про цінності. Філософські концепції цінностей.
  3. Анімізм – уявлення про існування духовних істот та віра в можливість спілкування з ними.
  4. Виконавча владабазується на певних принципах: пріоритет прав людини, демократизм, законність, рівноправність громадян у державному управлінні, гласність.
  5. Відносини власності виникають між людьми з приводу привласнення матеріальних і духовних благ. Привласнення означає відношення людей до певних речей як до своїх.
  6. Відносини власності виникають між людьми з приводу привласнення матеріальних і духовних благ. Привласнення означає відношення людей до певних речей як до своїх.
  7. Впровадження та дотримання чесності і етичних цінностей.
  8. Забезпечення зберігання матеріальних цінностей.
  9. ІІ. У сфері задоволення духовних потреб людини
  10. Культура, гуманізм, прогрес
  11. НЕ 1. 4 Проблема загальнолюдських цінностей у психології




Переглядів: 1657

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Структура вищої освіти в Україні | Взаємозв’язок з освітніми системами інших країн, відповідність вищої освіти України світовому рівню.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.