Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Різновиди організації групових позакласних занять

План.

ЛЕКЦІЯ 13

ПОЗАКЛАСНА РОБОТА З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ СЕРЕДНЬОГО ТА СТАРШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ (ПРОДОВЖЕННЯ)

1. Різновиди організації групових позакласних занять.

2. Різновиди та планування масових фізкультурних заходів.

3. Шкільні колективи фізичної культури.

4. Педагогічне керівництво позакласною роботою з фізичного виховання.

 

Різні варіанти організації групових позакласних занять із учнями середнього та старшого шкільного віку зумовлені неоднорідністю школярів за віком, фізкультурним інтересам, рівнем фізичної підготовленості.

Секції загальної фізичної підготовки є фактично однією з форм додаткової роботи з предмету "Фізична культура" і водночас перехідною ланкою до спеціалізованих спортивних занять. У таких секціях займаються учні середніх і старших класів, які бажають покращити свою фізичну підготовленість, а також визначити інтереси й можливості для спеціалізації в певному виді спорту. Як правило, в таких секціях формуються навчальні групи кількістю 20-25 осіб у відповідності з віком і статтю, рівнем фізичної підготовленості. Заняття, як правило, проводяться під керівництвом учителя з фізичної культури на спортивному майданчику чи в шкільному спортивному залі 2 рази на тиждень, кожне з них триває по 45-60 хвилин.

Основними задачами діяльності таких секцій є: 1) залучення якомога більшої кількості школярів до організованих занять фізичними вправами; 2) сприяння у виборі спортивної спеціалізації; 3) покращення фізичної підготовленості учнів і на цій основі сприяння успішному виконанню вимог шкільної навчальної програми з фізичної культури.

Фізкультурні групи, що комплектуються з урахуванням інтересів учнів, відрізняються від зазначених секцій підходом до комплектування груп, плануванням роботи, більш диференційованою спрямованістю засобів, іноді термінами функціонування. Сама назва свідчить про те, що тут на перший план виходять інтереси учнів, їхнє бажання засвоїти саме певні види й комплекси вправ, які відповідають тому чи іншому напрямку, виду оздоровчої фізичної культури чи спорту. Головна задача таких груп – задоволення особистих інтересів і потреб учнів у галузі фізичної культури та спорту. Також ці групи розв'язують і допоміжні задачі: навчитися елементарним організаторським і методичним знанням, набути навичок, необхідних для самостійних занять, здійснення суспільно-корисної діяльності в галузі фізичної культури, виховати в собі потреби систематично виконувати фізичні вправи.

Спектр вибору таких видів може бути дуже широким. Так, можуть бути організовані групи оздоровчого бігу, стрибків, лижної підготовки, східних єдиноборств, певного виду аеробіки, оздоровчого плавання (за наявності в навчальному закладі басейну), різноманітних видів сучасного фітнесу тощо. При цьому слід враховувати, що останнього часу серед частини молоді збільшується популярність занять тими фізичними вправами, основу яких складають національні види єдиноборств, різного роду авторські оздоровчі системи, з'являється все більше нових варіантів занять фізичними вправами, наприклад, фітбол, степ-аеробіка, спінбайк-аеробіка і т. п. Ви можете досконало вивчити ці й подібні види оздоровчої фізкультури й організувати відповідні фізкультурні групи, які будуть користуватися значною популярністю в учнів, якщо вам вдасться їх зацікавити.

Звичайно, організація позакласних занять у таких групах вимагає наявності в навчальному закладі відповідних умов – спортивних залів, басейнів, різноманітних тренажерів, оригінального інвентарю й обладнання, а також залучення до занять відповідних фахівців-інструкторів з різних видів оздоровчої фізкультури і спорту. Іншими словами, йдеться про вельми потужну спортивну базу. На жаль, в Україні переважна більшість середніх навчальних закладів такої бази не має, що максимально обмежує або повністю унеможливлює формування груп, які комплектуються з урахуванням інтересів учнів. Будемо сподіватися, що в майбутньому ситуація зміниться на краще.

Спортивні секції та групи початкової підготовки дитячо-юнацьких спортивних шкіл для учнів, які бажають займатися обраним видом спорту, виконують наступні специфічні функції: 1) залучення найбільш підготовлених школярів до систематичних занять спортом, поступовий перехід учнів до спортивної спеціалізації; 2) послідовне вдосконалення учнів в обраному виді спорту, підготовка на цій основі до виконання вимог спортивної класифікації; 3) підготовка школярів до участі в змаганнях різних рівнів за команду свого навчального закладу; 4) набуття знань і навичок щодо інструкторської роботи й суддівства змагань з обраного виду спорту.

Як правило, при організації таких секцій і груп перевага надається тим видам спорту, заняття якими вирізняються відносною простотою організації, не вимагають складного й коштовного обладнання, можуть охопити значну кількість школярів середніх і старших класів, мають прикладне значення й можливості для різнобічної підготовки учнів, а також тією чи іншою мірою пов'язані зі змістом шкільної програми з фізичної культури. На період підготовки команд до участі у позашкільних змаганнях можуть створюватися додаткові секції, які працюють тимчасово. До цього додам, що проводити конкурсний відбір до таких секцій і груп неприпустимо, оскільки це обмежує можливості учнів у виборі спортивної спеціалізації і взагалі суперечить основним задачам позакласної роботи з фізичного виховання.

 


Читайте також:

  1. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  2. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  3. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  4. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  5. Акти з охорони праці в організації.
  6. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  7. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  8. Алгоритмічна конструкція повторення та її різновиди: безумовні цикли, цикли з після умовою та з передумовою.
  9. Аналіз сильних та слабких сторін організації
  10. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  11. База управлінських рішень і закони організації.
  12. Базові напрями організації захисту інформації ІКСМ.




Переглядів: 898

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі навчального дня | Різновиди та планування масових фізкультурних заходів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.03 сек.