Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Різновиди та планування масових фізкультурних заходів

Як ми з'ясували на попередній лекції, масові позакласні фізкультурні заклади мають здебільшого епізодичний характер. Але так буває не завжди. Іноді їхнє проведення стає традиційним, особливо тоді, коли школярів приваблюють їхня доступність, відсутність суворої регламентації, можливості широкого прояву емоцій та індивідуальних здібностей, а іноді навіть барвистість чи оригінальність зовнішнього оформлення. Отже, традиційними їх може зробити популярність серед школярів. В останньому випадку такі заходи можуть включатися в загальний шкільний план роботи. В такому разі вони потребують планування, тому, крім різновидів, ми розглянемо також основні принципи їхнього планування.

Туристські походи можуть організовуватися як у рамках позакласної, так і позашкільної роботи з фізичного виховання учнів середнього та старшого шкільного віку, залежно від організації, маршруту, тривалості. Вони дозволяють розв'язувати цілий комплекс як оздоровчих, так і освітніх, і виховних задач. Найголовніші з них такі: 1) виховання фізичних якостей; 2) виховання витривалості; 3) загартування; 4) формування прикладних навичок і знань з організації та проведення самодіяльних походів; 5) набуття додаткових знань із природознавчих дисциплін (ботаніки, метеорології тощо); 6) виховання моральних і вольових якостей. Розв'язання цих задач забезпечується широким використанням сил природи, активних засобів переміщення у просторі, необхідністю подолання об'єктивних труднощів, підпорядкування загальним правилам для всіх учасників, а також тематичною спрямованістю походів, ознайомленням із природою, культурою, історією рідного краю, місцевості. Водночас туристський похід є однією з форм організації вільного часу, суспільно-корисної (наприклад, краєзнавчої чи археологічної) діяльності.

Туристські походи можуть стати систематичними, якщо в навчальному закладі налагоджено організацію туристської роботи, в якій беруть участь фахівці з фізичного виховання, краєзнавства, історії тощо. Керувати туристськими походами можуть як учителі з фізичної культури, так і інші педагоги чи батьки когось із учнів. Зміст їхньої підготовки можуть складати, крім іншого, проведення семінарів з керівниками походу чи їхніми помічниками чи практичних занять із учнями щодо навчання елементарним прийомам туристської техніки й тактики.

Шкільні та інші змагання організуються з метою розв'язання наступних задач: 1) сприяння покращенню фізичної підготовленості школярів; 2) об'єктивна оцінка якості організації фізкультурно-спортивної роботи в навчальному закладі; 3) виявлення школярів, найсильніших в опануванні певного виду спорту, і кращих шкільних команд; 4) сприяння пропаганді фізичної культури і спорту в учнівському середовищі. У шкільних змаганнях можуть брати участь команди окремих класів, фізкультурних груп, спортивних секцій, класів однієї учбової паралелі. У змаганнях між навчальними закладами можуть брати участь команди всього навчального закладу. Можна організувати й змагання за участю школярів різних вікових груп, але в такому випадку буде доцільним або заздалегідь вирівняти можливості учасників (шляхом гандикапів), або при підведенні підсумків застосувати спеціальні таблиці, що дозволять оцінити результати за очками у відповідності з віком учасників. За характером заліку змагання можуть бути: індивідуальні (визначається місце кожного учасника), командні (визначаються місця команд), індивідуально-командні (визначаються індивідуальні й командні місця).

Найбільшого педагогічного ефекту при проведенні масових змагань можна буде досягти, якщо ви будете дотримуватися наступних умов: 1) своєчасне ознайомлення учнів з положенням та умовами проведення змагань; 2) простота організації змагань і системи заліку (це дозволяє залучити школярів до організації та суддівства); 3) барвистість оформлення; 4) своєчасність підготовки місць змагань; 5) незначна тривалість змагань (в іншому разі знижуються емоційність та інтерес до них учасників); 6) забезпечення кваліфікованого та об'єктивного суддівства; 7) дотримання медичних і санітарних вимог; 8) оперативне підведення підсумків з можливим наданням про результати в процесі змагань.

Свята фізичної культури (спортивні свята) та спортивні розваги – масові видовищні заходи показового та розважального характеру, які насамперед сприяють пропаганді фізичної культури в учнівському середовищі. Конкретними задачами таких заходів є: 1) демонстрація спортивних досягнень і досягнень учнів у галузі фізичного виховання; 2) підведення підсумків за певний період роботи. Свята фізичної культури можуть бути присвячені певним знаменним датам, подіям у житті навчального закладу, в національному чи міжнародному спортивному житті. Вони набувають оздоровчого значення за умови насичення їх тими специфічними заходами, в яких могли б узяти участь усі глядачі. Це можуть бути рухливі ігри, конкурси на краще виконання простих вправ (наприклад, комплексів фізкультурних пауз) і т. п. Включати до програми свят масові тривалі змагання я не рекомендую. Загалом тривалість свята фізичної культури не має перевищувати 2 годин.

Програму такого свята можна побудувати за наступною схемою (пропоную її вам як один із варіантів): 1) урочисте відкриття (побудова учасників, переднє слово до них); 2) нагородження переможців шкільних чи інших змагань; 3) масові показові виступи учнів; 4) масові ігри, конкурси, розваги; 5) виступи спеціально запрошених спортсменів; 6) урочисте закриття (вручення призів і нагород, заключний марш-парад).

В рамках масових фізкультурних заходів можна також організовувати щомісячні дні здоров'я та спорту, проводити оздоровчі прогулянки.

Далі коротко ознайомимося з принципами планування масових фізкультурних заходів. Основним документом планування таких заходів є, як правило, календарний план, який визначає терміни проведення, впорядковує роботу вчителів, фахівців та учнів з підготовки заходів, забезпечує цілеспрямованість підготовки учнів у секціях і групах. План складають учителі (вчитель) з фізичної культури або рада колективу з фізичної культури, а затверджує директор навчального закладу. В плані повинно бути відбито спадковість у масштабах заходів, термінах їхнього проведення, вимогах до рівня підготовленості учасників. Рекомендую наступний взірець форми такого плану: 1) найменування заходу; 2) терміни проведення; 3) місце проведення; 4) учасники заходу; 5) особи, відповідальні за його проведення; 6) фіксація виконання.

Якщо говорити про планування проведення шкільних та інших змагань, то перше місце в ньому посідає розробка положення про змагання. Пропоную наступний взірець такого положення, в якому розкриті: 1) вид спорту; 2) характер змагань (наприклад, індивідуальне, індивідуально-командне); 3) мета й задачі; 4) характеристика учасників (вік, стать, кількісний склад команд, спортивна кваліфікація й т. п.); 5) місце й терміни проведення; 6) принципи керівництва (прізвища, функції); 7) програма; 8) порядок та умови заліку; 9) умови й порядок нагородження переможців; 10) порядок подачі й розгляду протестів; 11) порядок і терміни представлення заявок.

 


Читайте також:

  1. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  2. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  3. Алгоритмічна конструкція повторення та її різновиди: безумовні цикли, цикли з після умовою та з передумовою.
  4. Аналіз ефективності системи антиризикованих заходів
  5. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  6. Бар’єри стратегічного планування та заходи щодо їх подолання
  7. Бізнес-план як один із головних інструментів редакційного планування
  8. Бізнес-планування
  9. Бізнес-планування інвестиційного проекту. Розробка планів фінансового проекту
  10. Бізнес-планування, його суть та призначення
  11. Бюджетне планування
  12. Бюджетне планування та прогнозування.




Переглядів: 912

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Різновиди організації групових позакласних занять | Шкільні колективи фізичної культури

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.