Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Оплата послуг з утримання бюджетних установ (1150)

7. Оплата комунальних послуг та енергоносіїв (1160)

8. Субсидії і поточні виплати (1300)

9. Капітальні видатки (2000)

10. Придбання основного капіталу (2100). Ця категорія включає в себе наступні статті:

· Придбання виробничого обладнання та предметів довгострокового використання для реалізації багатоцільових проектів (2111)(обладнання, транспортні засоби, станки, бурове обладнання, племінна худоба).

· Придбання невиробничого обладнання та предметів довгострокового використання для реалізації багатоцільових проектів (2112)(придбання меблів для установи, дитячих установ, меблів для медичних закладів, бібліотечних і музейних фондів, комп’ютерної техніки, спортивного обладнання).

 

11. Капітальне будівництво (2120).

12. Капітальний ремонт (2130) .Ця категорія включає в себе наступні статті:

· Капітальний ремонт житлового фонду (2131)

· Капітальний ремонт виробничих об’єктів та обладнання (2132)

· Капітальний ремонт об’єктів соціально-культурного призначення (2133)

· Реставрація пам’ятників архітектури (2135)

· Інший капітальний ремонт (2136)

13. Придбання землі та нематеріальних активів (2300)(нематеріальні активи: права користування природними ресурсами, права на знаки для товарів, права на винаходи, авторські права)


3. Порядок складання, розгляду і затвердження кошторису доходів і видатків

Установи і організації, які утримуються за рахунок коштів бюджету, для забезпечення своєї діяльності і виконання покладених на неї функцій складає і затверджує кошторис доходів і видатків у відповідності з бюджетним призначенням, встановленим Законом України про Державний бюджет.

Бюджетне призначення – це повноваження надане головному розпоряднику коштів надавати бюджетні асигнування на конкретні заходи за рахунок коштів відповідного бюджету.

Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів доходів та видатків бюджетних установ затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 09.01.2000 р. №17

Кошторис доходів і видатків б/у являє собою плановий документ, що підтверджує повноваження відносно отримання доходів і здійснення витрат пов’’язаних з діяльністю установи протягом року.

Існують наступні види кошторисів: індивідуальні, зведені і кошториси на централізовані заходи.

Індивідуальні кошториси складаються кожною б/у по кожній функції яку вона виконує

Зведені кошториси – це зведення показників індивідуальних кошторисів розпорядників бюджетів нижчестоячого рівня.

В кошториси на централізовані заходи включаються асигнування тільки в тих випадках, коли проведення таких заходів за рахунок коштів бюджету дозволено законодавством України.

Процес планування у бюджетних установах починається зі складання проектів кошторисів доходів і витрат. Підставою для цього є данні про граничні обсяги витрат загального фонду проекту відповідного бюджету на наступний рік, які доведені органами мінфіну України до головних розпорядників коштів.

Кошторис доходів і витрат б/у складається з двох частин: загального фонду і спеціального фонду.

В загальному фонді кошторису приводяться кошти , що надходять з Державного бюджету, за рахунок яких утримується ця бюджетна установа.

Спеціальний фонд кошторису містить об’єм надходжень із спеціального фонду бюджету і їх розподіл у відповідності з економічною класифікацією на здійснення витрат спеціального призначення, а також на реалізацію приоритетних заходів, пов’язаних з виконанням організацією основних функцій.

Згідно із Законом №17 установи і організації, які утримуються за рахунок коштів бюджету мають право приймати зобов язання і витрачати бюджетні кошти на цілі і в межах встановлених кошторисами і планами асигнувань.

План асигнувань із загального фонду бюджету установ являє собою помісячний розподіл витрат, затверджених по кошторису для загального фонду, і регламентує взяття установою зобов язань (придбання товарів, робіт, послуг), заключення договорів та здійснення інших аналогічних операцій на протязі бюджетного року.

Механізм складання, розгляду і затвердження кошторису доходів і видатків бюджетної установи можна розбити на декілька етапів.

1. Складання проектів кошторисів

Міністерство фінансів України , Міністерство фінансів Автономної Республіки Крим, місцеві фінансові органи повідомляють головним розпорядникам бюджетних коштів данні про граничні витрати загального фонду проекту відповідного бюджету на наступний рік, що і є основою для складання проектів кошторисів.

Для правильної і своєчасної організації роботи по складанню проекту кошторису головним розпорядником коштів здійснюються наступні заходу:

· Встановлюються для головних розпорядників граничні об єми витрат за рахунок загального фонду бюджету, строк представлення проектів бюджету і дають вказівки по їх складанню.

· Розробляють і повідомляють розпорядникам нижчого рівня відповідні показники які необхідні для вірного визначення витрат в проектах кошторисів.

· Забезпечують складання проектів кошторисів на централізовані заходи

Планування дохідної і витратної частини кошторису проводяться з урахуванням наступних вимог .

В дохідній частині проекту кошторису вказуються планові об єми асигнувань, які необхідно направити на покриття витрат бюджетної установи за рахунок загального і спеціального фонду проектів відповідних бюджетів.

При формуванні дохідної частини спеціального фонду враховуються наступні показники: об єм наданих платних послуг, а також інші розрахункові показники (площа приміщень і вартість обладнання, кількість місць в гуртожитку і т.д.) і розмір плати в розрахунку на одиницю показника.

На основі вказаних показників визначається сума доходів на наступний рік по кожному джерелу надходження.

У витратній частині проекту кошторису визначаєтьсязагальна сума витрат бюджетної установи в розрізі кодів економічної класифікації. В кошторис можуть включатись тільки ті витрати, необхідність яких обумовлюється характером діяльності даної установи. Всі витрати , які включені до кошторису повинні бути обґрунтовані відповідними розрахунками по кожному коду економічної класифікації.

Одночасно з проектом кошторису подається штатний розпис бюджетної установи.

Складені проекти кошторисів доходів та видатків і планів асигнувань , бюджетні установи представляють для розгляду і затвердження вище стоячим розпорядникам у встановлені строки.


2. Розгляд і затвердження кошторисів.

В недільний строк після опублікування закону України про Державний бюджет України до головних розпорядників грошових коштів доводяться лімітні довідки про бюджетні асигнування.

Лімітна довідка про бюджетні асигнування – це документ який містить затверджені бюджетні призначення та їх помісячний розподіл, а також показники які у відповідності з законодавством повинні бути визначені на основі відповідних нормативів.

У відповідності з вказаними лімітами головні розпорядники коштів уточняють нижчестоячим розпорядникам річні об ємии асигнувань, проводять помісячний розподіл асигнувань із загального фонду і направляють їм відповідні лімітні довідки про бюджетні асигнування.

Розпорядники бюджетних коштів згідно затверджених для них об’ємів асигнувань та іншими показниками, вказаними в лімітній довідці, приводять у відповідність з ними свої витрати.

Після цього головні розпорядники на протязі трьох днів після отримання лімітних довідок представляють уточнені проекти зведених кошторисів і складені проекти зведених планів асигнувань Міністерству Фінансів України – для складання та затвердження річного розпису призначень відповідних бюджетів .

Міністерство фінансів України відсилає для реєстрації, обліку і виконання затверджений річний розпис призначень державного бюджету і помісячний розпис асигнувань спеціального фонда державного бюджету Державному казначейству, яке на протязі трьох днів направляє головним розпорядникам виписки з вказаних документів, що є основою для затвердження у встановленому порядку кошторисів і планів асигнувань всіма розпорядниками.

Затверджені кошториси, плани асигнувань і штатні розписи бюджетних установ скріпляються гербовою печаткою та підписом керівника підприємства.

Затверджений кошторис доходів та видатків є для бюджетної установи основним фінансовим документом, який визначає об’єм коштів, виділених з бюджету на утримання установи і розподілу їх по напрямкам витрат.

 

 

4. Облік доходів загального фонду

Єдиним джерелом доходів загального фонду бюджет­них установ є асигнування з державного бюджету та місцевих бюджетів, якими визначаються бюджет Автономної Республі­ки Крим, обласні, районні бюджети, бюджети районів у містах та бюджети місцевого самоврядування.

Бюджетні асигнування надаються розпорядникам коштів, як правило, з деякого конкретного бюджету залежно від підпорядкованості установи, її територіального розміщення, народногос­подарського значення та доцільності віднесення видатків на цей бюджет відповідно до економічних і соціальних завдань держави.

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2001 рік» та інших урядових документів Наказом Державного казначейства України від 22.01.2001 №3 затвердженоПорядок касового виконання державного бюджету за видатками.

Згідно цього закону , перерахування коштів для здійснення видатків державного бюджету через систему органів Державного казначейства пере­дбачає відкриття розпорядникам коштів крім реєст­раційних , зведених особових і особових рахунків.

Для відкриття реєстраційних рахунків розпорядники коштів подають у відповідні органи Державного казначейства такі до­кументи:

1. Заяву на відкриття рахунків встановленого зразка за підпи­сом керівника установи й головного бухгалтера

2. Копію установчих документів (статуту, положення), завіре­ну нотаріально або вищою організацією.

3. Довідку про внесення установи до Єдиного державного ре­єстру підприємств і організацій України з зазначенням ідентифі­каційного коду.

4. Доведений до розпорядника коштів поквартальний обсяг асигнувань з розподілом за підрозділами бюджетної класифікації.

5. Затверджений кошторис доходів і видатків.

6. Картку зі зразками підписів осіб, яким відповідно до чин­ного законодавства надано право розпоряджатися рахунком і під­пису платіжних та інших розрахункових документів. До картки включається також зразок відбитка печатки, присвоєної установі.

7. Звіт про виконання кошторису видатків установи на дату закриття поточного рахунка в уповноваженому банку.

З органом Державного казначейства розпорядник коштів укладає договір на відкриття та обслуговування реєстраційних рахунків, які за багатьма ознаками відрізняються від поточних рахунків .

Бюджетні установи періодично отримують виписки з реєстраційних рахунків, які бувають різними та до яких додають­ся відповідні первинні документи (меморіальні ордери, платіжні доручення тощо).

Зведені особові рахунки це рахунки, які відкриваються в ор­ганах Державного казначейства розпорядникам бюджетних коштів (крім розпорядників III ступеня) для зарахування коштів без зазна­чення кодів функціональної класифікації видатків, що підлягають подальшому перерахуванню на особові та реєстраційні рахунки.

Особові рахунки це рахунки, які відкриваються в органах Державного казначейства розпорядникам бюджетних коштів (крім розпорядників III ступеня) для зарахування коштів, що під­лягають подальшому розподілу та перерахуванню конкретному розпорядникові бюджетних коштів.

Організація роботи щодо перерахування Державним казна­чейством України коштів державного бюджету на здійснення ви­датків зводиться до таких заходів. На підставі затвер­джених Державним казначейством України розпоряджень про виділення коштів у ГРК ці кошти зараховуються на зведені особові чи особові рахунки. При цьому кошти, зараховані на зведені осо­бові рахунки на підставі розподілу ГРК, зараховуються на особо­ві рахунки, після чого, згідно з розподілом коштів розпорядника II ступеня, ці кошти зараховуються на відповідні реєстраційні ра­хунки (рис. 2.8).


 

 
 

 

 


 


 

Державним казначейством України Наказом від 02.12.2002 № 221 затверджено «Порядок відкриття рахунків у національній валюті в органах Державного казначейства». Згідно з цим Порядком рахунки, які відкриваються в органах Державного казначейства, по­діляються на бюджетні та небюджетні. До бюджетних рахунків належать рахунки для операцій клієнтів за бюджетними коштами (реєстраційні рахунки та спеціальні реєстраційні рахунки).

Отримання коштів із загального фонду бюджету (тобто фі­нансування) здійснюється на відомих принципах безповоротнос­ті, плановості, цільового спрямування коштів та суворого попе­реднього контролю за їх витрачанням.

Для обліку надходження бюджетних коштів загального фонду, внутрішніх розрахунків і доходів цього фонду передбаче­но такі рахунки:

• рахунок № 31 «Рахунки в банках»;

• рахунок № 32 «Рахунки в казначействі»;

• рахунок № 68 «Внутрішні розрахунки»;

• рахунок № 70 «Доходи загального фонду».

Для обліку грошових коштів на поточних рахунках, які від­криваються в установах банків, призначений активний рахунок № 31 «Рахунки в банках» та його субрахунки № 311 «Поточні рахунки на видатки установи» і № 312 «Поточні рахунки для пе­реказу підвідомчим установам».

На субрахунку № 311 обліковуються кошти бюджету, що надійш­ли в розпорядження РК на утримання установи або на централізовані заходи на видатки, що передбачені в розділі «Загальний фонд кошто­рису установи». Цей субрахунок ведуть РК усіх ступенів.

На субрахунку № 312 ГРК і РК II ступеня обліковуються кош­ти, призначені для переказів підвідомчим установам.

Записи за дебетом субрахунка №311, а також за дебетом і кредитом субрахунка № 312 здійснюються на підставі виписок з поточних рахунків, які видаються у строки, погоджені з бюджет­ними установами, і неодмінно на 1-ше число місяця. До виписок додаються відповідні первинні документи, якими оформляється рух коштів на рахунках у банку та на підставі яких складено ви­писки. Форми виписок із поточних рахунків можуть бути різни­ми залежно від застосовуваних технічних засобів, але спільними для них є такі реквізити: дата завершення операції; номер доку­мента, на підставі якого здійснено запис; номер кореспондуючо­го рахунка; вид операції; символ статистичної звітності банку.

Для обліку руху грошових коштів на рахунках, відкритих в ор­ганах Державного казначейства, використовується активний рахунок № 32 «Рахунки в казначействі», до якого відкриваються два субрахунки —№321 «Реєстраційні рахунки» і №322 «Особові рахунки». На субрахунку №321 обліковується рух бюджетних коштів, виділених розпорядникові коштів на утримання установи та на централізовані заходи. На субрахунку № 322 обліковуються бюджетні кошти, виділені ГРК і РК II ступеня для подальшого їх розподілу та перерахування на реєстраційні рахунки.

Для обліку доходів за загальним фондом і внутрішніх розрахун­ків, які виникають у процесі виконання кошторисів між вищими розпорядниками коштів і підвідомчими їм установами, призна­чено пасивний рахунок № 70 «Доходи загального фонду» і субра­хунок № 681 «Внутрішні розрахунки за загальним фондом» ра­хунка № 68 «Внутрішні розрахунки». Рахунок № 70 має два суб­рахунки — № 701 «Асигнування з державного бюджету на видатки установи та інші заходи», № 702 «Асигнування з місцевого бю­джету на видатки установи та інші заходи». До кредиту субра­хунків 701—702 записуються:

• суми бюджетних коштів, що надійшли на видатки, передба­чені кошторисом, згідно з затвердженим бюджетом;

• суми виявлених залишків матеріалів і грошей у касі, а також безоплатно одержані матеріали.

До дебету цих субрахунків записуються:

• суми відкликаних коштів;

• суми асигнувань, що списуються наприкінці року на підста­ві річних звітів;

• суми списаних недостач матеріалів.

Субрахунок № 681 залежно від того, у розпорядника коштів якого ступеня він застосовується, може бути активним, пасив­ним і активно-пасивним. У ГРК субрахунок № 68 завжди є актив­ним і призначається для обліку розрахунків з підвідомчими уста­новами за сумами проведеного перерахування їм із загального фонду.

Сальдо субрахунка №681 протягом року відображає суму асигнувань підвідомчих установ.

Сума дебетового за­лишку рахунка №681 у ГРК має дорівнювати сумі кредито­вих залишків на субрахунках № 681 усіх підвідомчих установ. Під час складання зведеного балансу ці залишки взаємно ви­ключаються.

У нижчих розпорядників коштів, які не мають підвідомчих установ, субрахунок № 681 пасивний і використовується для об­ліку сум загального фонду, отриманих від вищого розпорядника коштів.



Читайте також:

  1. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  2. VII. За видами товарів і послуг
  3. Автоматизація насосних установок.
  4. Автоматизація туристичних послуг
  5. Аеродинамічний розрахунок ротора вітроустановки
  6. Акт експертизи підписується кожним експертом і засвідчується печаткою медичної установи, на базі якої проводилася судово-психіатрична експертиза.
  7. Алгоритм перевірки кошторису бюджетної установи
  8. Аналіз комплексних статей витрат: витрат на утримання та експлуатацію устаткуван­ня, цехові, загальногосподарські, поза виробничі витрати.
  9. Аналіз обсягу пропозиції і реалізації послуг туристського підприємства
  10. Архіви адміністративних та судових установ Правобережної України
  11. Архіви судових установ. Магістратські архіви
  12. Архіви центральних установ Великого князівства Литовського та Речі Посполитої. Литовська та Коронна метрики. Волинська метрика




Переглядів: 1720

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 2. Естетика раннього романтизму. Романтична теорія Ф. Шлегеля та її вплив на формування теорії романтичного роману. | Дебет Кредит

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.