Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Системаорганівдержавноївладив Україні

Загальна характеристика Конституції України

 

Конституція УкраїниОсновний Закон держави, який, виходячи із за- гальнолюдських цінностей і загальновизнаних принципів міжнародного права, формулює загальні засади конституційного ладу та врегульовує суспільні від- носини, що становлять основи правового положення людини і громадянина України, державно-територіальний устрій, здійснення державної влади та міс- цевого самоврядування в Україні.

Конституція України складається з преамбули, 15 розділів, 161 статті.

 

 

Преамбула – це вступна частина Конституції, яка містить норми, що про- голошують цілі прийняття Конституції, її основні принципи.

У преамбулі, зокрема, зазначається:

· що Конституція приймається Верховною Радою від імені українського народу – громадян України всіх національностей;

· що основою Конституції є здійснення українською нацією, усім украї- нським народом права на самовизначення;

· що найважливішим завданням Конституції є забезпечення прав і сво- бод людини, гідних умов життя, зміцнення громадянської злагоди на землі України, розвиток та зміцнення демократичної, соціальної, пра- вової держави.

Отже,закріплюючи принципи правового статусу особи в державі, Основ- ний Закон виходить із невід'ємності природничих прав у громадянина, його права на вільний розвиток своєї особистості, рівності всіх перед законом. Кон- ституція не допускає жодних привілеїв чи обмежень за ознаками раси, політич- них, релігійних та інших переконань, статі, соціального походження тощо. За своєю сутністю Конституція України характеризується як Основний Закон, який виходить із загальнолюдських, загальнонародних інтересів і потреб. Це акт, котрий на найвищому правовому рівні узаконює баланс інтересів усіх соці- альних верств суспільства.

 

 


Важливою ознакою будь-якої держави є наявність системи органів дер- жавної влади, через діяльних яких здійснюється державна влада, реалізуються функції держави та забезпечується захист її інтересів.

Система органів державної влади України побудована за принципом роз- поділу влади на законодавчу, виконавчу, судову. Кожний із цих видів влади характеризуються спеціальними ознаками: о6'єктом компетенції, порядком фо- рмування, організаційними і правовими формами діяльності тощо.

Конституювання Верховної Ради України як єдиного органу законодавчої влади не означає, що закони в Україні можуть прийматися лише цим органом. Законодавча влада може здійснюватися Народом України не тільки через своїх представників у Верховній Раді, а й безпосередньо – шляхом всеукраїнського референдуму.

Органами виконавчої влади в Україні є Кабінет Міністрів України, мініс- терства і відомства, місцеві державні адміністрації в областях, районах, містах Києві та Севастополі.

Судові органи української влади – суди загальної юрисдикції та Консти- туційний Суд України.

Особливе місце в системі органів державної влади України посідає Пре- зидент України, який здійснює функції глави держави, бере участь у формуван-

ні інших гілок влади і взаємодіє з ними. Ці повноваження Президента України є необхідними елементами "системи стримування та противаг", яка забезпечує необхідний баланс влад і передбачає відповідні контрольні повноваження і по відношенню до Президента України з боку Верховної Ради України.

В особливу групу органів державної влади, які безпосередньо не входять

(як і Президент України) до законодавчої, виконавчої чи судової гілок влади, виокремлюють Прокуратуру України, головне завдання якої є нагляд за дотри- манням законів.

 


Читайте також:

  1. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  2. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  3. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  4. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  5. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  6. Адміністративне судочинство в Україні
  7. Адміністративний устрій та окупаційний режим в Україні під час війни 1941-1945 рр
  8. АКТИВІЗАЦІЯ СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНОГО РУХУ В ЗАХІДНІЙ УКРАЇНІ
  9. АНаліЗ СТанУ ЗДОРОВ'Я ДІТеЙ І ДОРОСЛИХ В УКРАЇНІ
  10. Аналіз стану та проблем реалізації Болонського процесу в Україні за ключовими напрямками.
  11. АРХІВНА СПРАВА В ЗАХІДНІЙ УКРАЇНІ, НА БУКОВИНІ ТА ЗАКАРПАТТІ У 1920-1930-Х РР.
  12. Архівна справа в Україні в роки другої світової війни




Переглядів: 322

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття конституційного права. | Президент України: конституційний статус та повноваження

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.