Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Трудові ресурси суспільства (ТР).

Особливість людських ресурсів полягає в тому, що вони одночасно є і ресурсами для розвитку економіки, і людьми, споживачами матеріальних благ і послуг.

Трудові ресурси — це форма вираження людських ресурсів, що являють собою один із видів ресурсів економіки поряд з матеріальними. Трудові ресурси – це працездатна частина населення, яка має фізичні та розумові здібності і здатне виробляти матеріальні блага або надавати послуги. Головними ознаками, що формують структуру трудових відносин є: вік, стать, освіта, суспільні групи, місце проживання, професія, національність, мова, віросповідання, зайнятість за сферами.

З приводу їх участі у суспільному виробництві виокремлюють 2 частини: активну (функціональну); пасивну (потенційну).

До трудових ресурсів належать:

– населення в працездатному віці, за виключенням не працюючих інвалідів праці та війни I і II груп, та непрацюючих осіб працездатного віку, які отримують пенсію за віком або на пільгових умовах.

– населення молодше та старше за працездатний вік, що зайняте у народному господарстві.

Працездатне населення – це сукупність осіб, переважно в працездатному віці, здатних за своїми психофізіологічними властивостями до участі в трудовій діяльності.

Розрізняють такі види працездатності:

1) загальна працездатність – вона передбачає наявність у людини фізичних, психофізіологічних та вікових даних, які визначають здатність до праці та не обумовлюють необхідність додаткової (спеціальної) підготовки;

2) професійна працездатність – це здатність до праці певного виду, що отримується людиною шляхом певної підготовки (навчання).

Працездатним віком згідно Українського законодавства вважають;

– для чоловіків з 16 по 59 річний вік включно;

– для жінок з 16 по 54 річний вік включно; окрім пільгових категорій громадян.

Якісний вимір трудових ресурсів характеризується такими показниками:

1) абсолютний приріст (визначається на початок і кінець місяця);

2) темп росту розраховується як відношення абсолютної чисельності трудових ресурсів на кінець певного періоду до їх кількості на початок. При розгляді темпів за декілька років, середньорічний темп визначається як середня геометрична за формулою:

, (2.1)

де – кількість років;

та – чисельність відповідно на початок і кінець періоду.

3) темп приросту, що розраховується за формулою:

, (2.2)

Читайте також:

  1. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  2. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  3. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  4. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  5. Антропогенний вплив – це будь-який вплив, що здійснює людина на навколишнє середовище та його ресурси.
  6. Атрибути громадянського суспільства
  7. Банківські ресурси, їх види та класифікація
  8. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.
  9. Біженці, вимушені переселенці та переміщені особи, трудові мігранти
  10. Біологічні ресурси
  11. Біологічні ресурси
  12. В чому була провідна роль української шляхти як верхівки українського суспільства в політичному житті XIV-XVI ст.




Переглядів: 489

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розвиток вчення про працю. | Поділ населення за методикою МОП

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.302 сек.