МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Трудова адаптація.Трудовий потенціал суспільства. Узагальнюючим показником процесу становлення і розвитку людини в трудовій діяльності є трудовий потенціал суспільства. Він акумулює та синтезує сукупні здатності до суспільно корисної діяльності працездатного населення, являючи собою певну форму матеріалізації людського фактора, показник рівня розвитку і меж корисної активності працюючих мас. Виходячи з цього потенціал суспільства концентрує в собі одночасно три рівні часових і просторових зв’язків і відносин: 1. рівень, що ототожнює минуле, тобто являє собою сукупність властивостей, накопичених системою під час її становлення і розвитку та можливості функціонування на майбутнє; 2. рівень – характеризує теперішній час з приводу застосування наявних і накопичених можливостей; 3. рівень – орієнтований на подальший розвиток, тобто набуття нових навичок, якостей і властивостей. Трудовий потенціал підприємства являє собою максимальну величину можливої участі робітників у виробництві з урахуванням їх психофізіологічних особливостей, рівня професійних знань, накопиченого досвіду при наявності необхідних організаційно–технічних умов. Він складається з індивідуальнихтрудових потенціалів окремих робітників, тобто сукупності всіх їх властивостей до праці. Трудовий потенціал робітника включає: − психофізіологічний потенціал – здібності і нахили людини, стан його здоров’я, працездатність, витривалість, тип нервової системи тощо; − кваліфікаційний потенціал – обсяг, глибину, розмаїття загальних і спеціальних знань та трудових навичок і властивостей, що обумовлюють здібності робітника до праці певного змісту і складності; − особистністний потенціал – рівень громадянської свідомості, ступінь засвоєння робітником норм праці; інтереси; потреби у сфері праці. Таким чином, трудовий потенціал – це інтегральна оцінка і кількісних, і якісних характеристик ЕАН. Адаптація — це оволодіння спеціальністю, а також пристосування працівника до певних соціальних норм організації, установлення таких відносин співробітництва працівника і всього колективу, які сприятимуть забезпеченню ефективної праці, матеріально-побутових і духовних потреб обох сторін. Адаптація може бути: − первинна, тобто пристосування молодих кадрів, які не мають досвіду професійної діяльності. Це найчастіше випускники навчальних закладів; − вторинна, тобто пристосування працівників, які мають досвід професійної діяльності, проте змінюють об’єкт діяльності або професійну роль. Трудова адаптація – міститься у взаємному пристосуванні людини та оточуючого середовища, як предметно-речового, так і соціального. Зміст та швидкість проходження адаптаційних процесів залежить від: − ступені спів падіння параметрів взаємодіючих суб’єктів; − їх спрямованості на взаємну адаптацію; − ступеня спів падіння очікуваної та наявної поведінки; − наявності системи допомоги в адаптації. Розрізняють три взаємопов’язані аспекти трудової адаптації: 1) професійний аспект – міститься в оволодінні вміннями та навичками, розвитком деяких особистостних властивостей, що вимагають нові РМ, таких як відповідальність, діловитість, увага; 2) психофізіологічний аспект– пов’язаний із засвоєнням психофізіологічних та санітарно-гігієнічних умов праці; 3) соціально-психофізіологічний аспект– пов’язаний із залученням робітника до системи взаємовідносин в колективі, засвоєння його традицій, норм, правил, а також звикання працівників до соціальної ролі та статусу, який йому встановлює група.
Тема 3:" Соціально – трудові відносини як система " Читайте також:
|
||||||||
|