МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Трудова адаптація.Трудовий потенціал суспільства. Узагальнюючим показником процесу становлення і розвитку людини в трудовій діяльності є трудовий потенціал суспільства. Він акумулює та синтезує сукупні здатності до суспільно корисної діяльності працездатного населення, являючи собою певну форму матеріалізації людського фактора, показник рівня розвитку і меж корисної активності працюючих мас. Виходячи з цього потенціал суспільства концентрує в собі одночасно три рівні часових і просторових зв’язків і відносин: 1. рівень, що ототожнює минуле, тобто являє собою сукупність властивостей, накопичених системою під час її становлення і розвитку та можливості функціонування на майбутнє; 2. рівень – характеризує теперішній час з приводу застосування наявних і накопичених можливостей; 3. рівень – орієнтований на подальший розвиток, тобто набуття нових навичок, якостей і властивостей. Трудовий потенціал підприємства являє собою максимальну величину можливої участі робітників у виробництві з урахуванням їх психофізіологічних особливостей, рівня професійних знань, накопиченого досвіду при наявності необхідних організаційно–технічних умов. Він складається з індивідуальнихтрудових потенціалів окремих робітників, тобто сукупності всіх їх властивостей до праці. Трудовий потенціал робітника включає: − психофізіологічний потенціал – здібності і нахили людини, стан його здоров’я, працездатність, витривалість, тип нервової системи тощо; − кваліфікаційний потенціал – обсяг, глибину, розмаїття загальних і спеціальних знань та трудових навичок і властивостей, що обумовлюють здібності робітника до праці певного змісту і складності; − особистністний потенціал – рівень громадянської свідомості, ступінь засвоєння робітником норм праці; інтереси; потреби у сфері праці. Таким чином, трудовий потенціал – це інтегральна оцінка і кількісних, і якісних характеристик ЕАН. Адаптація — це оволодіння спеціальністю, а також пристосування працівника до певних соціальних норм організації, установлення таких відносин співробітництва працівника і всього колективу, які сприятимуть забезпеченню ефективної праці, матеріально-побутових і духовних потреб обох сторін. Адаптація може бути: − первинна, тобто пристосування молодих кадрів, які не мають досвіду професійної діяльності. Це найчастіше випускники навчальних закладів; − вторинна, тобто пристосування працівників, які мають досвід професійної діяльності, проте змінюють об’єкт діяльності або професійну роль. Трудова адаптація – міститься у взаємному пристосуванні людини та оточуючого середовища, як предметно-речового, так і соціального. Зміст та швидкість проходження адаптаційних процесів залежить від: − ступені спів падіння параметрів взаємодіючих суб’єктів; − їх спрямованості на взаємну адаптацію; − ступеня спів падіння очікуваної та наявної поведінки; − наявності системи допомоги в адаптації. Розрізняють три взаємопов’язані аспекти трудової адаптації: 1) професійний аспект – міститься в оволодінні вміннями та навичками, розвитком деяких особистостних властивостей, що вимагають нові РМ, таких як відповідальність, діловитість, увага; 2) психофізіологічний аспект– пов’язаний із засвоєнням психофізіологічних та санітарно-гігієнічних умов праці; 3) соціально-психофізіологічний аспект– пов’язаний із залученням робітника до системи взаємовідносин в колективі, засвоєння його традицій, норм, правил, а також звикання працівників до соціальної ролі та статусу, який йому встановлює група.
Тема 3:" Соціально – трудові відносини як система " Читайте також:
|
||||||||
|