Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Економічна сутність та класифікація торгівельних підприємств.

Тема 2. Економіка торгівельного підприємства.

1. Економічна сутність та класифікація торгівельних підприємств.

2. Поняття товарообігу як економічної категорії та показника діяльності торгівельних підприємств.

3. Основні фонди торгівельних підприємств та шляхи підвищення ефективності їх використання.

4. Обігові активи торгівельного підприємства, характеристика їх складу та особливостей кругообігу.

5. Визначення поточних витрат.

6. Доходи та прибутки.

7. Рентабельність та показники, що її характеризують.

8. Показники, що характеризують ефективність діяльності торгівельного підприємства.

Торгівельне підприємство – це самостійний господарюючий суб’єкт з правами юридичної особи, який на основі використання майнового комплексу та специфічної організаційної структури з метою задоволення потреб ринку, отримання прибутку здійснює закупівлю, зберігання та реалізацію покупцям товарів, які відповідають їх різноманітним потребам.

Особливості комерційної діяльності торгівельних підприємств:

1). Асортимент товарів в значній мірі залежить від характеру попиту та особливостей смаків споживачів, їх професійного, національного, вікового складу, купівельної спроможності, умов проживання, тощо.

2). Підприємства організаційно, торгівельно та технологічно достатньо автономні та самостійні в процесі реалізації товарів, і кожне має свої доходи та витрати, які можна врахувати та порівняти.

3). Підприємства максимально наближені до споживачів та за розмірами порівняно невеликі, що дозволяє швидко реагувати на зміну ринкової ситуації.

4). Попит на товари та послуги торгівельних підприємств з врахуванням профілю їх діяльності змінюється в залежності від пори року, дня тижня тощо.

5). Поряд із реалізацією товарів підприємства надають великий обсяг додаткових послуг з метою залучення покупців.

Малі торгівельні підприємства найкращим чином пристосовані до задоволення тих потреб, які не можуть в повному обсязі забезпечити крупні та середні підприємства. Для цих підприємств характерні простота в організації товароруху та обліку, орієнтація на місцевий ринок, висока гнучкість, включаючи можливість швидкої зміни виду діяльності, профілю, асортиментів товарів, більш економне використання ресурсів, незначні управлінські витрати, підвищена швидкість обігу капіталу, зацікавленість кожного працівника в кінцевих результатах праці та інші фактори конкурентоспроможності.

Недоліки малих торгівельних підприємств:

- незахищеність від зовнішніх факторів;

- труднощі в отриманні кредиту, проведення рекламної компанії;

- великі витрати на вивчення ринку, на отримання необхідної комерційної та науково-технічної інформації;

- складність в проведенні незалежної цінової політики;

- неможливість без допомоги держави співіснувати та конкурувати з крупними торгівельними підприємствами, які встановлюють контроль за цінами, якістю та асортиментом продукції.

У відповідності з галузевим аспектом та в залежності від функцій, які виконуються, виділяють підприємства роздрібноїта оптовоїторгівлі.

Роздрібні торгівельні підприємствакласифікуються за такими критеріями: товарна спеціалізація, форми обслуговування, види та особливості функціонування, функціональні особливості, рівень цін, склад контингенту споживачів, характер місцезнаходження тощо.

Класифікація роздрібних торгівельних підприємств за різними критеріями:

1) в залежності від товарної спеціалізації:

- змішані, що проводять торгівлю як продуктовими, так і непродукто-вими товарами;

- спеціалізовані, асортимент яких складають товари однієї товарної групи (тканини, взуття, молочні продукти);

- вузькоспеціалізовані, асортимент яких включає окремі товари будь якої товарної групи (сири, ковбаси, жіноче взуття);

- комбіновані, що торгують товарами декількох груп, споріднених між собою за споживчим призначенням (м’ясо-риба-овочі, трикотаж-галантерея);

- універсальні, що мають в наявності широкий асортимент товарних груп (універсами, супермаркети);

2) за формами обслуговування:

- з індивідуальним обслуговуванням покупців;

- за методом самообслуговування;

- реалізація товарів за зразками, каталогами, поштою.

3) за видами та особливостями функціонування:

- магазини, магазини-склади, павільйони, палатки, автомагазини.

4) за функціональними особливостями:

- стаціонарні, пересувні, сезонні, комісійні.

5) за рівнем цін:

- підприємства з достатньо низьким рівнем цін, що орієнтуються на малозабезпечені верстви населення;

- підприємства із середнім рівнем цін, що обслуговують різні групи споживачів;

- підприємства з найбільш високим рівнем цін та відповідним рівнем
обслуговування для покупців з високими доходами;

6) за характером місцезнаходження:

- підприємства, що розміщенні в місцях загальноміського значення, на транспортних магістралях, вокзалах, в центральному діловому районі, житловій зоні, районному торгівельному центрі, центрі мікрорайону, місцях відпочинку тощо.

7) в залежності від переважного контингенту споживачів:

- підприємства для дітей, жінок, молоді, тематичні підприємства, що відображають інтереси покупців ("Філателіст", "Садівник" і т.д.).

Підприємства оптової торгівлі класифікуються за наступними критеріями: за масштабами діяльності, за товарною спеціалізацією, характером функцій, що виконуються.

Класифікація оптових торгівельних підприємств за різними критеріями:

1) за масштабами діяльності:

- підприємства загальнонаціонального рівня, що здійснюють просування товарів від виробників до торгівельних підприємств по всій країні;

- підприємства регіонального рівня, що здійснюють закупівлю товарів у крупних оптовиків чи в місцевих виробників та доводять їх до будь-яких оптових чи роздрібних покупців регіону.

2) в залежності від товарної спеціалізації:

- спеціалізовані, що орієнтують свою діяльність на одну товарну групу;

- універсальні, що постачають роздрібні торгівельні підприємства універсальним асортиментом продовольчих та непродовольчих товарів;

3) за характером функцій, що виконуються та формами розрахунків:

- підприємства, що набувають права власності на товар та здійснюють повний обсяг закупівельних та збутових операцій;

- підприємства без придбання прав власності на товар, що діють лише як посередники, які зводять продавців з покупцями (брокерські контори, торгові агенти тощо);

- підприємства-організатори оптового товарообігу, що створюють умови для оптової торгівлі (товарні біржі, оптові продуктові ринки, дрібнооптові магазини).

 


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. V. Класифікація і внесення поправок
  3. V. Класифікація рахунків
  4. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  7. Аудит спільних підприємств.
  8. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  9. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  10. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  11. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  12. Банківський кредит та його класифікація.




Переглядів: 1334

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості діяльності підприємця в малому бізнесі. | Поняття товарообігу як економічної категорії та показника діяльності торгівельних підприємств.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.