МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття товарообігу як економічної категорії та показника діяльності торгівельних підприємств.
Товарообіг – це реалізація торгівельними підприємствами товарів масового споживання та надання платних торгівельних послуг населенню з метою задоволення особистих потреб в обмін на його грошові доходи, або іншим підприємствам – для подальшої переробки чи продажу. Залежно від специфіки операцій з купівлі-продажу товарів виділяють наступні види товарообігу: 1) роздрібний товарообіг – характеризує обсяги продажу безпосередньо населенню споживчих товарів для власного користування. 2) оптовий товарообіг – характеризує обсяги продажу споживчих товарів, що пройшли певну технологічну обробку на даному підприємстві (зберігання, сортування, транспортування, передпродажна підготовка тощо) різним оптовим покупцям для наступної реалізації кінцевим споживачам. 3) торгівельно-посередницький товарообіг – визначається обсягом посередницьких операцій купівлі-продажу споживчих товарів на даному торгівельному підприємстві. Роздрібний товарообіг тісно пов’язаний з такими економічними показниками: – попит; – поступлення товарів; – товарні запаси; – прибуток; – чисельність працівників; – витрати на оплату праці. Оптимальне співвідношення даних показників відображається в моделях стратегічного регулювання товарообігу. 1. Модель забезпечення збалансованості попиту і пропозиції товарів: Іп > Іт > Іт.з. > Ід , де: Іп – індекс росту поступлення товарів; Іт – індекс росту обсягу товарообігу; Іт.з. – індекс росту суми товарних запасів; Ід – індекс росту обсягу попиту населення;
2. Модель забезпечення зростання ефективності господарської діяльності торгівельного підприємства: Іпр > Іт > Іфоп > Іч, де: Іпр – індекс росту маси прибутку; Іфоп – індекс росту фонду оплати праці; Іч – індекс росту чисельності робітників. або: Ір > Іпп > Ізп, де: Ір – індекс росту рівня рентабельності (в %-х до товарообігу); Іпп – індекс росту продуктивності праці 1-го працівника; Ізп – індекс росту заробітної плати 1-го працівника.
Обсяг товарообігу є функцією від ціни реалізації товарів (Ц) та кількості придбаних товарів (К): . Зростання обсягу товарообігу можливе в таких випадках: а) при зростанні ціни реалізації окремих видів товарів; б) при знижені ціни реалізації окремих видів товарів при зростанні обсягу їх реалізації. Індекс зміни товарообігу визначається за формулою: Іт = Іц × Ік, де: Іц – індекс зміни ціни; Ік – індекс зміни обсягу товарообігу. Обсяг товарообігу залежить від наявності товарної пропозиції (надходження товарів), обсягів товарних запасів та їх зміни протягом певного періоду, обсягів іншого вибуття товарних ресурсів: Т = Зп + Н – В – Зк,
де: Зп – запаси товарів на початок періоду; Н – надходження товарів; В – вибуття товарів; Зк – запаси товарів на кінець періоду.
Вплив цих факторів відображає рівняння „товарного балансу”: Зп + Н = Т + В + Зк.
Значний вплив на обсяг роздрібного товарообігу здійснюють забезпече-ність торгівельного підприємства трудовими ресурсами та ефективність їх використання: а) , де: Чтоп – середньоспискова чисельність торгівельно-оперативного пер-соналу підприємства; В – середній виробіток одного працівника; ПВтоп – питома вага торгівельно-оперативного персоналу в загальній чисельності персоналу, %. б) , де: Чсп – середньоспискова чисельність працівників; ПП – продуктивність праці 1-го працівника. На ріст товарообігу впливають наступні фактори: стан, розвиток та ефективність використання основних фондів та матеріально-технічної бази торгівельного підприємства: , де: ТП – площа торгівельного залу підприємства, м2; Др – кількість робочих днів; Тд – тривалість робочого дня, год.; Тп – середногодинний обсяг товарообігу, що припадає на 1 м2 площі; ПВтп – питома вага торгівельної площі в загальній площі, що експлуатується, %. Під "точкою беззбитковості” розуміють такий обсяг товару, при якому сума одержаного валового доходу (без ПДВ) дорівнює сумі поточних витрат, тобто досягається самоокупність діяльності торгівельного підприємства: , де: ВОпост. – сума постійних витрат обігу, грн.; Рвд, Рво зм. – рівень валового доходу і змінних витрат обігу, %.
Читайте також:
|
||||||||
|