МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Доходи та прибутки.Отримання доходів (виручки) від реалізації товарів свідчить про те, що продукція торгівельного підприємства знайшла свого споживача, що вона відповідає вимогам та попиту ринку за ціною, якістю, іншими технічними, функціональними характеристиками та властивостями. Отримання доходів створює основу для самофінансування підприємства за умови, що їх розмір достатній для покриття витрат підприємства з реалізації товарів та ін. видів діяльності, виконання зобов’язань перед бюджетом та утворення чистого прибутку. Найбільшу питому вагу в доходах торгівельного підприємства займають доходи від основної торгівельної діяльності, які називаються валовим доходом. В зв’язку з тим, що в торгівлі нова споживча вартість на створюється, дохід від реалізації товарів являє собою плату за надання торгівельно-посередницької послуг, яка становить частину виручки торгівельного підприємства. Основні джерела доходів від продажу товарів: - торгівельна надбавка до ціни придбання товарів; - торгівельна знижка з продажної ціни товару. За економічною природою торгівельні надбавки та знижки являють собою ціну на послуги торгівельного підприємства. Різниця між ціною продажу та купівлі товарів на різних стадіях реалізації товару являє собою дохідторгівельного підприємства з одиниці реалізованого товару. Валовий дохід торгівельного підприємства формується як різниця між виручкою від реалізації товарів та сумою оплати постачальникам закуплених товарів. Рівень валових доходів відображає частку ціни торгівельних послуг в ціні товару: , де ВД – обсяг валового доходу; ТО – товарообіг.
Рис. 2.Структура роздрібної ціни товару
Обсяг доходів торгівельного підприємства від реалізації товарів залежить від кількості реалізованих товарів (К), ціни їх закупівлі (Цз) та ціни реалізації (Цр): ВД=(Цр – Цз) × К , або ВД=ТО – ОЗ = Цр × К – Цз × К де ТО – обсяг товарообігу підприємства; ОЗ – обсяг закупівлі товарів (оплата товарів постачальникам за цінами закупівлі). Основні резерви зростання доходів: 1. Зниження ціни закупівлі товарів. 2. Підвищення ціни реалізації товарів. 3. Зростання обсягів реалізації. Валовий дохід торгівельного підприємства утворюється в основному за рахунок торгівельних надбавок. Вони встановлюються в %-х до цін, за якими товар закуповується у виробника (відпускна ціна промисловості) чи в посередників (оптова ціна). Торгівельна надбавка призначена для покриття витрат обігу (затрат торгівлі на реалізацію товарів), сплати податків і зборів та утворення прибутку торгівельного підприємства. В торгівлі прибуток визначається як різниця між доходом підприємства і його поточними витратами: П = ВД – ПДВ – ВО, де ВД – валовий дохід від реалізації товарів; ВО – витрати обігу. Залежно від розмірів прибуток підприємства характеризується як мінімальний, цільовий або максимальний. Такі види прибутку пов’язані з визначенням обсягів діяльності, досягнення яких обумовлює знаходження підприємства в зоні збитковості, беззбитковості або прибутковості.
ВД ВД, Загальні витрати ВО Зона прибутковості
Точка беззбитковості Зміни витрати
Постійні витрати
т. А Товарообіг
Рис. 3. Визначення точки беззбитковості торгівельного підприємства
Підприємство може мати обсяги діяльності, при яких доходи від реалізації менший за витрати. Але сума збитків може бути по розміру менша, ніж постійні витрати. В такому разі підприємство вигідніше функціонувати, ніж нести збитки в розмірі постійних затрат. Беззбитковостіпідприємство досягає при таких обсягах діяльності, коли при інших рівних умовах доходи від реалізації дорівнюють загальній сумі витрат обігу: ВД = ВО ; , де ВД, Рвд – валовий дохід в абсолютній сумі та його рівень у відсотках до товарообігу.
Товарообіг, відповідно, буде дорівнювати:
За точкою беззбитковості підприємства при умові зростання обсягів діяльності входить в зону прибутковості. Величина прибутку, як цільова функція діяльності підприємства, може бути: мінімальною, нормальною, необхідною. Під мінімальним розуміється прибуток, розмір якого після сплати податків задовольняє уявлення власників підприємства про мінімальний рівень рентабельності на вкладений капітал (рис. 4). Кількісно мінімальний рівень рентабельності відповідає рівню середньої процентної ставки банків по депозитам, що складає на даний момент часу. Це зумовлено тим, що власник підприємства не зацікавлений інвестувати кошти в створення (функціонування) підприємства, якщо чистий прибуток за результатами підприємства менший за суми процентів, які б він міг одержати від зберігання своїх грошових коштів у банку. Розрахунок мінімального прибутку: , де Сп – частка прибутку, що сплачує в бюджет у вигляді податків та обов’язкових платежів, % МРР – мінімальний рівень рентабельності капіталу, % К – обсяг інвестованого капіталу, грн.
Під нормальним розуміється прибуток, який відповідає нормі прибутку на капітал (НПК), що в середньому склалась на ринку: , де К – капітал підприємства; НПК – нормальний рівень прибутковості, %.
Під необхідним розуміється сума прибутку, яка відповідає потребам підприємства в коштах на виробничий та соціальний розвиток, що утворюються за рахунок прибутку після сплати податків. Для того, щоб отримати максимальний прибуток, підприємство має визначити доцільність нарощування обсягів діяльності, а з іншого – розрахувати обсяг діяльності, що дозволяє одержати максимально можливий прибуток. Підприємство має сенс продовжувати функціонування, якщо при досягнутому обсязі діяльності його дохід перевищує зміні витрати. Підприємству слід припинити свою діяльність або шукати нові напрямки діяльності, якщо сумарний дохід від продажу не перебільшує змінних витрат (або хоча б не дорівнює їм). Валовий дохід (ВД) ВД, Сума доходів, витрат Витрати ВО з мінімальним прибутком
Точка мінімального рівня прибутку Загальні витрати (ВО)
Змінні витрати (ВО зм.)
Пмін Постійні витрати (ВОпост.)
Мінімальний прибуток (П мін.) Пмін Тбеззб. Тммр Товарообіг
Рис. 4.Розрахунок мінімального прибутку та мінімальної рентабель-ності торгівельного підприємства Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|