Планування прибутку являє собою процес розробки системи заходів по забезпеченню його формування в необхідному обсязі та ефективного використання у відповідності із завданнями розвитку підприємства в майбутньому періоді.
Для обґрунтування суми валового доходу торгівельне підприємство повинно розрахувати план товарообігу по окремих товарах та товарних групах, розробити для себе цінову політику, в якій має визначити певну тенденцію руху цін та рівня торгівельних надбавок.
Планова сума валового доходу від реалізації товарів визначається:
;
де Тпл.і – запланований обсяг товарообігу по і-тій товарній групі;
Сі – запланований рівень торгівельної надбавки по і-тій групі, в % до обороту.
Планова сума чистого прибутку торгівельного підприємствавизначається за формулою:
ЧПпл. = ВДпл – ПДВ – ВОпл + Пнд.пл ± СДВпл – ПП
де ВОпл – планова сума витрат обігу, грн.
Пнд.пл – планова сума прибутку від неторговельної діяльності.
СДВпл – планове сальдо позареалізаційних доходів та витрат, грн.
ПП – податок на прибуток, грн.
Сума валового прибутку, що необхідний підприємству для задоволення власних потреб та виконання зобов’язань перед бюджетом з виплатою податку на прибуток, визначається за формулою:
,
де СПП – ставка податку на прибуток, %.
Процес планування прибутку торгівельного підприємства повинен завершуватись комплексного ув’язкою його суми з системою показників: валовим доходом (ВД), витратами обігу (ВО), обсягом товарообігу (Т).
Сума валового доходу,що необхідна підприємству для отримання запланованої суми валового прибутку, покриття витрат обігу та сплати ПДВ:
де СПДВ – ставка ПДВ, %.
Запланована сума витрат обігу торгівельного підприємства:
де ВОпост.ф. – фактична сума умовно-постійних витрат обігу підприєм- ства в звітному році, грн.
Тпл – обсяг товарообігу в плановому році, грн.
Рзм.ф – рівень умовно-змінних витрат обігу в звітному році, %.
Плановий обсяг товарообігу є завершальним показником в комплексній увязці показників, що забезпечують для підприємства необхідну суму прибутку:
де Рт.н.пл. – середній рівень торгівельної надбавки в плановому році, у % до роздрібного товарообігу.
Таким чином, використовуючи отримані дані, плановий обсяг товарообігу буде дорівнювати: